De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Er zijn blijkbaar 2 types van crank-systemen. De oudere Hollowgram cranks hadden geen "self extracting" bouten in de crank zelf, en daarom had je dat speciaal gereedschap nodig. Bij de nieuwere versies zitten die bouten wel in de crank (zoals dat bv bij Sram ook het geval is). Je kan dat gemakkelijk zien aan de drive-side, daar zit een ronde dop in de crank die je met een 10mm inbus kunt losdraaien, en daarachter zit de crank-bout van 8mm (om de crank te verwijderen mag je die dop van 10mm niet verwijderen, gewoon een 8mm sleutel gebruiken).

Vandaag voor het eerst in mijn leven niet virtuele bergen beklommen (Vogezen). Mijn 11-28 cassette was toch iets te klein om handig te zijn.

Ik zou graag mijn WW ritten met mijn garmin combineren met een rit achteraf.

Ik bedoel dus: smorgens aanzetten naar mijn werk en dan savonds een toer bij doen en dat dit 1 activiteit is. Hoe kan ik dit best doen?

Kan ik mijn garmin zolang in slaapstand zetten of gaat hij na een bepaalde tijd de ochtendrit afsluiten? En verbruikt dat veel batterij?
Want ik heb wel al eens gehad dat mijn garmin in slaapstand gezet had per ongeluk en de dag erop was hij helemaal leeg.

Ik bedoel dus: smorgens aanzetten naar mijn werk en dan savonds een toer bij doen en dat dit 1 activiteit is. Hoe kan ik dit best doen?

Kan ik mijn garmin zolang in slaapstand zetten of gaat hij na een bepaalde tijd de ochtendrit afsluiten? En verbruikt dat veel batterij?
Want ik heb wel al eens gehad dat mijn garmin in slaapstand gezet had per ongeluk en de dag erop was hij helemaal leeg.
Een neef van mij doet dat toch altijd, of toch minstens zijn heen en terug rit in 1 strava rit.
En vaak dan eens met extra rit erna.
Geen idee met welk toestel of hoe, als hier geen deftige reacties komen wil ik dat gerust eens vragen.
Ik zie toch allesinds in zijn 'verstreken tijd' dat die de 'pauze tijd' mee optelt.

Welke garmin? De nieuwere hebben normaal de optie ala "later verderzetten" bij oudere (ikzelf heb de 810 nog) rit afduwen, niet opslaan, gps uitzetten. Bij naar huis rijden gps aanzetten en dan staat de vorige rit nog zichtbaar, terug start en het neemt verder op.

Op Strava kan je allesinds twee ritten mergen. Of Garmin dat zelf kan weet ik niet.

Welke garmin? De nieuwere hebben normaal de optie ala "later verderzetten" bij oudere (ikzelf heb de 810 nog) rit afduwen, niet opslaan, gps uitzetten. Bij naar huis rijden gps aanzetten en dan staat de vorige rit nog zichtbaar, terug start en het neemt verder op.

Ik heb de 1030. Heb die optie nog niet direct gezien. Maar uitzetten kan niet terwijl een activiteit niet helemaal afgesloten is dacht ik. Slaapstand kan wel.

Ik heb de 1030. Heb die optie nog niet direct gezien. Maar uitzetten kan niet terwijl een activiteit niet helemaal afgesloten is dacht ik. Slaapstand kan wel.
Gewoon pauzeren en in slaapstand zetten, 's avonds terug opzetten en resume. Je GPS in slaapstand zetten geeft wel een klein beetje verbruik maar van die 8-9u in slaapstand te zetten is u batterij zéker niet leeg. Voor een Edge 1030 is dat echt een non-issue als je hem regelmatig oplaad.

Op mijn Fenix 5X, die ik gebruik voor WW, kan ik wel gewoon pauzeren en krijg ik dan de optie 'later hervatten'. Zodat ik overdag mijn smartwatch gewoon kan gebruiken en dan 's avonds de activiteit kan verder zetten.

Ik doe hetzelfde met mijn Garmin Edge 530. Smorgends naar het werk, stoppen (knop onderaan rechts), uitzetten (knop links bovenaan), ..werken.., aanzetten, rit terug starten en naar huis bollen. Batterij gaat er zeker niet leeg van.

Ritten mergen wel altijd toe te juichen natuurlijk, overvloedige spam (vooral woon-werk) heeft niemand iets aan.
Met behulp van een applicatie die hier ooit eens gedeeld werd, worden mijn woon-werk ritten bij mij automatisch uit mijn strava-feed gefilterd. Ze zijn dan enkel zichtbaar voor mezelf.

Terug
Bovenaan