Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wil samen met wat vrienden gaan beginnen bikepacken (met de racefiets weliswaar), nu ben ik om te beginnen aan het kijken naar tassen.
We zijn voorlopig nog niet van plan om te kamperen in een tent, dus ik denk dat ik wel toekom met een zadeltas en een frametas.
Nu wil ik wel van de eerste keer zeker zijn dat ik degelijke kwaliteit koop, wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten?
Ik wil sowieso dat ze waterdicht is, niet te veel gaat wiebelen en dat alles goed blijft vast hangen.
Iemand misschien aanraders?
Als het niet 1 van die ultra lightweight zadelpennen is verwacht ik toch geen problemen. Een zadelpen moet veel gewicht kunnen dragen en is toch ook ontworpen om over een groot deel van de lengte geklemd te worden.Ik vraag mij bij dergelijke tassen af of dat wel goed is voor je zadelpen dat daar zo’n druk op komt waarvoor de pen eigenlijk niet bedoeld is?
Je kan bij AS Adventure ook materiaal huren om het al eens te testen.Ik wil samen met wat vrienden gaan beginnen bikepacken (met de racefiets weliswaar), nu ben ik om te beginnen aan het kijken naar tassen.
We zijn voorlopig nog niet van plan om te kamperen in een tent, dus ik denk dat ik wel toekom met een zadeltas en een frametas.
Nu wil ik wel van de eerste keer zeker zijn dat ik degelijke kwaliteit koop, wat zijn de belangrijkste punten waar ik op moet letten?
Ik wil sowieso dat ze waterdicht is, niet te veel gaat wiebelen en dat alles goed blijft vast hangen.
Ik heb zelf een tas van Restrap en die stelt wat teleur qua waterdichtheid. Mijn Ortlieb framebag is veel beter op dat vlak.Restrap of apidura zijn twee merken met heel goed spul.
Wat je juist van tas koopt is een beetje afhankelijk van wat je allemaal wilt meenemen.
Dit is bijvoorbeeld een tas voor aan het zadelpen waar je wel wat in kwijt kan.
![]()
Restrap Saddle Bag Large 14 Liter Oranje/Zwart
Restrap Saddle Bag Large 14 Liter Oranje/Zwart voor slechts 134.95 Deze Restrap Saddle Pack 14 Liter is een grote zadeltas ideaal voor bikepacking. Ideaal voor een jack, multitool of wat extra voeding.www.futurumshop.nl
En, hoe was het? T was behoorlijk warm gisteren, dus wss niet van de poes?Zondag - als de ziekte doorgespoeld is - rij ik wel 2u richting a chouffe om mee te doen aan de chouffe marathon
Als je zo vroeg opstaat is het tijdsverlies best beperkt. Ik sta al aan de start wanneer ik op een andere dag pas opsta.
Zo vroeg opstaan is inderdaad even pijnlijk, maar nergens zo mooi mtb'en als in de Ardennen, dus ik heb het er wel voor over
Ik kijk stilaan uit naar een nieuwe racefiets. Als wat voor soort fiets moet ik deze Ultimate zien, is dit eerder een 'harde' fiets, of toch nog iets of wat comfortabel? Momenteel rijd ik met een een Trek Emonda SL6 Disc van 2018. Is dit wat vergelijkbaar qua type fiets?
En de laatste vraag, zijn dit goede wielen, of matig voor deze prijsklasse?
![]()
Ultimate CF SLX 8 Di2
Deze fiets is zo stijf, licht en aerodynamisch dat je vanaf de eerste trap op de pedalen helemaal versteld zult staan.www.canyon.com
Ik heb over 't algemeen weinig (tot geen) last van de warmte.En, hoe was het? T was behoorlijk warm gisteren, dus wss niet van de poes?

Of het al dan niet wiebelt, hangt veel af van het volume en gewicht dat je erin steekt. Als je niet kampeert en geen kookgerei meeneemt, heb je eigenlijk zeker genoeg aan 11l voor een seatpack (of zelf 5, als je je beperkt tot de zomer). Dingen met ritsen zijn nooit echt waterdicht, dat wil zeggen dat de meeste frametassen dat niet zijn. Op zich geen erg, je steekt daar over het algemeen toch geen kledij in.....
Heb 30 liggen maar is SRAM, weet niet of die op xt passenyes, 32.
30 zou eigenlijk ook perfect gaan.
In zo'n marathon wanneer het naar beneden gaat op asfalt of brede grind, trap ik toch nooit bij, maar recupereer ik wat. Ik moet ook nooit sprinten voor een overwinning dus ook daarvoor heb ik dat bereik in hoge versnellingen niet echt nodig =]
In het hooggebergte zou ik zelfs met een 28 willen rijden, denk ik. Ik weet nl. eigenlijk niet echt hoe groot de verschillen zijn, ik heb het nog nooit ervaren.
Maar goed, met mijn 32 kom ik in de Ardennen ook overal boven waar je boven zo moeten kunnen komen.
Op de 3 andere echt steile hellingen was ik de enige rondom mij die wel nog in het zadel zat. Ik ben wel een goeie steile klimmer 'voor mijn niveau'.
(niet aandrijfzijde krijg ik er af maar andere geen idee hoe die er dan af moet. Of moet gewoon kloppen
maar hij kraakt verschrikkelijk nadat ik hem gekuist heb
)
Je hebt geen speciale tool nodig maar een inbus van 10 mm.
Die heb ik als 'bit' op een multitool die ik heb gevonden in het meerdaelwoud. Anders had ik dat ook niet
Voor de rest heb je niets nodig om je cranks te verwijderen of installeren. Een hamer helpt wel om de crank-as dan los te tikken.
Ik denk dat je wél een speciale tool nodig hebt voor het omwisselen van tandblad vooraan (fuck you Cannondale)
ik vind de Scalpel over het algemeen maar een klote-fiets om aan te werken.
De interne routing voor de dropper-kabel is een drama. Die tube ('funnel' zoals ze het in de handleiding noemen) is ook dik klote.
A ja de linkerarm kreeg ik er af, de rechtse kan je ook inbus in steken maar dat deed niet veel (kwam even los en dan terug vastIk denk dat de verwarring komt van hun verwarrende benaming.
Alles heet een hollowgram crank. Of het nu van vijf jaar geleden is of op een koersfiets zit. Hollowgram!
Ketting eraf.
10 mm inbus in de bout links. Linkerarm komt vrij en dan zit rechts ook los. Gewoon even met hamer doortikken en de crankset is verwijderd uit de fiets.
)