De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik heb een probleem om een GPX bestand te downloaden van strava op de pc. Hij opent iedere keer het bestand in internet explorer als tekstdocument. Als ik dit wil aanpassen in de instellingen (met welk programma ik het wil openen)kan ik enkel kiezen tussen internet explorer of één kiezen tussen die microsoft-apps. Wat moet er gebeuren zodat hij het bestand gewoon download als gpx? In chrome hetzelfde probleem trouwens...

Wat eten jullie bij lange ritten?
Ik heb vandaag nog eens 110 km gedaan, 2 sandwiches met confituur, 2 bananen een koek en wat van die isotone poeder in mijn water.
Kwam perfect uit, maar als er nog 20 km bijkwam had ik toch een hongerklop vrees ik.
Zou binnenkort meer richting de 150 willen gaan, dan kan ik misschien beter wat repen meenemen?

(niet wetenschappelijk gewoon wat voor mij werkt)

Het eerste uur neem ik enkel isotone drank en vanaf het tweede uur één energiereep per uur in combinatie met isotone drank.
Op een warme zomerdag of bij veel vochtverlies (bv tijdens het beklimmen van een col) schakel ik over op gels, gezien de goesting om te eten mij dan echt ontbreekt. Ik ben persoonlijk wel fan van de isotone gels van SIS (minder zoet).

Van de lange toertochten zoals RVV en Gent-Wevelgem te doen kan ik zeggen dat hongingwafeltjes, peperkoek, winegums en zoute stokjes ook prima werken ;-).

Speedplay pedalen. Aankondiging normaal vandaag.

Wahoo-Speedplay-13-1340x754.jpg

Ja, 450€ voor de duurste non-powermeter set pedalen... Dan gaan die powermeter pedalen toch vooral interessant zijn voor cranksets die geen torsie-meter kunnen huisvesten.

Bon inspanningstest geboekt, maar voor die te mogen doen eerst sportmedische keuring en om die te doen eerst bloed laten controleren

Soit dan heb ik nog maand om terug wat conditie op te bouwen voor de test, heb even dipje (mentaal door weer, en fysiek omdat mijn knie vreemd doet maar volgens kine is het geen meniscus of band-issue)

Nieuw fietske besteld, Trek Domane SL6 :clap:(zwart mat). Winkel had gelukkig voorraad fietsen besteld die doorheen het jaar binnenkomen, daarom heb ik fiets in mijn maat kunnen reserveren die begin juli geleverd wordt. Nu bestellen komt op levering maart 2022 :/. Anderzijds gaat de rush op de markt het ook wel makkelijker maken mijn huidige te verkopen.

Proficiat! Mooie fiets en levertijd valt voor jou gelukkig goed mee.

Ik na lang twijfelen een nieuwe set velgen gekocht. Wilde graag rond de 50mm maar ook geen €1500 betalen, dus het zijn de Zipp 303 S geworden. Besteld bij Futurum gezien de prijs, maar jammer genoeg geen levertijd bekend.
Benieuwd naar de ervaring met hookless ook.

De wielset is €1049 bij Mantel, moet je wel nog selecteren vandaar dat hij eerst €500 geeft.
€899 bij Futurum.

Inderdaad jammer want ben altijd heel tevreden geweest van Continental maar ga nu Schwalbe Pro One nemen en dan zien we wel.

Iemand een mening/ervaring met Mantel's eigen wielset? https://www.mantel.com/be/mantel-r50-tlr-disc-racefiets-wielen
Zien er niet slecht uit en de prijs valt wel héél goed mee.
Die krijgen eigenlijk vrij slechte reviews op fiets.nl. Vrij veel kwaliteitsissues en een bijzonder slechte customer service. Het zijn natuurlijk ook gewoon private label Chinezen...

Nochtans ken ik Mantel wel als topshop. Je zou eens kunnen kijken naar de Novatec sets die de Duitse webshops verkopen? Of @Japser iets laten spaken?

Ben dan toch terug voor een Wahoo Roam gegaan (had die vorig jaar ook al). Jammer genoeg geen bundel met hartslagmeter, maar voorraden zijn beperkt en wil geen risico lopen er geen te hebben. Hartslagmeter koop ik wel eens.
Mijn fiets is hiermee 100% klaar. Aandrijflijn is gecleaned, ketting in de wax, bontrager banden zijn vervangen door continentals, bidonhouders gemonteerd, fiets gecoat, dura ace remschijven erop,... klaar.

De dura-ace remschijven geven de fiets wel een veel cleanere look. Blij mee :).
Jammer dat mijn bestelde fietskleding het wat laat afweten qua levertermijn (van de werkgever), heb enkel kort/kort setjes liggen en dat gaat toch wat bibberen zijn nu...

Terug
Bovenaan