De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Je gaat het waarschijnlijk niet graag horen maar iedereen die winterschoenen voor de fiets heeft zal hetzelfde beamen. Schaf u gewoon deftige winterschoenen aan en stop met sukkelen met overschoenen, zeker als je nu al last hebt van koude tenen.
het aanbod van racefietsschoenen in winteruitvoering is natuurlijk wel heel beperkt.

Uiteindelijk wat heel veel doet zijn alle ventilatiegaten met tape afdekken, dikke merino sokken aandoen en dan overschoenen type https://www.futurumshop.nl/gripgrab-arctic-waterproof-deep-winter-overschoenen-zwart.phtml aandoen.
Het principe van luchtlaagjes werkt. Maar als je natuurljk onderaan ventilatiegaten hebt waar je ijskoude lucht naar binnen trekt brengt het geen flikker op.
 
de Magma XC Core is zowat de warmste per euro.
Ik zoek ook nog iets voor de winter. Deze staan nu aan 137€ via bol wat wel cheap lijkt. Maar op review vlak spreken ze toch van "lichte bescherming tegen water".

Zijn deze dan toch nog best te combineren met overschoenen om al het water van plassen/slijkzone's buiten te houden?
 
Ik zoek ook nog iets voor de winter. Deze staan nu aan 137€ via bol wat wel cheap lijkt. Maar op review vlak spreken ze toch van "lichte bescherming tegen water".

Zijn deze dan toch nog best te combineren met overschoenen om al het water van plassen/slijkzone's buiten te houden?
Die magma's hebben geen goretex membraam en gaan dus wel wat water binnen laten op den duur. En met natte voeten mag je het vergeten.

Ik heb de Celsius Arctic, die zijn waterdicht en ook warm gevoerd. Ik heb daar nog nooit koude voeten in gehad.
 
Vandaag voor het eerst een dynaplug gebruikt. Eerst naar huis gereden op 2 bar en nu een dynaplug erin gestoken. Was ook om eens te testen.
Maar kan ik dit als permanente fix gebruiken op de racer met 5 bar of is dat enkel goed om mee thuis te komen?
 
Geldig bij Futurum t.e.m. 31/10
FWJ-GGM3h

20€ korting bij minimale aankoop van 125€.

Quote de post even als je hem hebt gebruikt, dan haal ik de code ook weg dat iemand anders het niet vergeefs probeert...


Enkele trainingen doorlopen op zwift de voorbije week. Telkens dood gaan.
Ik dacht dat mijn FTP op 260 stond. Hij stond nog op 280 😬
Heb hem verlaagd naar 265 watt dat ik niet telksn zo wankel als een rietje op mijn benen sta na een training.
 
Die magma's hebben geen goretex membraam en gaan dus wel wat water binnen laten op den duur. En met natte voeten mag je het vergeten.

Ik heb de Celsius Arctic, die zijn waterdicht en ook warm gevoerd. Ik heb daar nog nooit koude voeten in gehad.
Ik heb die Arctics ook. Verkoopster vertelde mij dat die bijna niet te dragen zijn in België wegens te warm. Van zodra het vriest kan ik desondanks mijn tenen afkraken.

Die magma’s zijn pakken warmer, maar idd niet zo waterdicht. Da’s meer een ijskoude, droge winterschoen.
 
Hier de Celsius Arctic GTX. Met winterkousen en overschoenen nog altijd koude tenen vanaf het vriest. Sinds vorige winter met die hittepads van decathlon en dat is de oplossing bij mij.
 
Hier de Celsius Arctic GTX. Met winterkousen en overschoenen nog altijd koude tenen vanaf het vriest. Sinds vorige winter met die hittepads van decathlon en dat is de oplossing bij mij.
Heeft dat dan niet gewoon te maken met het feit dat u benen niet warm genoeg zijn?

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb zelf zeer snel last van kouden vingers, tenen en neus maar gewoon al ervoor zorgen dat u armen wat beter ingepakt zijn scheelt echt enorm veel voor u vingers, net zoals een dikkere broek enorm scheelt voor u tenen. Je kan de warmste schoenen ter wereld aan doen, als je vervolgens in korte broek gaat rijden ga je nooit warme tenen hebben, u bloed verliest al alle warmte omdat het eerst een kleine meter been moet opwarmen. Overdreven vergelijking uiteraard maar goed, je snapt het punt: als je broek onvoldoende isoleert geraakt de warmte gewoon niet in je voeten/tenen.
 
De vribraties van de ketting storen mij enorm. Pas volgende week kan ik naar een servicepunt. Het is zoals een slazwierder, maar dan zonder het brommende geluid. Nog mensen die dit al gehad hebben? Gisteren was er veel wind, dus stevig stampen=veel vibraties.

Ultegra di2 endurace. Schakelt overigens perfect.
 
De vribraties van de ketting storen mij enorm. Pas volgende week kan ik naar een servicepunt. Het is zoals een slazwierder, maar dan zonder het brommende geluid. Nog mensen die dit al gehad hebben? Gisteren was er veel wind, dus stevig stampen=veel vibraties.

Ultegra di2 endurace. Schakelt overigens perfect.
Ligt uwe ketting er correct op bij uwen derailleur vanachter?
 
Terug
Bovenaan