Wielersport De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zat met een dilemma. Blijven proberen of tijdig bellen want gsm bijna plat..
Dan maar gebeld.
Probleem was ook dat die altijd verder lostte aan de aan het andere einde.

Hier thuis verder geprobeerd met pvc glijmiddel zonder succes. andere band van oude fiets gepakt gepakt en ging gelijk niks.
Dus verkeerde maat mee?
 
Dus verkeerde maat mee?
Ik ga er nu wel vanuit dat de band er op lag, hij hem eraf gehaald heeft en hem daarna er niet meer opkreeg.

Heb je de juiste techniek toegepast? Eventueel lichtjes helpen met lepels?
Zeker als hij er al opgelegen heeft dan zou hem er terug opleggen geen groot probleem mogen zijn. Zeker een koersbandje, dat valt er bijna vanzelf af en gaat er vaak met weinig moeite terug op.
Maar je moet wel de juiste techniek toepassen.
 
Platte band gereden daarstraks. Kreeg ik natuurlijk in geen 1000 jaar de band over de velg.Echt nog een reep van 30 à 35 cm dat er niet over ging.
Dju toch!

Volgende keer beginnen tegenover het ventiel en de band goed naar binnen duwen zodat hij in de geul in de velg komt te liggen. Dat is het extraatje dat je nodig hebt bij een moeilijkere band.

Die continental 5000 is verdomme een rotte band om eraf te krijgen.

Die spant zo hard dat ik mijn bandenlichters bijna niet tussen binnenband en buitenband kreeg.

Bijna een half uur zitten sukkelen om die van de velg te krijgen vorige week. Is me na veel duwen aan de onderkant toch gelukt. Maar de eerste keer dat ik de truuk om een band op de velg te krijgen ook moest toepassen om hem eraf te krijgen.
 
Jup ik doe mee. Gezien het weer, zal ik waarschijnlijk ook voor de 90 kiezen. Maar blijkbaar kan je tijdens de rit zelf nog beslissen.
ja ik zag het ook net tijdens mijn inschrijving.

115 km is mij te lang ongeacht het weer. Daar zou ik waarschijnlijk net meer dan 7 uur over doen, denk ik.
Als het een dag is met slappe benen zoals vandaag 9 uur :p
 
Ik ga er nu wel vanuit dat de band er op lag, hij hem eraf gehaald heeft en hem daarna er niet meer opkreeg.

Heb je de juiste techniek toegepast? Eventueel lichtjes helpen met lepels?
Zeker als hij er al opgelegen heeft dan zou hem er terug opleggen geen groot probleem mogen zijn. Zeker een koersbandje, dat valt er bijna vanzelf af en gaat er vaak met weinig moeite terug op.
Maar je moet wel de juiste techniek toepassen.
Ahja ik was aan het denken aan nieuwe buitenband.
 
FTP test buiten achter de rug. Al bij al goed ingedeeld denk ik. 245 W - 3,7 W/kg.
Volledig in lijn met wat ik verwachtte. Nu fondo trainingsschema. Ben benieuwd wat ik er nog van kan maken. Vrees een beetje dat ik op vakantie wat weinig ga kunnen fietsen. Misschien dan maar 2 weken overschakelen op lopen.
 
Het is héél lang geleden dat ik me zó futloos voelde op de fiets.
Zondag Houthalen gedaan in die warmte. Omdat ik niet naar Amay durfde te gaan omwille van die warmte.
Maar goed ook. Langzaamste van iedereen. Niemand ingehaald. Hartslag 25 slagen per minuut gemiddeld lager als normaal.
Maar had het redelijk snel door. En heb er dan maar een rustig tochtje van gemaakt.

Vorige week op Hagelandse offroad parels 100 man ingehaald.


Zaterdag naar Lummen wat mooie paadjes gezocht met de jongste zoon (15 jaar). Afgelopen week voor hem ne RockRider XC120 gehaald (1x12 NX, Rockshox Recon). Heeft normaal 3 baskettrainingen en 2 matchen per week. Dat ligt nu stil dus die zat wat zot te worden :)

Eerste keer ook met klikpedalen voor hem. Slechts 3 keer gevallen. Maar ging eigenlijk wel goed. Twee keer op dezelfde technische klim, maar hij ging zelf terug naar onder tot het was gelukt. Eindsprintje heeft hij me er wel mooi opgelegd :headshake:
 
Ik zou nog eens een nieuwe korte fietsbroek kopen. Nu ben ik assos gewend maar door de prijs toch eens aan het uitkijken naar een ander merk. Op Futurumshop spreekt de 'fyts snlst' mij wel aan. Iemand ervaring hiermee? Of suggesties in dezelfde prijsklasse (tot 100€)
 
Ik zou nog eens een nieuwe korte fietsbroek kopen. Nu ben ik assos gewend maar door de prijs toch eens aan het uitkijken naar een ander merk. Op Futurumshop spreekt de 'fyts snlst' mij wel aan. Iemand ervaring hiermee? Of suggesties in dezelfde prijsklasse (tot 100€)
Tevreden van Assos? Want uiteindelijk is elke broek toch een beetje trial and error. Voor 110 EUR kan je perfect de Assos Mille GT kopen, daar ben ik toch enorm tevreden van.

 
3 van mijn 4 assos broeken daar komt de stiknaad gewoon van los en is er een gaatje zichtbaar
Hier 4 op 4. Moet wel zeggen dat ze ondertussen al ruim 6 jaar oud zijn en dus +300 wasbeurten.
Ik heb sinds vorig jaar een broek van Giordana. Dat is verdomme ook een goeie.
 
Van Bon Sport, heb daar powermeter besteld vorige week en nog altijd niet aangekomen, eerst geannuleerd bij postnl door een of andere storing zeiden ze, en nu opnieuw aan het wachten op track/trace dus ook laatste x dat ik daar iets besteld heb
 
Terug
Bovenaan