Nee, als het om te trainen is en zeker in de winter, pak maar de goedkoopste. Bij Shimano is hoe duurder niet hoe duurzamer, maar hoe lichter. Ikzelf rijd altijd met KMC. Twee redenenen: quick link en bij Shimano is/was(?) dat zo'n pinnetje en ik heb al twee Shimano kettingen gebroken en eentje heeft mij toen een ferme blessure bezorgd.
Verder, Garmin Edge 830 begint de schermrand los te komen. Toestel is al 3.5 jaar oud en uit garantie. Mailtje gestuurd naar Garmin en hups, krijg een nieuwe

. Ferme garantieservice. Deze winter begon mijn Tacx Neo van 6 jaar en >20000km lawaai te maken en die heb ik met een opleg van € 400 kunnen inruilen voor een Neo 2T.