De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Heeft dat dan niet gewoon te maken met het feit dat u benen niet warm genoeg zijn?

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zelf zeer snel last van kouden vingers, tenen en neus maar gewoon al ervoor zorgen dat u armen wat beter ingepakt zijn scheelt echt enorm veel voor u vingers, net zoals een dikkere broek enorm scheelt voor u tenen. Je kan de warmste schoenen ter wereld aan doen, als je vervolgens in korte broek gaat rijden ga je nooit warme tenen hebben, u bloed verliest al alle warmte omdat het eerst een kleine meter been moet opwarmen. Overdreven vergelijking uiteraard maar goed, je snapt het punt: als je broek onvoldoende isoleert geraakt de warmte gewoon niet in je voeten/tenen.
Over warme lange broeken gesproken. Iemand aanraders?
 
Precies kweetniwa dat ik een winkel niet ken 😂 das een andere provincie he voor mij :p
Alleen op papier dan toch, Aalter is enkel op papier niet geannexeerd door West-Vlaanderen... :unsure:

Over warme lange broeken gesproken. Iemand aanraders?
Ik heb eentje van Assos die ondertussen al jaar en dag mee gaat. Super content van, maar wel een broek voor als het echt koud is, niet voor zo ~10°C overgangsweer.
 
Heeft dat dan niet gewoon te maken met het feit dat u benen niet warm genoeg zijn?

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zelf zeer snel last van kouden vingers, tenen en neus maar gewoon al ervoor zorgen dat u armen wat beter ingepakt zijn scheelt echt enorm veel voor u vingers, net zoals een dikkere broek enorm scheelt voor u tenen. Je kan de warmste schoenen ter wereld aan doen, als je vervolgens in korte broek gaat rijden ga je nooit warme tenen hebben, u bloed verliest al alle warmte omdat het eerst een kleine meter been moet opwarmen. Overdreven vergelijking uiteraard maar goed, je snapt het punt: als je broek onvoldoende isoleert geraakt de warmte gewoon niet in je voeten/tenen.
Nope. Al altijd gehad en verschillende winterbroeken versleten ;).
 
Alleen op papier dan toch, Aalter is enkel op papier niet geannexeerd door West-Vlaanderen... :unsure:

Ik heb oprecht moeten opzoeken en moeten constateren dat Aalter dus in oost-Vlaanderen ligt. :unsure:
Iedereen die ik ken van Aalter heb ik het gevoel bij, ja West-Vlaming. Elke keer ik daar kom heb ik het gevoel, ja West-Vlaanderen.
 
YAK6gKL.png


Allez, iemand suggesties voor ne nieuwe woon-werk/gravel fiets?
 
YAK6gKL.png


Allez, iemand suggesties voor ne nieuwe woon-werk/gravel fiets?
Alu of staal frame, met nokjes voor spatborden + bagagedrager. 1 wielset met naafdynamo voor te pendelen in de winter en eentje om effectief te 'gravelen' (wat dat ook voor jou moge betekenen).
Ik zou dan direct aan Kona denken, maar er zijn zoveel merken die toffe dingen maken....
 
Laatste weken een stuk minder aan het fietsen door verschillende redenen:
1) minder tijd door het werk
2) last van pijnlijke nekspieren (verergerd door het fietsen)
3) Ook last van ingegroeide haren op mijn bil

Ik denk aan overschakelen op lopen i.cm. fitness
 
Laatste weken een stuk minder aan het fietsen door verschillende redenen:
1) minder tijd door het werk
2) last van pijnlijke nekspieren (verergerd door het fietsen)
3) Ook last van ingegroeide haren op mijn bil

Ik denk aan overschakelen op lopen i.cm. fitness
Heb je een bikefit met aandacht voor het juiste zadel gedaan?
 
Heb je een bikefit met aandacht voor het juiste zadel gedaan?
Doet weinig aan ingegroeide haren natuurlijk.
Hangt van veel factoren af maar vooral van pech.

Je mag nog zo een perfect zadel hebben, volledig zitvlak discomfort en blessures ga je nooit kunnen vermijden.
En hoe meer je op het zadel zit hoe groter de kans. En ook niet alles is te wijten aan het zadel, maar het kan ook de broek en/of de persoonlijke hygiëne zijn.
 
Terug
Bovenaan