De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Duwen op de pedalen en draaien aan het stuur, meer komt daar niet bij kijken é.
En urenlang afvragen waarom ge dit doet, u beklagen wat ge aan het doen zijt, beklagen dat ge 5 kilo te zwaar staat, vloeken op een slecht gelleke, veel te warm, vloeken op tegenwind, vloeken dat de wind mee eerder zijwind is, vloeken op auto's, vloeken op uw ketting die niet perfect schakelt.

Toch genieten hoor op de fiets!

En urenlang afvragen waarom ge dit doet, u beklagen wat ge aan het doen zijt, beklagen dat ge 5 kilo te zwaar staat, vloeken op een slecht gelleke, veel te warm, vloeken op tegenwind, vloeken dat de wind mee eerder zijwind is, vloeken op auto's, vloeken op uw ketting die niet perfect schakelt.

Toch genieten hoor op de fiets!
da telt voor plat rijden in de polders ook in elk geval :D

da telt voor plat rijden in de polders ook in elk geval :D
De naïviteit van een maagd in het klimmen, hoe schattig! :love2:
Bergop wordt de schifting gemaakt, daar is het pompen of verzuipen. Elke procent die je niet hebt komt je duur te staan!
Vanaf de eerste pedaalomwenteling bergop de hartslag naar 196, zuur in de benen en het gevoel dat je elk moment gaat sterven.
En dan is de gradient nog maar 4%!
Geniet ervan zou ik zeggen! :evil:

Tis maar hoe goed je getrained bent zeg ik dan, en bergop telt elke kilo teveel , ik zit nu bijna aan mijn piek moment en we gaan achter 2 weken nogmaals Everesting proberen , deze keer vertrek ik snachts dat ik het ergste hitte kan voorblijven

Tis maar hoe goed je getrained bent zeg ik dan, en bergop telt elke kilo teveel , ik zit nu bijna aan mijn piek moment en we gaan achter 2 weken nogmaals Everesting proberen , deze keer vertrek ik snachts dat ik het ergste hitte kan voorblijven
Op welke berg ga je dit presteren? Kijk, als getraind wielertoerist kan ik veel zaken begrijpen die een ander carbonliefhebber wilt uitsteken in zijn vrije tijd. Maar Everesting, daar stopt mijn begrip. Waarom in godsnaam zou je dat doen?

Indien velgremmen: niet constant remmen maar in korte stukjes om oververhitting tegen te gaan. Als je merkt dat de remkracht dalat of dat ze verbrand ruiken, 5 min stoppen om ze te laten afkoelen.

Dit is vooral van toepassing bij de combinatie velgremmen op carbon velgen.

De naïviteit van een maagd in het klimmen, hoe schattig! :love2:
Bergop wordt de schifting gemaakt, daar is het pompen of verzuipen. Elke procent die je niet hebt komt je duur te staan!
Vanaf de eerste pedaalomwenteling bergop de hartslag naar 196, zuur in de benen en het gevoel dat je elk moment gaat sterven.
En dan is de gradient nog maar 4%!
Geniet ervan zou ik zeggen! :evil:

Mijn hartslag gaat al naar 196 als ik de berg voor me zie en weet dat ik naar boven moet.

Mijn hartslag gaat al naar 196 als ik de berg voor me zie en weet dat ik naar boven moet.
Pro-tip: niet kijken als t omhoog gaat :oi22: .

@sluysen : laat u niet te zot maken é, gewoon pacen in t begin van een klim, en als je halfweg nog voelt dat je over hebt beetje bijduwen. Niet te veel risico in afdalingen, maar daar recupereren. De Dordogne is geen bijzonder lastige streek.

Is de powermeter van 4iiii bij Canyon, links of tweezijdig?
Doordat het niet vermeld wordt, vrees ik links?

Is de powermeter van 4iiii bij Canyon, links of tweezijdig?
Doordat het niet vermeld wordt, vrees ik links?
Links inderdaad. Bij tweezijdige hangt er nog een 4iii-bakje (zie foto hieronder) aan uw crank.

Ja das wel een feit, de routes die ik nu heb toonden op komoot max 7-8% en dikwijls nog minder. Maar zelfs in de vlaamse ardennen heb ik nog nooit gefietst 😝
Geen zorgen maken.
Ge gaat daar echt niks tegenkomen waarvan ge zegt: how wat is dat hier.

Zijn gewoon leuke afdalingen waar ge echt geen enkel probleem gaat tegenkomen.

Ook met velgremmen zou ge u daar echt geen zorgen over moeten maken.

Mooi wel!

(mijn schoonouders wonen daar dus als veel rondjes gemaakt).

Die stond ook op de planning, maar ik ben niet uit bed geraakt. (=

Mijn lefty + shock zitten binnen voor onderhoud. Ik ben benieuwd hoeveel flappen dat gaat kosten.
539 flappen

Fiets in geheel aangeleverd.
Vork heeft groot onderhoud gekregen (200u rijtijd)
Demper weet ik eigenlijk niet.

Ook zijn de trapaslagers vervangen.

Mijn bel (een model dat ook dienst doet als spacer) is verkeerd gemonteerd.
En er zat een verkeerd wiel op

=]

539 flappen

=]
Merci is voor mij pas voor volgend jaar :p

539 flappen

=]
Toch niet voor eigen rekening?

Is vooral een gewoonte. Hoe meer je daalt hoe meer je het gaat durven. Gewoon op jouw tempo doen. Is dat dan met veel remmen, dan is dat zo.
wel altijd in de beugels met je handen om te dalen, dan heb je veel betere controle over je fiets.
En met velgremmen niet slepend remmen. Schijfremmen maakt het niet uit.
Euhm uw schijven gaan dan wel heel heet worden.
Zoals met de auto dus: niet constant remmen

@poeperman trakteer jij?

Terug
Bovenaan