De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ja klopt, het is de Trek Procaliber 9.6 geworden. Zoveel korting gekregen dat hij met pedalen, drinkbushouders en hide my bel GPS mount nog een stuk goedkoper was dan een kale canyon zonder shipping box, pedalen, drinkbushouders en GPS mount.
De canyon heeft obvious wel het voordeel van volledig SLX afgemonteerd te zijn, maar voor mijn gebruik zal dat niet veel uitmaken denk ik.

Zal morgen eens een foto posten in het ander topic :).

Dat inrijden... Ze zijn echt knetterhard, heb er net eentje afgehaald, ook van binnenuit en totaal niet flexibel. En het patroon stond echt in mijn hand, van gewoon op de weg te rijden.
Die handvatten had ik ook.
Had ook gehoopt dat ze zachter werden maar na een maand of 2 maar opgegeven.


ESI grips... Zoals meer dan helft mee rond rijdt.




Bij mijn MTB had ik ook dat de Trek eigenlijk meer 'bang for the buck' was dan een Canyon.
Mijn kameraad heeft toen gelijk met mij ongeveer een Canyon gekocht voor €100 minder. Maar toen ik die gewon op paktte zei ik wel direct: "ik voel wel waar die €100 zit". Dat is net een tank. Eigenlijk wat vergelijkbaar met een alu ProCaliber vs XCaliber. Dat is ook een heel verschil.
 
Ja ik heb zo twistlock van rockshox

Heb gelukkig een andere systeem :).

Die handvatten had ik ook.
Had ook gehoopt dat ze zachter werden maar na een maand of 2 maar opgegeven.

ESI grips... Zoals meer dan helft mee rond rijdt.

Bij mijn MTB had ik ook dat de Trek eigenlijk meer 'bang for the buck' was dan een Canyon.
Mijn kameraad heeft toen gelijk met mij ongeveer een Canyon gekocht voor €100 minder. Maar toen ik die gewon op paktte zei ik wel direct: "ik voel wel waar die €100 zit". Dat is net een tank. Eigenlijk wat vergelijkbaar met een alu ProCaliber vs XCaliber. Dat is ook een heel verschil.

Esi grips zijn al toegekomen deze ochtend, moet ze nog installeren vandaag of morgen. Wil in het weekend de bos in ermee :).
Eerst eens kijken war de ruitenreiniger ligt, blijkbaar gaat het daarmee makkelijk.

Denk niet dat de Trek meer 'bang for buck' is. Het is echt gelijkwaardig als je de specs bekijkt, de canyon heeft zeker de betere remmen.
Vandaag is een ProCaliber altijd een carbon frame en een XCaliber een alu. De geometrie is ook een beetje verschillend, maar de afmontage is gelijk. Het gewichtsverschil komt dus van het frame daar.
 
Esi grips zijn al toegekomen deze ochtend, moet ze nog installeren vandaag of morgen. Wil in het weekend de bos in ermee :).
Eerst eens kijken war de ruitenreiniger ligt, blijkbaar gaat het daarmee makkelijk.

Denk niet dat de Trek meer 'bang for buck' is. Het is echt gelijkwaardig als je de specs bekijkt, de canyon heeft zeker de betere remmen.
Vandaag is een ProCaliber altijd een carbon frame en een XCaliber een alu. De geometrie is ook een beetje verschillend, maar de afmontage is gelijk. Het gewichtsverschil komt dus van het frame daar.
Procaliber is inderdaad enkel carbon.
Nadat mijne kameraad 3 carbon fietsen op minder dan een jaar tijd had gebroken wou ik absoluut ne alumium :) Dus ik was nog net op tijd... Laatste jaar dat ge die kon krijgen.


Die remmen die Trek er op zet zijn inderdaad.... Dat heb ik bij mijne ook.
Maar ik had wel carbon crankstel (aangezien alles wat ik van carbon heb kapot gaat is dit ondertussen wel kapot (carbon uitgescheurd) en carbon zadelpen (het enige carbon onderdeel dat ik heb dat nog niet kapot is gegaan).
 
Ik heb ESI grips liggen. Moeten die gelijk met einde stuur of einde bar plugs? Of er half over? Of doet het er niet toe?
 
Zal allemaal wil prima zijn, maar ik heb zo'n ongelofelijk Aliexpressgevoel bij Ekoi. Die website ook, WTF.
Is ook deels aliexpress gerief eh :p
Die atop sluitingen zijn gewoon Chinese imitaties van de boa en de snelsluiting van northwave of sidi.
Bovenwerk van synthetisch leer zal ook wel meer plastiek zijn.
Kan je gekloot zijn voor 72€, misschien niet. Ik zou het erop durven wagen.
 
Is ook deels aliexpress gerief eh :p
Die atop sluitingen zijn gewoon Chinese imitaties van de boa en de snelsluiting van northwave of sidi.
Bovenwerk van synthetisch leer zal ook wel meer plastiek zijn.
Kan je gekloot zijn voor 72€, misschien niet. Ik zou het erop durven wagen.
Maar er zijn toch profs die let Ekoï rijden, nee?
 
Maar er zijn toch profs die let Ekoï rijden, nee?
Ja, sommige profs van Lotto.
Maar dat zijn schoenen die gesponsord worden en zijn ook de beste uit de range :p

Het heeft ook een reden waarom profs soms met schoenen rijden die zelf gekocht zijn en niet van de sponsor komen natuurlijk :p

Zal geen slechte schoen zijn. Vraag is alleen hoe goed zijn ze effectief, en koop je niet beter een iets duurdere of een setje van een ander merk.
 
Maar waarschijnlijk wel dat de commuter een degelijke fiets is.
Nee in feite zelfs dat niet.
Het is niet omdat een bepaald product van een merk goed is dat per definitie alles van dat merk goed is.

Rapha hun pro team lijn is zeer goed, maar hun core lijn is echt niet goed.
BBB maakt heel degelijk gerief, maar ook echt wel troep.

En zo kan je in feite heel veel voorbeelden aanhalen.
 
Nee in feite zelfs dat niet.
Het is niet omdat een bepaald product van een merk goed is dat per definitie alles van dat merk goed is.

Rapha hun pro team lijn is zeer goed, maar hun core lijn is echt niet goed.
BBB maakt heel degelijk gerief, maar ook echt wel troep.

En zo kan je in feite heel veel voorbeelden aanhalen.
Er staat "waarschijnlijk"
en daar sta ik achter. Voor het geld krijg je meer dan waarschijnlijk gewoon een degelijke fiets. Canyon gaat zich niet verbranden aan kutfietsen

En al dat gemijmer over kledij hier is echt bullshit.
100% zeker dat in blinde tests er amper verschil wordt gevoeld. (idgaf hoeveel tegenspraak ik hier ga krijgen)

serieus gasten, kledij! Hoe veel jullie daarover kunnen neuten!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan