De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik ben altijd al content geweest van de Sportful Supergiara bib. Maar nu al twee ritten toch een pijnlijke kont door schuurplekken op mn beide billen. Wss is de zeem wat aan het verslijten, en dan in combinatie met zweet-weer…
 
Het nadeel van de assos mille GT is wel dat hij vrij los zit, een losse fit dus.
En dat hij laag is uitgesneden waardoor ik veel gevallen hij net stopt waar uw buik begint en uw buik er dus goed overhangt.
Bij een andere broek komt dit iets dichter bij de navel en heb je dus minder dat uw buik er overhangt :p
Heb zelf er ook eentje. En dat van die loskomende naden dat heb ik ook aan mijn rekker.

Ik ben zelf ook heel tevreden van broeken van Gobik en uiteraard kan je ook niks misdoen met een broek van castelli met de progetto zeem. Mijn castelli free aero is echt een topper. Wel heel strak natuurlijk.

Langs het jaagpad.
1x benen 3s? stilgehouden doordat ik 180° moest draaien wegens werken. Verder smooth


Nu een FTP test doen met dit weer.
Loco in de coco! :hurrr:
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn 2 Castelli broeken heb ik dan weer problemen met loskomende naden, bij Assos niet.

Trouwens, een buik ergens overhangen??? Welke buik? ;) De losse fit vind ik ook maar relatief, er is minder compressie dan hun echte wedstrijdbroeken maar om dat nu als los te omschrijven...
 
Hoe valt die qua maat?
Heb een XL in BioRacer broeken.
Gewone maten, gelijkaardig aan Rapha voor mij. Maatje kleiner als bij de Italianen.
Bij mijn 2 Castelli broeken heb ik dan weer problemen met loskomende naden, bij Assos niet.

Trouwens, een buik ergens overhangen??? Welke buik? ;) De losse fit vind ik ook maar relatief, er is minder compressie dan hun echte wedstrijdbroeken maar om dat nu als los te omschrijven...
Vooral om te pissen echt heel handig vind ik :D Dat 'netje' rond de buik is veel elastischer dan vele andere merken. Bij bv. Rapha sta ik daar als quasimodo gebukt om toch maar even te kunnen plassen.
 
Al even aan het dromen over een nieuwe fiets.
Er is een cafetariaplan maar daar paste geen deftige fiets in en zou dus rechtstreeks moeten kopen. Tot daar nog een drempel om de boot nog even af te houden tot bv na de winter.
Ik kijk opnieuw naar de leasing, plan is aangepast en nu past er wel een Ultimate in.

Ik ging hier komen vragen om mij te helpen om het niet te doen maar daarvoor ga ik beter bij mijn vrouw zeker :confused:
 
Al even aan het dromen over een nieuwe fiets.
Er is een cafetariaplan maar daar paste geen deftige fiets in en zou dus rechtstreeks moeten kopen. Tot daar nog een drempel om de boot nog even af te houden tot bv na de winter.
Ik kijk opnieuw naar de leasing, plan is aangepast en nu past er wel een Ultimate in.

Ik ging hier komen vragen om mij te helpen om het niet te doen maar daarvoor ga ik beter bij mijn vrouw zeker :confused:

Een wijs man zei ooit, het is makkelijker om vergiffenis te vragen, dan om toestemming. Veel success met je aankoop :thumb:
 
En de saga van mijn wiel gaat verder
FM waar velg vandaan kwam steekt het op andere FM die me op fout aan velg gewezen heeft.
Volgens hen heeft de andere FM gewoon fout materiaal gebruikt en te hard aangespannen, die FM vind dat uiteraard onzin
Volgens hem hebben ze niet eens contact opgenomen met fabricant, want hij heeft er nu eens naar gebeld en ze kunnen hem niet eens vertellen wat maximale newtonmeter is voor de velg en dat de Ridley dealer met hen contact moet opnemen
 
ja aan die prijs kan ik het niet laten liggen thx, ik koop hem als reserve, misschien volgend jaar eens uit de kast halen dan :D
 
Pijn aan mijn bil aan mijn "drukpunt" als ik op mijn zadel zit.

Zeker bij schokken doet het pijn.
Dit weekend 210 km gefietst, niets van last.
Ik zet me gisteren op de fiets, en het is er.
Toch 65km gefietst, enkel bij het uitrijden was het ondragelijk.

Voelt aan alsof ik op een blauwe plek zit, of alsof er iets tussen mijn zadel en bil zit.

Echt rot. Het is wel telkens weg na enkele dagen rust, maar komt ook weer terug blijkbaar naar enkele dagen fietsen
 
Aangezien ik niet kon kiezen welk paar nieuwe schoenen ben ik toch voor de Shimano RX8 promo gegaan bij Van Eyck, het patroon valt in het echt nog wel mee maar helemaal mijn stijl is het niet, voor zo'n mooie prijs wil ik wel een uitzondering maken. :p
 
Toch 65km gefietst, enkel bij het uitrijden was het ondragelijk.
Dit kan zijn omdat je iets minder 'actief' op u fiets gaat zitten én omdat er bij het losrijden minder druk op de pedalen komt waardoor de druk mogelijks wat richting u zadel verhuisd.

Ben je zeker dat je met een (voor u persoonlijk) goed zadel rijdt? Een zadel dat te smal/te breed is kan problemen geven. Indien je minder flexibel zou zijn heb je bv ook baat aan de zadel met een beetje een welving achteraan zoals bv de Fizik Aliante R5 Open.
 
Aangezien ik niet kon kiezen welk paar nieuwe schoenen ben ik toch voor de Shimano RX8 promo gegaan bij Van Eyck, het patroon valt in het echt nog wel mee maar helemaal mijn stijl is het niet, voor zo'n mooie prijs wil ik wel een uitzondering maken. :p
Haha, ik heb zowat hetzelfde. Maar het went wel vind ik. Ik moet alleen nog wat finetunen aan mijn schoenplaatjes (mijn giro's hebben een sterk afwijkende positionering van de cleats).
 
Dit kan zijn omdat je iets minder 'actief' op u fiets gaat zitten én omdat er bij het losrijden minder druk op de pedalen komt waardoor de druk mogelijks wat richting u zadel verhuisd.

Ben je zeker dat je met een (voor u persoonlijk) goed zadel rijdt? Een zadel dat te smal/te breed is kan problemen geven. Indien je minder flexibel zou zijn heb je bv ook baat aan de zadel met een beetje een welving achteraan zoals bv de Fizik Aliante R5 Open.

Goh, toch al 3000km gereden met dat zadel waaronder ritjes van +150km zonder last.

-ik reed ´s ochtends naar men werk 27km. Geen last.
In het naar huis rijden begon het.
- 2 dagen gerust, pijn weg
- 76km gefietst geen last
- 90 km gefietst geen last
- naar het werk willen fietsen plots was de pijn er weer
- 3 dagen rust geen pijn meer
- 27km naar het werk geen last
- 112km gefietst geen last
- 135km gefietst geen last
- 2 dagen rust
- ik stap op mijn fiets weer last, wel maar niet extreem, maar na 65km weer last

(- streepje wil telkens zeggen de volgende dag voor alle duidelijkheid)

Ik vind het zeer vreemd
 
Goh, toch al 3000km gereden met dat zadel waaronder ritjes van +150km zonder last.

-ik reed ´s ochtends naar men werk 27km. Geen last.
In het naar huis rijden begon het.
- 2 dagen gerust, pijn weg
- 76km gefietst geen last
- 90 km gefietst geen last
- naar het werk willen fietsen plots was de pijn er weer
- 3 dagen rust geen pijn meer
- 27km naar het werk geen last
- 112km gefietst geen last
- 135km gefietst geen last
- 2 dagen rust
- ik stap op mijn fiets weer last, wel maar niet extreem, maar na 65km weer last

(- streepje wil telkens zeggen de volgende dag voor alle duidelijkheid)

Ik vind het zeer vreemd
Zit er ook variatie in uw broeken? Ik gebruik voor kortere ritten en woon-werk vaak wat oudere broeken waarbij het zeem ook minder demping geeft of al wat versleten is. Niet per se dat ik daardoor pijn ervaar, maar de 40 km woon-werk voelen daardoor wel gewoon minder aangenaam dan de langere ritten met goeie zeem.
 
Zit er ook variatie in uw broeken? Ik gebruik voor kortere ritten en woon-werk vaak wat oudere broeken waarbij het zeem ook minder demping geeft of al wat versleten is. Niet per se dat ik daardoor pijn ervaar, maar de 40 km woon-werk voelen daardoor wel gewoon minder aangenaam dan de langere ritten met goeie zeem.

Alles is met splinter nieuwe broek
 
ja aan die prijs kan ik het niet laten liggen thx, ik koop hem als reserve, misschien volgend jaar eens uit de kast halen dan :D

Miljaar uitverkocht!
 
Terug
Bovenaan