Reverz
Well-known member
Niemand gaat maandelijks 15 euro betalen voor 3 steady trainingen en een interval. Maar een hyperfancy gekleurd grafiekje met 7 soorten intervals gecombineerd in één training, WOW!
... dit dus exact.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Niemand gaat maandelijks 15 euro betalen voor 3 steady trainingen en een interval. Maar een hyperfancy gekleurd grafiekje met 7 soorten intervals gecombineerd in één training, WOW!
... dit dus exact.Dat is dus exact wat een app als trainerroad uit je handen neemt. Ipv dat je zelf alles moet liggen bedenken en die blokken maken, krijg je een (naar jouw keuze) schema voorgeschoteld.Ik ben wel een Dylan Johnson fan geworden. Hij lijkt toch alles zo wetenschappelijk mogelijk te onderbouwen en heeft er geen baat bij om "sexy" schema's te verkopen.
Ik volg exact wat je zegt: die trainingapps moeten het gewoon non-stop boeiend proberen houden en een soort value creëren. Niemand gaat maandelijks 15 euro betalen voor 3 steady trainingen en een interval. Maar een hyperfancy gekleurd grafiekje met 7 soorten intervals gecombineerd in één training, WOW!
Ik heb nu Dylan's adviezen more or less in een trainingschema voor mezelf gegoten begin dit jaar, met een off, base, build en race periode. 7 a 8 weken per blok, met na 3 weken training een week rustig aan. Saai, saai, saai, maar ik geloof er veel meer in dan de zoveelste FTP Builder.
Komt er wel op neer dat ik na mijn test (BEMC in de ardennen) gewoon Zwift ga opzeggen en de trainingen ga maken in Garmin Connect en zo mijn Wahoo aansturen. Als ik in het najaar dan per se wil racen kan Zwift terug aangezet worden.
ja man, als ge met zulke idiote klap afkomt...Als firma moet je het gevoel verkopen dat iemand goed getraind heeft, of dat effectief zo is maakt niet uit.
Leuk en slecht werkend is beter dan saai en wel optimaal
Een commerciele personal coach/personal trainer denkt ook op die manier, leuke oefeningen waar je goed van zweet.
Dit snap ik echt niet? of ik weet althans niet over wel programma je bezig bent. Want ja, ik kan nog beter worden als ik mss 1000+e per jaar ga uitgeven aan personal trainers en testen en wat dan nog, maar dan ben je geld aan het uitgeven om precies op een profniveau te geraken.Wie weet had die persoon met een beter schema, met minder kleurtjes en fancy nonsens, een stijging gehad van 40%.
De normale sterveling ligt niet wakker van die marginal gains, als het maar geestig blijft en resultaten oplevert.
Het is 150 euromaar 100e voor een deftig traininggschema op jaarbasis is teveel

Het gaat er net om dat je niets zou moeten uitgeven als je een beetje research doet. Je hebt helemaal geen fancy schema's nodig, je hebt een paar dagen rustige duur, max 2 dagen interval en eventueel een dag crosstraining (lopen, kracht,... ) en vooral rust nodig. That's it om beter te worden.je weet dat je over het meest droge programma bezig bent he?
Een zwarte achtergrond en een blauw profiel daarop dat je moet volgen... tot zover de gamification van heel dat spel. Het is er juist niet op gemaakt om fancy te zijn, maar wel om je vooruit te helpen.
Dit snap ik echt niet? of ik weet althans niet over wel programma je bezig bent. Want ja, ik kan nog beter worden als ik mss 1000+e per jaar ga uitgeven aan personal trainers en testen en wat dan nog, maar dan ben je geld aan het uitgeven om precies op een profniveau te geraken.
Hell, je betaalt al bijna evenveel als je nog maar gewoon een sociaal netwerk wilt ten volle gebruiken voor je sporten (Strava).
We geven op jaarlijkse basis gigantisch veel geld uit aan onze sport, fietsen, kledij, de nieuwste banden van 40-50e per stuk, maar 100e voor een deftig traininggschema op jaarbasis is teveel.... of wordt direct aanzien als platte commerce.
Jama die rijdt dan vlak in de polders waar je niet moet stoppenOnze forumfavorieten WVA en VDP die gekend staan (stonden) om hun explosiviteit en hun vermogen dat ze één uur kunnen leveren voor de cross, die trainen ook gewoon 3/4 van hun trainingen in zone 2. VDP noemt trainingsritjes met een gemiddelde van 35 km/u zelfs snelle trainingen, terwijl dat aan mss 50% van zijn FTP is.

