Opletten met kritiek op JOIN, dat ligt hier héél erg gevoelig voor sommigen
Ik zit momenteel een 4-5maand ver in mijn jaarabo maar ik weet nu eigenlijk al dat het bij dat ene jaar gaat blijven. Nadat ik het nu toch al een hele tijd gebruik schuif ik meer en meer terug richting het "erg weinig toegevoegd waarde" kamp. Als je een beetje de basis kent achter polarized en pyramidal training is het echt niet heel moeilijk om zelf een beetje op een deftige manier te trainen zonder dat je daar maandelijks voor moet betalen. In het begin volgde ik dat programma redelijk op de voet maar dat is meer en meer aan het verschuiven naar "fuck it, ik ga doen waar ik zin in heb". Zeker buiten heb ik het volledig gehad met lang de vaart rijden om mijn blokken op een deftige manier af te kunnen werken en binnen rijd ik dan liever al eens een koerske op Zwift ipv blokjes te rijden. Als je die koerskes op Zwift uitkiest met een plan is dat ook best ok kwa training: bv een puntenrace van 6-7 rondjes met elke ronde een sprint kan dienen als sprinttraining, een race met wat kortere hellingen kan misschien dienen als training met VO2max blokken...
Ok dat belerende "Probeer je aan het plan te houden!" als je de app verteld dat je de training niet hebt gedaan wegens "iets anders/ziek/geen tijd"
Onderbouwde en terechte kritiek daar kunnen we mee leven hoor
Als ik uw uitleg hoor dan is het probleem vooral dat je niet de zin of motivatie hebt om gestructureerd te trainen. JOIN is een app die zegt wat je moet doen en probeert zich flexibel aan te passen aan de grillen van uw leven, maar daar zit ook een grens op.
Uiteindelijk moet jij nog altijd gemotiveerd zijn om die trainingen ook consequent en er met realistische verwachtingen naar te kijken.
Je kan onmogelijk verwachten dat je zeer grote stappen gaat zetten als je maar weinig fietst in de week en de keren dat je fiets gewoon maar doet wat je denkt wat werkt.
Ik ben trouwens niet akkoord dat het allemaal zo simpel is. De kunst van JOIN is het simpel te doen lijken, maar achter de schermen gebeurt er veel meer dan wat je denkt.
Ja je kan echt vaste schema’s vinden, maar die zijn vast en JOIN is niet vast. Een vast schema houdt geen rekening met een verandering in uw schema en houdt geen rekening met hoe goed jij uw trainingen uitvoert. Bij een vast schema waar je een training mist wat doe je dan? Je voert al de rest gewoon uit en vergeet die training die je skipte. Maar let die training nu net een doel hebben, een doel wat je die week dus niet hebt gehaald en dus niet specifiek een bepaald onderdeel hebt getraind.
Kan je een training niet voltooien? Wordt geen rekening mee gehouden, het schema houdt rekening met een correcte uitvoering.
Dat zijn zaken die JOIN wel doet. In het begin van de week stelt JOIN een schema op als er midden in de week iets verandert gaat de rest van de week ook veranderen. Dit om te trachten om toch nog alle vinkjes af te tikken die belangrijk zijn, trainingen die een effectief specifiek doel hebben.
Een training die niet goed lukte? Dat neemt JOIN mee en zal trachten u meer specifieke trainingen te geven of lichtere trainingen.
Zelf een schema maken dat betwijfel ik toch of dat zo stevig onderbouwd zal zijn.
Als het zo simpel was dan was het beroep van trainer toch niet nodig, nochtans is het zeer belangrijk voor elke atleet die top wil presteren

De voorbeelden die je aangeeft van die blokjes op hellingen en wat rondjes bevestigen dat de onderbouwing niet top zal zijn, dat is echt nattevingerwerk en doe maar op van de bovenste plank
Ik heb de gratis trail geprobeerd en hun "slim" algoritme is even dom als al de rest en kan dus niet om met ploegenwerk. Maar de join cult is hier inderdaad sterk aanwezig.
Hoe bedoel je juist ploegenwerk?
^uiteraard met HR.
Bedankt om te bevestigen dat het dus gewoon slecht design is.
Uiteraard is het informatie met HR anders was het loos om te liggen zagen. Maar een korte rit onder het mom van active recovery mag ze dus al niet in? Wat een larie. Kan je nochtans perfect spotten obv de verzamelde data en indien gewenst als applicatie gewoon buiten beschouwing laten.
Al is het sowieso wel enorm vreemd om activiteiten die je echt beter maken (rust) niet mee wilt rekenen
Je moet wel opletten met te denken dat alles u beter maakt.
Dat is natuurlijk niet zo. Je hebt ook gewoon inspanningen die geen doel hebben, niks bijdragen en enkel maar zorgen voor vermoeidheid.
Soms is het inderdaad beter om gewoon niks te doen en te recupereren en de energie te gebruiken voor het correct voltooien van trainingen die wel zorgen dat je beter wordt.
Wat juist achter de filosofie zit van het beter niet toe te voegen, geen idee.
Ik kan wel bedenken waarom maar het blijft bij gissen. Als ze aangeven het beter niet te doen dan zou ik dat volgen.
Het is nu niet dat uw JOIN score gaat stijgen door eens naar de bakker te fietsen
Zwemmen en hardlopen voeg je trouwens wel best in. Dat zijn ook duurinspanningen en zijn dus belangrijk voor uw totale TSS.
En ze verhogen ook uw JOIN score op basis van uw de energiesystemen die je gebruikt hebt.