De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

je bedoelt onderschat, denk ik. Ik haal in de app haar ogen niet de intensiteit die nodig om mijn niveau te behouden. De ritjes die ik doe, voorgeschreven door de app obv mijn test, zijn dus te makkelijk. Ergo, de app heeft mijn niveau onderschat. Wat perfect kan, ik ben WT niveau, alleen de benen willen niet altijd mee.

Nee ik bedoelde wel degelijk overschat :P
Als in de app schatte uw niveau in maar uw beschikbaarheid en prestaties wijzen op erop dat dit niveau niet gerechtvaardigd is. :P

Neem het maar aan van iemand met een join score van 35 😎

😅
Ik zal join toch ook eens moeten proberen, dat ik er over kan meepraten! Er is momenteel toevallig geen 2 gratis extra weken te krijgen?
De eerste ronde van zrl zit er net op, dus heb wat meer tijd om iets anders te doen.

Is join goed als je eigenlijk heel slecht bent in aangeven wanneer en hoeveel je kan trainen aan het begin van de week.
Ik weet dat nooit op voorhand of ik die dag wel ga kunnen, of ik dan 1 of 2 uurtjes heb of…
Dus stel je zegt aan het begin van de week dinsdag heb ik een uurtje, maar uiteindelijk zou je toch 2 uurtjes kunnen, kan je dit dan nog aanpassen en past dan de rest van de week continue mee aan?

Nee ik bedoelde wel degelijk overschat :p
Als in de app schatte uw niveau in maar uw beschikbaarheid en prestaties wijzen op erop dat dit niveau niet gerechtvaardigd is. :p

Neem het maar aan van iemand met een join score van 35 😎

Hoezo is een slechte inschatting per definitie een overschatting? Die redenering volg ik niet precies.

Join score oké, mar wat is uw FTP, daar draait het om kameraad!!!

Is join goed als je eigenlijk heel slecht bent in aangeven wanneer en hoeveel je kan trainen aan het begin van de week.
Ik weet dat nooit op voorhand of ik die dag wel ga kunnen, of ik dan 1 of 2 uurtjes heb of…
Dus stel je zegt aan het begin van de week dinsdag heb ik een uurtje, maar uiteindelijk zou je toch 2 uurtjes kunnen, kan je dit dan nog aanpassen en past dan de rest van de week continue mee aan?
Tuurlijk. Hoe het praktisch werkt: Op zondagavond krijg je een melding om naar de beschikbaarheden van de week te kijken en geef je die in. In uw voorbeeld kan je dus een aantal dagen aangeven wanneer je hoeveel uren kan trainen. Als dan blijkt dat er een dag niet lukt of er een bijkomende dag wel lukt, gaat uw schema automatisch aanpassen.

Enige kanttekening: Als je bv. op dinsdag een zware intervaltraining doet en dan woensdag ziet dat je 's avonds ook nog kan, gaat uw rustdag niet plots vervangen worden door een trainingsdag omdat je toch beschikbaarheden hebt. Op dat vlak vond ik het soms wel wat vloeken in de Join App. Uiteraard is rust belangrijk, maar soms wil je ook gewoon trainen of sporten omdat je de tijd hebt. Zeker als er de rest van de week nog weinig mogelijkheden zijn, wil je soms het maximale halen uit dagen dat je wél kan.

Maar je kan op zich dan wel zelf zeggen foert rustdag, ik doe de training van de volgende dag al en het plan zal zich wel aanpassen of niet?
Dat kan je zeker en de rustdag zal dan gewoon wat opschuiven. Alleen is dat, in het kader van 'beter worden' niet ideaal, gezien rusten een belangrijk deel is van progressie maken. Maar inderdaad, als je op een rustdag toch besluit te gaan fietsen, gaat de rest van uw schema zich opnieuw aanpassen. Dat is wat voor mij zo'n Join-programma net heel goed maakt.

Ik fiets heel graag, ik heb graag een structuur, maar heel soms wil ik na een kutdag op het werk ook gewoon buiten gaan bollen als ik er de tijd voor heb, zelfs al ben ik wat vermoeid van de training eerder. Voor mij zou een personal trainer daarom ook minder goed werken, ik zou te veel 'schuldgevoel' hebben als ik me niet aan de planning hou. Join is daarin wat laagdrempeliger, en een app kan je wat makkelijker muten ook :D

Join score oké, mar wat is uw FTP, daar draait het om kameraad!!!

Laat ons zeggen dat Gran Canaria mijn relatief FTP geen goed heeft gedaan :P
Maar indien ik er in slaag om die 1,5kg terug kwijt te spelen zou het 4,46w/kg moeten zijn ofwel 290 watt op 65kg.

W/kg en lengte moeten er dan wel bij :unsure:
Ik heb geen geen klachten gehad over mijn lengte, maar bedankt om het te vragen :unsure:

Ik heb al wat zitten googlen maar nog geen sluitend antwoord gevonden voor mijn vraag:
Is een gravelband altijd beter op nat asfalt dan een koersfietsband? Als ik op mantel naar een licht noppenprofiel kijk (wat mijn voorkeur heeft aangezien ik veel woonwerk ga doen op asfalt met deze banden), is deze minder geschikt voor natte bospaden. maar wat met nat asfalt? Speel het noppenprofiel daarbij een grote rol?

Deze zou ik zien zitten als ik weet dat die op nat asfalt ook wel grip bied in de bochten..

Ik heb al wat zitten googlen maar nog geen sluitend antwoord gevonden voor mijn vraag:
Is een gravelband altijd beter op nat asfalt dan een koersfietsband?

Een gravelband is nooit beter dan een wegband op asfalt.
Let vooral op het gegeven van nooit!

Er zijn punten aan te halen waarom je met een gravelband op asfalt zou rijden. Maar omdat het beter is op nat asfalt is daar geen van. Het kan misschien gek klinken, maar een band die op het eerste zicht weinig profiel heeft kan waanzinnig goed zijn als het nat licht.

Bedankt voor de reacties. Ik ben helemaal akkoord, maar in praktijk ligt het gevaar meestal in de combinatie van wat zand/vuildigheid en nat op de weg. Ik denk dat je daar wel wat voordeel uit haalt met gravelbanden (met een licht profiel).

Ik ben momenteel ook op zoek naar de ideale woon/werk band voor op mijn gravel (100% verhard) dus suggesties mogen gerust voorgesteld worden.
Breedte vanaf +-36mm, snel, betrouwbaar, tubeless eventueel.

Bedankt voor de reacties. Ik ben helemaal akkoord, maar in praktijk ligt het gevaar meestal in de combinatie van wat zand/vuildigheid en nat op de weg. Ik denk dat je daar wel wat voordeel uit haalt met gravelbanden (met een licht profiel).

Als je off-road rijdt dan bijt uw band zich vast in het onverharde en drukt deze zogezegd in de ondergrond.
Bij wat zand op de baan gaat uw band dat vuil opnemen en gewoon contact maken met het asfalt waar het zich niet in kan vastbijten.

Plus dat het boeltje ook een pak sneller slijt :p
Men rijdt al jaren in de winter op vuile banen met de koersfiets, gravelbanden zijn nog maar iets vrij recent.
Maar als je een gravelband wilt rijden dan moet je dat zelf weten natuurlijk.

Terug
Bovenaan