Str8_6
Well-known member
Als je wax gaat gebruiken kun je natuurlijk niet anders. En aangezien mijn ketting met wax 8k km meegaat en de nooit volledig ontvette met olie maar 4k kan het volgens mij zeker geen kwaad.Volgens mij komt dat overeen met wat gmbn zegt.
Afvegen mag. Maar niet ontvetten.
Want op uw KMC link is de volgende zin:
"We recommend never to degrease the chain completely"
We zullen het nooit weten.
Ik laat het erop. Eens het 'op' is ontvetten en wat.
Dat smeer uit de fabriek trekt enorm veel vuiligheid aan. 10x meer dan gewoon olie. Je kan trouwens ook kettingen kopen zonder die plakboek erop heb ik eens ergens gelezen.