De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bike-components.de
bike-Discount.de
Mantel
en futurum zijn de favorieten hier

Ben wel fan van futurum hun eigen merk vooral voor de laagjes onder de rest.

Ik heb zondag iets interessant gezien bij een andere mtb maar kan niets gelijkaardig vinden.
Een "zadeltas" die onder je drinkbus houder past. Maar het was een elegante vorm en niet lomp zoals bvba een topeak ninja mtb.
 
Ik heb zondag iets interessant gezien bij een andere mtb maar kan niets gelijkaardig vinden.
Een "zadeltas" die onder je drinkbus houder past. Maar het was een elegante vorm en niet lomp zoals bvba een topeak ninja mtb.

Lezyne heeft iets gelijkaardigs met de 'Flow Storage'.
Ook specialized heeft de mogelijkheid een multitool te hangen onder hun Zee bottle cage en Scott/Syncros heeft met de matchbox een soort ingebouwde multitool achter de bottle cage zitten.
Waarschijnlijk zijn er dus nog wel merken die iets gelijkaardigs hebben, maar misschien was het een van die.
 
Lezyne heeft iets gelijkaardigs met de 'Flow Storage'.
Ook specialized heeft de mogelijkheid een multitool te hangen onder hun Zee bottle cage en Scott/Syncros heeft met de matchbox een soort ingebouwde multitool achter de bottle cage zitten.
Waarschijnlijk zijn er dus nog wel merken die iets gelijkaardigs hebben, maar misschien was het een van die.
Het was inderdaad in die stijl maar dan echt het formaat van een zadeltas niet enkel een multitool.
 
Miljaar, mijn DI2 Ultegra voor derailleur werkt plots niet meer. Er is ook geen communicatie meer met mijn Garmin. 'k Vrees voor een batterij issue.

Iemand al iets dergelijks meegemaakt? Met die vorige generatie DI2 (buiten eens gewoon defecte derailleur), nooit problemen gehad.
 
Canyon heeft nu al nieuwe kleuren voor de Endurace SLX uitgebracht :confused:
Zouden ze eindelijk gesnapt hebben dat Placid Blue, Dark Grape & Space Blue gewoon objectief fokking lélek zijn? :unsure:
Ik vind zowel die Desert Grey als Light Moss op de site alvast erg geslaagd. Ben eens benieuwd hoe dat er gaat uitzien als er RL foto's doorsijpelen op Reddit etc.
 
Canyon heeft nu al nieuwe kleuren voor de Endurace SLX uitgebracht :confused:
Zouden ze eindelijk gesnapt hebben dat Placid Blue, Dark Grape & Space Blue gewoon objectief fokking lélek zijn? :unsure:
Ik vind zowel die Desert Grey als Light Moss op de site alvast erg geslaagd. Ben eens benieuwd hoe dat er gaat uitzien als er RL foto's doorsijpelen op Reddit etc.
Mijn vriendin heeft een endurace in space blue. Mooie fiets hoor :unsure:
 
De nieuwe endurace cf7 is wel 500 euro duurder dan de oude en ook een beetje zwaarder. Voordien had je al een 105di2 voor dat veld. Blij dat ik nog het vorige model cf8 sl heb.
 
Is dat ergens in Zeeuws Vlaanderen? Baantje komt me bekend voor...
Is inderdaad in de buurt van het verdronken land van saeftinghe
Als je langs onze kanten een beetje rustig wilt fietsen heb je geen andere keuze dan naar daar rijden.

We zijn al 16km aan het knoeien voor we op het jaagpad naar Dendermonde of Boom zijn. En de fietssnelwegen hier zijn meer stop&go paden :p
 
20231104_124116.jpg
iemand hebben? Af te halen in herent
 
De maandag eens op de piste in Heusden-Zolder gaan rijden.


Zeker eens leuk om te doen. Er staan daar 100 huurfietsen. Eigen pedalen (en best ook materiaal heb ik geleerd) meenemen.

Er mogen 100 man op de baan. Maar blijkbaar is er maar altijd ne man of 20.

Ik heb, als lid van Cycling Vlaanderen, €16 betaald voor 2u inclusief fiets. Zonder lid is het, ik denk, €24.


In het begin is het vooral wennen. Vertrekken met vaste pion, stoppen, vreemd gebogen stuurkes, serieus stijle bochten.

Er reed daar wat jeugd competitie renners rond. U16 zoiets. Die reden, met hun eigen fietsen, net geen 40km/h gemiddeld.

Zelf reden we zo een 30km/h gemiddeld. Tegen die snelheid begint ge stilletjes aan uitgetrapt te raken. Geen vitessen, en ge moet ook nog gestart raken als beginner.

Dat daar dit weekend een 81 jarige gaat proberen om 39km op één uur te rijden vind ik nu wel heel straf.


Al bij al, eens ge het gewoon zijt plezante ervaring. En volgens mij een heel goede training.


Het café achteraf vond ik wel niet echt gezellig, en zeer langzame bediening.
 
Ik vind het wel iets hebben! Alleen het logo er op vind ik lelijk, die paarse schijn.
Ik vind die paarse letters op dat 'vuil blauw' een bedenkelijke kleurcombo maar bon, smaken en kleuren I guess...

Wat kleur is zeker niet verkeerd maar het logo mag van mij vrij neutraal.
 
Iemand vandaag de beachrace in Oostduinkerke/Koksijde gereden? Ik was daar vandaag maar niet gereden. Mooi zonnig weer maar een beestige Westenwind. Ofwel vol wind op kop ofwel vol tegenwind. Chapeau aan iedereen die hem gereden heeft het waren stuk voor stuk lijken na 4 rondes. 1ste maal dat ik dit live zie en het kriebelt om ook een goedkope beachracer te kopen of 2dehands hardtail wat te verbouwen.
 
Polar, kun je dat niet met een gewone hardtrail? Wat moet je dan aanpassen mss?

Deze voormiddag hier een vtt in Sinaai /belsele zien passeren. Iemand deze gereden? Zowel mtb als gravel gezien.
 
Polar, kun je dat niet met een gewone hardtrail? Wat moet je dan aanpassen mss?

Deze voormiddag hier een vtt in Sinaai /belsele zien passeren. Iemand deze gereden? Zowel mtb als gravel gezien.
Ja met een hardtail inderdaad. De meeste veranderen de voorvork in een vaste Carbon vork en plaatsen een groter voorblad en brede zandbanden uiteraard
 
Terug
Bovenaan