) ben ik het wat gewoon geworden om naar mijn wattages te kijken en ik begin dat buiten wel te missen.1) ik denk dat je niets verkeerd doet met een Gabba (of Perfetto?). Die heeft zijn nut wel al bewezen, kost wat, maar dan heb je ook wat. Als je online 'durft' shoppen kan je altijd naar La Passione kijken, veel value for money. Wel relatief racy-fit.Graag voor twee zaken jullie aanbevelingen:
1) Fietstrui met lange mouwen voor het weer van de laatste tijd (van 0 tot 10 graden) dat enigzins betaalbaar is (moet niet waterdicht zijn). Ik kom merken tegen die 200 euro vragen...
2) Powermeters: zijn die stages of 4IIII 105 left crank modellen van 300€ de moeite? Of vanaf welke prijs begint het de moeite te worden (als in levensloop, nauwkeurigheid, onderhoud,...). Of ga je sowieso beter voor een spider of pedaal?
Dankzij zwift (ik durf het bijna niet te benoemen met voorgaande discussie) ben ik het wat gewoon geworden om naar mijn wattages te kijken en ik begin dat buiten wel te missen.
je blijft hameren op die 5 dagen interval per week, je weet dat er low, mid en high volume plannen zijn? voor iedereen wat wils. ikzelf zit momenteel op 3 trainingen per week, 1x vo2 max, 2x treshold/interval, en de andere dagen dus idd vooral rust. High volume training plan heb ik ooit eens geprobeerd, maar das meer voor de mensen die echt 20u per week kunnen trainen, en das niet aan mij besteed met nog een volle job ernaast.Het gaat er net om dat je niets zou moeten uitgeven als je een beetje research doet. Je hebt helemaal geen fancy schema's nodig, je hebt een paar dagen rustige duur, max 2 dagen interval en eventueel een dag crosstraining (lopen, kracht,... ) en vooral rust nodig. That's it om beter te worden.
Ik vind zelfs Strava veel value for money, mochten segmenten en de daarbij horende piemelmeting niet bestaan, waarom zou je all-out gaan op een klim? Vergelijken met anderen maar vooral met jezelf dát werkt motiverend. Dus het gaat niet om de investering, het gaat om het feit dat ze pretenderen het best mogelijke programma aan te bieden om beter te worden (TR dan specifiek, Zwift pretendeert dat niet).
Maar als je bepaalde schema's bekijkt stellen ze vaak 5 dagen interval op één week voor, komaan, daar moet je echt geen PT voor zijn om te zien dat dat bullshit is en dat iemand met een menselijk recuperatievermogen daar gewoon na een paar maand aan ten onder gaat.
Onze forumfavorieten WVA en VDP die gekend staan (stonden) om hun explosiviteit en hun vermogen dat ze één uur kunnen leveren voor de cross, die trainen ook gewoon 3/4 van hun trainingen in zone 2. VDP noemt trainingsritjes met een gemiddelde van 35 km/u zelfs snelle trainingen, terwijl dat aan mss 50% van zijn FTP is.
Maar heb je geen zin om zelf dergelijke zaken op te zoeken of je erin te verdiepen = TR is the way to go.

Die kosten rond de 200€ zie ik? Amai mijne frak (pun intended).1) ik denk dat je niets verkeerd doet met een Gabba (of Perfetto?). Die heeft zijn nut wel al bewezen, kost wat, maar dan heb je ook wat.

€1000 korting op een fiets omdat er een prof mee tegen een spiegeltje rijdt waardoor het stuur afbreekt... WTF?![]()
Canyon komt met oplossing voor Aeroad na gebroken stuur Van der Poel
Fietsenconstructeur Canyon heeft voor het eerst sinds de stuurbreuk van Mathieu van der Poel in Le Samyn van zich laten horen over de Aeroad-fietsen. Door het incident raadde het Duitse bedrijf alle fietsers van het nieuwste Aeroad-model af om er nog mee te fietsen, lopende het onderzoek. Nu...www.wielerflits.nl
Dus nieuw stuur en 1000 euro compensatie omdat je er nu niet zou mee kunnen rijden (terwijl iedereen er wss gewoon mee verder rijdt?)!

Ik had mijn leasefiets binnengedaan en gevraagd of ze ook eens kader wouden controleren voor ik hem overkoop want mijn band heeft wat in achterbrug geschuurd (28er maar zou mogen). Bellen ze 'ja die is 30 ipv 28 maar hebben er een bontrager opgelegd en die is beter mogen we die laten liggen' euhm nee heb hier nog 25ers liggen voor de zomerIk vraag mij soms af wat voor volk er in fietswinkels werkt.
Decathlon (900, van rysel) is mss een optieDie kosten rond de 200€ zie ik? Amai mijne frak (pun intended).
Ik dacht ook altijd dat die halflange mouwen hadden zodat je er nog armstukken moest onder doen?![]()
Als je voor 'polarized training' gaat kan je op zich wel zelf workouts maken ook he.Over trainingen op zwift en TR gesproken. Ik gebruik zelf zwift, maar dan vooral voor groepsritten en events of om badges vrij te spelen. Af en toe doe ik eens een workout (bv SST short) maar ik zou dit dus meer gestructureerd willen doen. Bv per week 2 workouts en 1 groepsrit.
Hoe pak ik dit best aan? Het FTP booster schema van zwift heb ik eind vorig jaar gedaan. En imo lijkt dit me wat te complex (lees: kleurboek van allerhande zones).
Ik heb nog een aantal zwift workouts opgezocht zoals dus die SST, over/unders, the gorby kwam er ook in voor etc. Maar ik weet dus niet of dit optimaal is om deze ad hoc te gaan doen.
Iemand toevallig wat links naar hoe een goed trainingsschema er zou moeten uit zien?