De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Misschien een domme vraag, maar kun je bij een elektrische fiets ook eenvoudig een andere stem steken? Ik heb mijn fiets online gekocht en de zithouding is toch niet ideaal voor mij ... ik zou liever iets rechter zitten zodat mijn nek minder pijn doet.

Maar ik weet dus niet of ik gewoon een andere stem kan bestellen en dit vervangen, ik zit met kabels van de computer en andere zaken en ik weet niet of die ook nog 'lang' genoeg gaan zijn op een stem die in de hoogte verstelbaar is.

Het logische antwoord is 'ga naar een fietsenmaker', maar ik zit gans de week op verplaatsing en het knaagt aan me dat ik het antwoord niet online kan vinden.

Dit is de fiets ter info:
Ja, die heeft gewoon een standaard A-head systeem. Dat kan dus prima
 
@SomeDude ik heb daar blijkbaar in 2020 gereden. Eén van de weinige tt's dat jaar.

In juni heb je ook ieder jaar een zomertocht in Lummen. Langere hellingen zoals bij ons vind je er niet maar door veelvuldig een beetje op en af kom je wel aan je hoogtemeters. Ik had er een dikke 500 op 64km.
 
Laatst bewerkt:
Voor de mensen die nog een rit zoeken voor zondag:
Imo meer een gravel dan mtb parcours
whatsapp-image-2023-09-15-at-14.43.34.jpeg
 
@SomeDude ik heb daar blijkbaar in 2020 gereden. Eén van de weinige tt's dat jaar.

In juni heb je ook ieder jaar een zomertocht in Lummen. Langere hellingen zoals bij ons vind je er niet maar door veelvuldig een beetje op en af kom je wel aan je hoogtemeters. Ik had er een dikke 500 op 64km.
Ideaal voor duurritje dus
Ga je niet mee? :p
 
Ideaal voor duurritje dus
Ga je niet mee? :p
Deze zondag is het woudlucht, ik heb me al een tijdje ingeschreven.
Als er dit jaar tt's of cyclo's zijn staan die precies altijd in hetzelfde weekend gepland, en dan de week er op is er niks te doen 😏
 
Laatst bewerkt:
Vooral benieuwd hoeveel gravel ze kunnen voorschotelen voor 60km in die regio.
Ik ben van die regio en er liggen zeker in Zeeuws Vlaanderen vrij veel van die steenslag paden.

Bij droog weer zijn veel van die dijkwegen ook goed uitgehard en kunt ge daar vlot over crossen. Bij regenweer daarentegen is het ploeteren.

Hier ook seizoen 2024 beginnen voor te bereiden. Blijkbaar toch een corona infectie doorgemaakt en een longontsteking. 't Verklaart waarom die september een flutmaand was.
 
ik sta op het punt om agu m710 winter mtb schoenen te kopen. In reviews staan ze redelijk hoog en op bol staan ze met mooie korting.
Iemand die deze agu schoenen heeft of gewoon agu in het algemeen en me kan weten te zeggen hoe de maten verhouden tov andere merken?
ik heb meestal een 45, uitzonderlijk 46 maar voor winterschoenen zou ik eventueel iets groter willen gaan en voor de 46 gaan ivm dikkere kousen, iets meer speling/bloeddoorstroming.
 
Ben op zoek naar overschoenen voor de winter voor mijn racefiets schoenen. Ik heb echt altijd koude tenen zelf nu al bij 13-14 graden 🥲
Iemand aanraders? Heb nu de goedkoopste van gripgrab maar zijn dringend aan vervanging toe & zijn enkel maar waterdicht.
 
Ben op zoek naar overschoenen voor de winter voor mijn racefiets schoenen. Ik heb echt altijd koude tenen zelf nu al bij 13-14 graden 🥲
Iemand aanraders? Heb nu de goedkoopste van gripgrab maar zijn dringend aan vervanging toe & zijn enkel maar waterdicht.
Je gaat het waarschijnlijk niet graag horen maar iedereen die winterschoenen voor de fiets heeft zal hetzelfde beamen. Schaf u gewoon deftige winterschoenen aan en stop met sukkelen met overschoenen, zeker als je nu al last hebt van koude tenen.
 
Je gaat het waarschijnlijk niet graag horen maar iedereen die winterschoenen voor de fiets heeft zal hetzelfde beamen. Schaf u gewoon deftige winterschoenen aan en stop met sukkelen met overschoenen, zeker als je nu al last hebt van koude tenen.
Jep. Voor mij ook de enige manier om comfortabel in de winter te rijden. Merino sokken, overschoenen, 2 paar sokken, aluminiumfolie,... allemaal goede tijdelijke oplossingen, maar van zodra het > 2 uur gaat zijn winterschoenen voor mij de enige deftige oplossing.

Daarboven ook een pak minder geklooi om te vertrekken. Zeker voor woon-werk zeer handig.
 
Terug
Bovenaan