De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Jazeker, de enige echte. Echt een fijn ding om op te knallen!
Poggio is net lang genoeg om u hard te laten afzien.
Na de bocht naar rechts is het stijl, om dan na pakt een kleine 50m nog dat tikkeltje steiler te worden.

Ik doe hem niet zo graag, liever iets langer maar iets minder steil. Het probleem is vooral dat je die wilt oprijden op de versnelling waarmee je hem aanvat, en dan doet het gewoon heel veel zeer :D
 
Poggio is net lang genoeg om u hard te laten afzien.
Na de bocht naar rechts is het stijl, om dan na pakt een kleine 50m nog dat tikkeltje steiler te worden.

Ik doe hem niet zo graag, liever iets langer maar iets minder steil. Het probleem is vooral dat je die wilt oprijden op de versnelling waarmee je hem aanvat, en dan doet het gewoon heel veel zeer :D
Ik weet nog de eerste keer dat ik de Poggio op moest in ne cyclo: was al redelijk naar het einde van de rit toe: vol die spoorbrug op, bocht naar links > oei het gaat nog omhoog... ok, haarspeld rechts > WTF :confused: . Dat was met veel gezucht tot boven krasselen.

Nu ik hem ken valt diejn eigenlijk best goe mee maar voor mij is net te lang om echt vol van beneden te boven te rijden. Sowieso is het best om nog wat over te houden voor als je het steile stuk af komt omdat er "boven" nog een aantal vervelende stroken liggen.
 
Raid Bocq gereden.
98 kilometer - 2500 hm

Enkele dagen geleden ingeschreven voor een laatste lange, mooie, droge rit in de Ardennen.
Niets was minder waar. Bijzonder veel modder, en glad en glibberig.
Veel afdalingen met uitstekende stenen. Ook bijzonder oneffen paden. Het lag er echt gevaarlijk bij.

Eén keer zonder erg in het decor beland. Ik zag het gebeuren voor het zich voltrok. Aan't afdalen, ik zag dat mijn wiel op een oneven steen terecht ging komen... "Nu ga ik tegen de grond" en zo geschiedde.
 
Ik zit met een geplugde tubeless achterband (G-one RS) waarvan de plug vaak opnieuw ontsnapt. Soms na 10km, soms na 200km. Het gat/scheur is redelijk groot en zit op het loopoppervlak bij normale omstandigheden. De band loopt op 4 seconden leeg als de plug er niet in zit. De band is nog maar 600km oud, dus relatief nieuw.

Ik zal die dus van binnenuit moeten patchen. Maar ik vraag me nu af of ik die best patch met een plug in het gat of niet. Iemand die aanbevelingen kan geven welke patches te gebruiken?

Ik had aan mijn vrouw aangegeven dat dit eigenlijk een economische total-loss is en ik dus beter uitkijk naar een nieuwe fiets, maar ze heeft een tegenexpertise aangevraagd.
 
Ik zit met een geplugde tubeless achterband (G-one RS) waarvan de plug vaak opnieuw ontsnapt. Soms na 10km, soms na 200km. Het gat/scheur is redelijk groot en zit op het loopoppervlak bij normale omstandigheden. De band loopt op 4 seconden leeg als de plug er niet in zit. De band is nog maar 600km oud, dus relatief nieuw.

Ik zal die dus van binnenuit moeten patchen. Maar ik vraag me nu af of ik die best patch met een plug in het gat of niet. Iemand die aanbevelingen kan geven welke patches te gebruiken?

Ik had aan mijn vrouw aangegeven dat dit eigenlijk een economische total-loss is en ik dus beter uitkijk naar een nieuwe fiets, maar ze heeft een tegenexpertise aangevraagd.
https://www.bison.nl/nl/product/poly-max-original/6306530 of gelijkaardig, wat aan de binnenkant van je band, laten drogen en je kan terug verder.
 
Ik heb dat al meermaals succesvol gedaan of gravel- en koersfiets met een binnenbandplakker. Mochten er nadien kleine gaatjes ontstaan worden die toch door de sealant gedicht.
 
Ik zit met een geplugde tubeless achterband (G-one RS) waarvan de plug vaak opnieuw ontsnapt. Soms na 10km, soms na 200km. Het gat/scheur is redelijk groot en zit op het loopoppervlak bij normale omstandigheden. De band loopt op 4 seconden leeg als de plug er niet in zit. De band is nog maar 600km oud, dus relatief nieuw.

Ik zal die dus van binnenuit moeten patchen. Maar ik vraag me nu af of ik die best patch met een plug in het gat of niet. Iemand die aanbevelingen kan geven welke patches te gebruiken?

Ik had aan mijn vrouw aangegeven dat dit eigenlijk een economische total-loss is en ik dus beter uitkijk naar een nieuwe fiets, maar ze heeft een tegenexpertise aangevraagd.
 
Ik zit met een geplugde tubeless achterband (G-one RS) waarvan de plug vaak opnieuw ontsnapt. Soms na 10km, soms na 200km. Het gat/scheur is redelijk groot en zit op het loopoppervlak bij normale omstandigheden. De band loopt op 4 seconden leeg als de plug er niet in zit. De band is nog maar 600km oud, dus relatief nieuw.

Ik zal die dus van binnenuit moeten patchen. Maar ik vraag me nu af of ik die best patch met een plug in het gat of niet. Iemand die aanbevelingen kan geven welke patches te gebruiken?

Ik had aan mijn vrouw aangegeven dat dit eigenlijk een economische total-loss is en ik dus beter uitkijk naar een nieuwe fiets, maar ze heeft een tegenexpertise aangevraagd.
Buitenbandplakkers zoals bv Tire boots van Park Tool? Zonder plug er in in dat geval.
 
Heb ik 1 keer geprobeerd, de rit erna na een 50tal km is die plakker doorgevlogen
Een plakker van 3 op 2 cm die door een gaatje in een buitenband kan? Amai, met hoeveel druk rij jij?

Mijn 28mm GP5000s TR's hebben een maximum druk van 4.5bar, mijn velgen van 5 bar. Ik rijd met een glimlach op 4bar. Met die druk gaat die plakker er echt niet doorvliegen hoor. Tenzij we over een gigantische scheur spreken natuurlijk
 
Welke fietsverlichting koop ik best voor op de endurace? Die heeft zo een stuur dat de vorm heeft van een Iraanse kamikazedrone, dus zeker niet rond. Ik wil ook in het donker rijden en de weg een beetje zien.

Laatst gebruikte ik een rubberen gsm-houder en de afdruk stond in mijn stuur, van zo een simpel rubberen bandje van de action, dat zou toch ook niet mogen...
 
Closethegap / hidemybell zal wel een modelletje hebben dat er op past? En dan hang je daar je verlichting aan met gopro mount
Weinig mensen weten dat, maar garmin heeft trouwens ook gewoon een adapter voor onderaan hun standaard mount.

EDIT: Te snel gelezen. Standaard Garmin mount is uiteraard niet voor kamikazedrone sturen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan