De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik vraag mij soms af wat voor volk er in fietswinkels werkt.
:rofl:

Ik ben ooit eens een nieuwe headset gaan halen bij Van Eyck. Ik had me goed voorbereid: alles opgemeten: binnenmaat/buitenmaat/etc, de standaard notering IS44.... opgezocht en zo op een papiertje afgegeven. Tja, daar wisten ze zo meteen niet mee wat ze moesten meegeven. Of ik de originele bijhad om te passen? Nee? Voor welke fiets was het juist?

Die daarna is wel via het internet gekomen.

Als je voor 'polarized training' gaat kan je op zich wel zelf workouts maken ook he.
FTP test doen en adhv daarvan zien dat je 20% erboven doet en 80% onder 80% van ftp
En qua duur van de blokken?
Want je bedoelt toch 80% van de workout doe je aan 80% van uw FTP en 20% van de workout doe je aan 20% hoger dan FTP? Want ik ga ervan uit dat je die 20% tijd nog eens onderverdeeld in blokken. Maakt misschien op zich niet zo veel uit...

En qua duur van de blokken?
Want je bedoelt toch 80% van de workout doe je aan 80% van uw FTP en 20% van de workout doe je aan 20% hoger dan FTP? Want ik ga ervan uit dat je die 20% tijd nog eens onderverdeeld in blokken. Maakt misschien op zich niet zo veel uit...
Ik dacht gewoon op uw totaaltijd, dus als je 10u op week fiets, 1u hard en de rest rustig. Wss doe je dan 1 echte duurtraining (4u) waarbij je eigenlijk alles in Z1 doet (al is dat lastig imo :D), 1 losrijden en dus zit die 1u hard in de resterende 5u (verdeeld over 2-3 trainingen). Maar kan zijn dat ik verkeerd ben :p

Ik ben al een tijdje op zoek naar een basic (smart) trainer voor zwift. Op dit moment wil ik er nog niet al te veel geld aan geven, dus de direct drive trainers zijn op dit moment te duur.

Ik heb net de Tacx Flow Smart gevonden op deze website: https://www.bikeinn.com/fiets/tacx-flow-smart/137468256/p
Is deze webshop betrouwbaar volgens jullie, want het is de enigste plek waar ze hem nog in stock hebben...
Ik weet dat het zeker niet de beste gaat zijn voor zwift, maar voor een eerste kennismaking met het interactieve systeem van zwift misschien wel leuk?

Of ben ik beter af om voor nu een hele basic trainer te kopen (https://www.decathlon.be/nl/p/rollentrainer-in-ride-100/_/R-p-14683?mc=8402844) ? Ik ben bang dat ik hiermee zwift al heel snel beu ga zijn omdat het toch niet de echte zwift ervaring gaat geven?

Is deze zijn €30 extra waard (tov de flow smart) denk je? Of bespaar ik beter gewoon op dit moment en neem ik een basic trainer om te beginnen?
ik rij al 5 jaar op zo'n vortex en dat spel doet wat het moet doen.

kan wel maar max 7% simuleren, maar dat is niet al te onoverkomelijk denk ik.

Wel grappig dat die nog steeds zo duur zijn, heb toen ook zoiets betaald denk ik, redelijk waardevast dus

Die kosten rond de 200€ zie ik? Amai mijne frak (pun intended).

Ik dacht ook altijd dat die halflange mouwen hadden zodat je er nog armstukken moest onder doen? 🤔
Met een beetje geluk en geduld kun je ze wel voor een prijsje vinden. Ik heb voor de mijne vorige maand 120€ betaald maar zou er direct 200 voor neer tellen.

Ik heb die sinds ik hem heb al iedere buitenrit gedragen. Zeggen ze dat er een bui kan vallen dan moet ik geen regen vest mee sleuren want die is ook waterdicht.

0 graden? Ondershirt met lange mouw en totaal geen koud
10 graden? Ondershirt met korte mouw en ideaal.

Ik moest die al veel eerder gekocht hebben. Is een top product. Als je hem hebt dan snap je direct de prijs 😊

Die kosten rond de 200€ zie ik? Amai mijne frak (pun intended).

Ik dacht ook altijd dat die halflange mouwen hadden zodat je er nog armstukken moest onder doen? 🤔
dit shirt heb ik, maar dan in het zwart. Is eigenlijk een Gabba maar dan van Endura

Endura Pro SL Classic

Ooit gelezen "it out-gabbas the Gabba" - zijnde: meer ademend vermogen en toch beter tegen de regen. Toen ook best prijzig, maar nu blijkbaar voor een prikje te koop als je zoekt. Wel kleinere maat bestellen dan je gewend bent bij de Italianen!

dit shirt heb ik, maar dan in het zwart. Is eigenlijk een Gabba maar dan van Endura

Endura Pro SL Classic

Ooit gelezen "it out-gabbas the Gabba" - zijnde: meer ademend vermogen en toch beter tegen de regen. Toen ook best prijzig, maar nu blijkbaar voor een prikje te koop als je zoekt. Wel kleinere maat bestellen dan je gewend bent bij de Italianen!
Castelli heeft ademend vermogen en beter tegen de regen met perfetto ook ondertussen (volgens internet). Heb de Vermarc variant maar denk dat ik hem eens moet wassen met van dat wasmiddel voor waterdichtheid (al fiets ik niet veel in de regen)

Castelli heeft ademend vermogen en beter tegen de regen met perfetto ook ondertussen (volgens internet). Heb de Vermarc variant maar denk dat ik hem eens moet wassen met van dat wasmiddel voor waterdichtheid (al fiets ik niet veel in de regen)
Wel, dat is het eigenlijk: de variant van Vermarc bestaat niet. Je geeft zelf aan waarom.

