De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Interessant, maar ik ben geen echte fan van hubs die zich op lange termijn nog niet hebben bewezen. En die glanzende look, mijn smaak niet.
Die chinese wielen zijn allemaal top, behalve de lagers. Ik heb Lun Hypers (zelfde categorie als die Elite ongeveer) en de ceramische lagers waren voor de vuilbak na 500km. Dan maar alles vervangen door NTN stalen lagers en dan zijn het absolute superwielen.

Hier al enkele weken volop seizoen aan het voorbereiden met weken van 15 à 16u. Toch al veel regen op mijn kop gehad. Gisteren zou het droog blijven en ging 3u crossen, maar dan hagel en regen op mijn kop gehad en de boel toch stil gelegd na 2u35.

Ik ben niet zo'n fan van stages in Spanje in de winter, maar als het tot einde dit jaar zo blijft, na ga ik eind december toch nog een weekje naar ginder, denk ik.
 
Krijg juist ne mail vanuit de vwb dat het voor black friday -60% is op de hele website van Ekoi.
Zelf wel geen ervaring met dit merk maar ik deel het maar mee voor diegene die kledij nodig hebben.
 
Fair, heb de mijne besteld. Zal u op de hoogte houden ;)
Bij hun 'entry' level Marvel wielen kan je voor een upgrade naar DT Swiss naven kiezen. Maar dan zit je toch ook aan 860 dollar met 350 naven of 1000 dollar met 240 naven. Dan ga je toch voor de zekerheid voor een set 303S of die PRC's in aanbieding.
 
Krijg juist ne mail vanuit de vwb dat het voor black friday -60% is op de hele website van Ekoi.
Zelf wel geen ervaring met dit merk maar ik deel het maar mee voor diegene die kledij nodig hebben.
Aan volle prijs is het te duur, aan hun vaak terugkerende kortingen is het degelijk materiaal. Vroeger hadden ze veel lelijke kleuren enz dat is nu nog aanwezig maar ze hebben ook mooie dingen.
 
Grote problemen bij Signa, de holding van deze online stores:

Bikester
Bruegelmann
Fixie Inc
fahrrad.de
Ortler
Probikeshop
Red Cycling Products
Votec
Wiggle
ChainReactionCycles

Veel orders die vertraging oplopen, klanten die hun geld niet terug krijgen, etc. Een gewaarschuwd man is er 2 waard.
 
Gisteren een MTB TT meegereden aan een gem. hartslag van 170 (85% max HR) gedurende 3u. Volgens strava mijn meest belastende activiteit van dit jaar..
Na de bevoorrading wou ik het rustiger aan doen maar op die single tracks wil je toch altijd maximaal gaan.. ik ben technisch niet sterk dus dat maar het extra zwaar.

Mee het naar huis rijden in groep op kop gekomen en volle kramp vanachter in mijn been. Had dan ook geen kracht meer om te duwen op pedalen dus was al heel lang aan het trekken. Fietsen tot kramp heb ik nog niet vaak gehad..
 
. Fietsen tot kramp heb ik nog niet vaak gehad..
Dan heb je nog niet vaak het onderste uit de kan gehaald :P
Ik heb echt al meermaals mijn quadriceps, hamstrings en kuiten in de kramp gereden op de fiets. Ook deels mijn eigen schuld door te weinig te drinken en te eten hoor.

Ik ben hier al volop de planning aan het maken voor 2024. Al enkele granfondo’s aangestipt die ik zeker zou willen doen. Uiteraard enkel waar er wat moet geklommen worden, een shleck daar heb ik weinig zin in.
Nu is het alleen nog kijken of het op eigen initiatief ga doen, of dat ik eventueel meekan met een team.
 
Grote problemen bij Signa, de holding van deze online stores:

Bikester
Bruegelmann
Fixie Inc
fahrrad.de
Ortler
Probikeshop
Red Cycling Products
Votec
Wiggle
ChainReactionCycles

Veel orders die vertraging oplopen, klanten die hun geld niet terug krijgen, etc. Een gewaarschuwd man is er 2 waard.
Ze moeten mij nog 400 euro (wettelijke terugroepactie ivm mogelijke kaderbreuk) ... verklaart veel.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je nog niet vaak het onderste uit de kan gehaald :p
Ik heb echt al meermaals mijn quadriceps, hamstrings en kuiten in de kramp gereden op de fiets. Ook deels mijn eigen schuld door te weinig te drinken en te eten hoor.

Ik ben hier al volop de planning aan het maken voor 2024. Al enkele granfondo’s aangestipt die ik zeker zou willen doen. Uiteraard enkel waar er wat moet geklommen worden, een shleck daar heb ik weinig zin in.
Nu is het alleen nog kijken of het op eigen initiatief ga doen, of dat ik eventueel meekan met een team.

Ik ben benieuwd, Schleck valt zeker niet onder bergritten, maar vlak kan je het nu ook niet noemen ;)
 
Dan heb je nog niet vaak het onderste uit de kan gehaald :p
Ik heb echt al meermaals mijn quadriceps, hamstrings en kuiten in de kramp gereden op de fiets. Ook deels mijn eigen schuld door te weinig te drinken en te eten hoor.
Ik heb nog nooit in mijn leven een spier gehad die in kramp schoot. En zeker vroeger at en dronk ik veel te weinig.
Sommigen zullen er gewoon gevoeliger voor zijn dan anderen.
 
