De laatste 2 maand ben ik op een punt gekomen dat ik fietsen echt leuk vind. Ik ben als het ware vergroeid met mijn MTB. De zomervakantie zal daar ook wel voor iets tussen zitten.
Vandaag wou ik ondanks het slechte weer toch een snelle ochtendrit maken, de fiets gisteren al ontmodderd na een mtb tocht. Besloten om eens puur asfalt te rijden, op zijn zondags, weliswaar tegen een strakke wind langs de Ijzer.
Nog steeds heb ik geen koersfiets(de champagnefiets past niet en de endurace is nog niet beschikbaar), dus voorlopig nog altijd met de Hardtail, zoemende noppenbanden en stampen maar. Hoe langer ik moet wachten, hoe meer ik mij afvraag of ik überhaupt wel een koersfiets nodig heb? De Basso was alvast niks voor mij, veel te dunne bandjes en fietsen alsof je pint bier aan de overkant van de tafel staat en je er maar net aan kan.
Ok toegegeven, ik fiets wel wat asfalt in de zomer en op de mtb gaat het mij soms wat te traag. Niks lastiger dan van die plakasfalt die hetzelfde profiel heeft dan de banden van mijn MTB, alsof je een velcro probeert los te trekken. Wel goed voor de benen die extra weerstand. Het oogt ook stom, zo een mtb die de asfalt afjaagt bij gebrek aan deftige paden. Met een gravel kan je dat nog meer verantwoorden, maar met een MTB???
Dit zou dan weer wel een reden zijn om een koersfiets te kopen, maar misschien moet ik wat vaker de fiets in de camionette steken en andere paden opzoeken, of misschien is er ergens een tussenoplossing zoals een hybride fiets, die ik ook voor woon-werkverkeer kan gebruiken?