Heel veel van de “varianten” van andere merken halen hun waterdichtheid uit de DWR coating (durable water repellent). Een deze coating verdwijnt door veel in de regen te rijden of het teveel te wassen, is de stof niet meer waterdicht. Als je er dan een nieuwe coating op wil (Nikwax is zowat het beste) dan ga je gewoon weer een tijdelijk effect creëren.

Een Gabba, en ook dat van Endura, haalt zijn waterdichtheid uit de weave van de vezels, die ook individueel gecoat zijn. Heel ander niveau van stof, development en ... prijs. Eigenlijk een soort Goretex in een extreem ademende en stretchy variant.

Wel, dat is het eigenlijk: de variant van Vermarc bestaat niet. Je geeft zelf aan waarom.

Heel veel van de “varianten” van andere merken halen hun waterdichtheid uit de DWR coating (durable water repellent). Een deze coating verdwijnt door veel in de regen te rijden of het teveel te wassen, is de stof niet meer waterdicht. Als je er dan een nieuwe coating op wil (Nikwax is zowat het beste) dan ga je gewoon weer een tijdelijk effect creëren.

Een Gabba, en ook dat van Endura, haalt zijn waterdichtheid uit de weave van de vezels, die ook individueel gecoat zijn. Heel ander niveau van stof, development en ... prijs. Eigenlijk een soort Goretex in een extreem ademende en stretchy variant.
Dat kost ook 160 euro hoor.
Maar is idd voor lichte regen. Al is de gore-tex infinium ook niet waterdicht

Zit goed maar qua winddichtheid valt het me tegen. Ga dus op termijn wel eens een perfetto aanschaffen, mss eerst met korte mouwen

Laatst bewerkt:
Met een beetje geluk en geduld kun je ze wel voor een prijsje vinden. Ik heb voor de mijne vorige maand 120€ betaald maar zou er direct 200 voor neer tellen.

Ik heb die sinds ik hem heb al iedere buitenrit gedragen. Zeggen ze dat er een bui kan vallen dan moet ik geen regen vest mee sleuren want die is ook waterdicht.

0 graden? Ondershirt met lange mouw en totaal geen koud
10 graden? Ondershirt met korte mouw en ideaal.

Ik moest die al veel eerder gekocht hebben. Is een top product. Als je hem hebt dan snap je direct de prijs 😊
Maar voor alle zekerheid: de gabba = korte mouwen en perfetto = lange mouwen, toch? (snel eens gezocht op internet).
Lange mouwen zijn wel een must.
Zal de prijzen wat in het oog blijven houden dan.

Maar voor alle zekerheid: de gabba = korte mouwen en perfetto = lange mouwen, toch? (snel eens gezocht op internet).
Neneen de perfetto is korte mouw en perfetto ls (long sleeve) is met lange mouw. Je hebt dan nog een duurdere dat je de mouwen kan afritsen ook.

Gabba is gewoon de naam dat ze hele eerste versie had en dat ze blijven gebruiken voor dat soort vestjes.

Als je een goedkopere zoekt. La passione rain jersey is naar het schijnt ook in die aard en kost rond de 100 euro.

Nee gabba was originele naam maar de nieuwe versie is 'perfetto' als ik het goed heb

Ingeschreven voor de Alps Epic. Nu hopen dat het doorgaat (18 - 23 juni)
Vorige jaar wel dus zou toch mogen :p

@Mixhell
Mijn 30" blokken doe ik aan 130% ftp. Mijn 3 à 4' blokken aan 115%. Als je op 1 training tussen de 15 a 20 minuten aan die hoge intensiteit gereden hebt is het al een schone training geweest hoor. Als je 3x 30/30 doet hoor je vrij choco te zijn, bij een training van 4' blokken zal je er 5 a 6 doen.Twee zo'n trainingen per week is echt wel voldoende.

Vooral in december/januari heb ik het zo gedaan. De laatste maand dan die haute route gereden, vorige week ook cape epic challenges. Heb eens ergens 13 dagen op 16 gereden ofzo. Dan hoef je niet gek veel extra intensiteit op te zoeken.

Ik heb me vorige maand na lang twijfelen eindelijk een gravelbike aangekocht.
Het is m'n allereerste deftige fiets dus ben wel benieuwd.

Een gravelbike leek me de perfecte fiets voor m'n woon-werk verkeer en de ambitie om ooit eens aan bikepacking te gaan doen.
Het is een Cannondale Topstone 2 geworden. Komt pas midden april toe.

C21_C15861M_Topstone_2_RBT_PD.png

Terug
Bovenaan