Dan heb je nog niet vaak het onderste uit de kan gehaald :p
Ik heb echt al meermaals mijn quadriceps, hamstrings en kuiten in de kramp gereden op de fiets. Ook deels mijn eigen schuld door te weinig te drinken en te eten hoor.
Ik heb wel al meerdere keer het onderste uit de kan gehaald hoor :D
Zeker als ik in groep fiets, weiger ik om te lossen. Dan kan ik héél diep gaan.
 
Ik heb nog nooit in mijn leven een spier gehad die in kramp schoot. En zeker vroeger at en dronk ik veel te weinig.
Sommigen zullen er gewoon gevoeliger voor zijn dan anderen.
amai, in een zwembad ook niet? Shit man, ik heb als kind doodsangsten beleefd als ik in het diep opeens mijn kuiten met alle kracht van de wereld voelde samentrekken En dan maar proberen om die tenen naar u toe te trekken in agony
 
Ik ben benieuwd, Schleck valt zeker niet onder bergritten, maar vlak kan je het nu ook niet noemen ;)
155km en 1800hm is niet vlak maar het parcours op zich is gewoon heel snel.
Als lichter type ben je niet in het voordeel omdat veel van de klimmen te kort zijn. 38,2km/h gemiddeld van Jappe Tooten liegt er niet om :P
Daar wordt ik van het kaske naar de muur gereden :P

Bedoeling zou zijn om GF Vosges of 3 ballons te rijden.
amai, in een zwembad ook niet? Shit man, ik heb als kind doodsangsten beleefd als ik in het diep opeens mijn kuiten met alle kracht van de wereld voelde samentrekken En dan maar proberen om die tenen naar u toe te trekken in agony
Ik heb speciaal daarvoor het eenbenig zwemmen uitgevonden :unsure:
Echt tijdens het zwemmen al enkele keren aan mijn pijp gehad, en als je het voelt opkomen dan is het al te laat.
 
Ik heb nog nooit in mijn leven een spier gehad die in kramp schoot. En zeker vroeger at en dronk ik veel te weinig.
Sommigen zullen er gewoon gevoeliger voor zijn dan anderen.
Zal genetisch zijn inderdaad. Ikzelf heb het ook nog nooit gehad, ik weet niet eens hoe dat zou voelen en ik kan ook serieus diep gaan. Ik kan rijden tot ik flauw val wat dan ook weer gevaarlijk is en nu weet ik wel op welk punt ik moet inhouden maar sprinten na een zwiftrace is soms kantje boordje en een eng gevoel dat je enkele seconden geen zuurstof genoeg hebt tov het geen je nodig hebt. Bloed proeven in de mond heb ik ook nog nooit gehad.
 
Tijdens het fietsen heb ik dat nooit, wel soms erna. Eens heel hevig (hamstring) toen ik op de oprit uit de auto wou stappen, dat zag er allesbehalve elegant uit :laugh:. En dan is het een tijdje oppassen geblazen of het schiet er weer in.
 
Tijdens het fietsen heb ik dat nooit, wel soms erna. Eens heel hevig (hamstring) toen ik op de oprit uit de auto wou stappen, dat zag er allesbehalve elegant uit :laugh:. En dan is het een tijdje oppassen geblazen of het schiet er weer in.
Na de inspanning ben ik daar ook gevoeliger aan. Ook in de hamstring. Kan heel stom opkomen door bvb uw been wat naar achter te doen terwijl je op de stoel zit en ineens BAM.
 
Tijdens het fietsen heb ik dat nooit, wel soms erna. Eens heel hevig (hamstring) toen ik op de oprit uit de auto wou stappen, dat zag er allesbehalve elegant uit :laugh:. En dan is het een tijdje oppassen geblazen of het schiet er weer in.
Bij het fietsen heb ik er eigenlijk zelden last van, na het zwemmen altijd (doe ik wel niet vaak).
Eenmaal gehad tijdens het autorijden, geen aanrader!
 
Na de inspanning ben ik daar ook gevoeliger aan. Ook in de hamstring. Kan heel stom opkomen door bvb uw been wat naar achter te doen terwijl je op de stoel zit en ineens BAM.
Ik zat zo eens vast. Ik zat op een stoel en had mijn voet zo rond de voorpoot van de stoel "gehaakt" plots schoot de kramp in mijn hamstring en kon ik niet strekken omdat mijn voet achter de poot zat van de stoel.

Ik heb me van de stoel laten vallen want het was dat of sterven.
 
Ok, dat duurde niet zo lang.

GCN+ and the GCN app will be closing on 19 December 2023 in all countries and regions. GCN+ subscribers will receive a refund for the time remaining on their subscription.

Cycling fans can continue to enjoy cycling content at globalcyclingnetwork.com and the GCN YouTube channel. To find out where you can watch cycling events previously available on GCN+, go to Where can I watch cycling events?

Ze worden opgedoekt, maar je kan een abonnement nemen op Eurosport voor €7/maand oftewel een verdubbeling van het abonnementsgeld. Akkoord, je krijgt wel meer content, maar persoonlijk ben ik redelijk specifiek qua sport kijken.
 
Terug
Bovenaan