De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn vriendin heeft onlangs een Naos Helbo gekocht.
Zeer degelijk brilletje waar je ook nog een clear lens bijkrijgt. Natuurlijk wel dubbel van de prijs als die VR’s.

Altijd al zeer tevreden geweest van oakley. Ja je betaalt er wel wat voor, maar kwaliteit dat is wel een garantie.
En er zijn merken die zeker nog een pak duurder zijn.
Ook gaat zo een bril echt jaren mee en als je gaat optellen hoeveel uren je die op uw neus hebt is het echt de investering waard.

Zondag doe ik mee aan GF Vosges (UCI qualifier). Pakken jullie een 'buidelzakje' mee (eg. extra band etc.) of niet?

Net eens gewogen en kom aan een halve kilo extra, terwijl ik van mening ben als je een platte band hebt, het sowieso over en out is en je dus eerder het risico neemt om die halve kilo thuis te laten?

Het enige wat ik eventueel zou meenemen is mijn Dynaplug in achterzak van jersey.

Thoughts?

Zondag doe ik mee aan GF Vosges (UCI qualifier). Pakken jullie een 'buidelzakje' mee (eg. extra band etc.) of niet?

Net eens gewogen en kom aan een halve kilo extra, terwijl ik van mening ben als je een platte band hebt, het sowieso over en out is en je dus eerder het risico neemt om die halve kilo thuis te laten?

Het enige wat ik eventueel zou meenemen is mijn Dynaplug in achterzak van jersey.

Thoughts?

Is iets wat je zelf moet weten maar veel mensen rijden met een zadeltasje.
Lekrijden wil niet direct zeggen dat het over en uit is, als je snel wisselt dan kan je gerust nog terugkomen.
Er zijn klimmen genoeg waarop je kan terugkomen.
Plus dat je op zijn minst nog wel de koers kunt uitrijden. Anders rij je lek en sta je daar ergens en kan je uw vrouw, vriendin, vriend, kennis of noem het op gaan bellen.

Die 500g die je bergop uitspaart is het niet waard in mijn en vele hun ogen.

Ik heb de 840 verkocht en sinds deze week een 1050 in huis.
Esthetisch vind ik een kleiner model veel mooier, maar omdat ik geen koersbril op sterkte heb was het soms lastig om het scherm te lezen.

Die is exponentieel veel groter, en al zeker als je door alle kracht die je zet constant op je zadel zit te wippen.
Die pen wipte echt hoor, ik heb die dan vervangen door een vaste van Deda. Ik denk dat het ook die zogenaamde comfortknik is in het frame die voor extra moment zorgt t.o.v. dat fixatiepunt van het zadel en spanning op het punt waar die scheurtjes ontstonden.
Iemand aanradertjes van een fietsbril?
Ben wel niet geneigd de vetpot neer te leggen voor een bril, ik richt mijn pijlen rond 50-75€.

Zie graag spiegelglas.

Zag reeds d.franklin passeren

Hoor graag de insteek 😄.

Zoek ook nog een nieuwe helm.
Zit nu op ekoi ar13/14, abus airbreaker, iemand ervaring of waarom net voor x te kiezen?
Ik heb eens op 12go een agu bril gekocht voor 39 euro. Ik heb ook van Rysel brillen. Ik heb een helm van Van Rysel, maar sinds enkele maanden de gamechanger. Ik heb die voor 115 euro gekocht op bikediscount. Het is wel de gamechanger 1.0.
Ook gaat zo een bril echt jaren mee en als je gaat optellen hoeveel uren je die op uw neus hebt is het echt de investering waard.
Misschien in jouw geval, maar in mijn geval gaan gadgets niet lang mee. Horloges, brillen, telefoons, dat is allemaal fragiel tuig.

Thoughts?
Welke melk zit er in je banden? Tpu bandje weegt toch maar 41 gram? Natuurlijk nog c02, lichters, co2 kraantje en tasje. Gewoon Pogacar-style, voor de klim je drinkbussen leegspuiten.

Toertocht in Ophasselt gereden (80 km)
Heerlijk weer, mooie klimmetjes... MAAR

10 jaar geleden mocht dit geaffiicheerd worden als MTB-tocht.
Tegenwoordig bestaat de gravelfiets en is die toch populair genoeg om dit aan te kondigen als een graveltocht.
Geen centimeter gemountainbiket vandaag.

Toertocht in Ophasselt gereden (80 km)
Heerlijk weer, mooie klimmetjes... MAAR

10 jaar geleden mocht dit geaffiicheerd worden als MTB-tocht.
Tegenwoordig bestaat de gravelfiets en is die toch populair genoeg om dit aan te kondigen als een graveltocht.
Geen centimeter gemountainbiket vandaag.
Dat is idd wel vaker het geval é. Ik rij dan ook geregeld toertochten met de gravelfiets. Met de MTB bijna alleen nog in Wallonië (en de Vlaamse Ardennen).

Dat is idd wel vaker het geval é. Ik rij dan ook geregeld toertochten met de gravelfiets. Met de MTB bijna alleen nog in Wallonië (en de Vlaamse Ardennen).
Ik kende de streek niet echt. Met wat reliëf hoopte ik dat er toch iets van mtb plezier te beleven viel, maar helaas.

Nog altijd een hele fijne dag op de fiets. Eind volgende maand op 3 daagse naar de Vogezen, dus ik heb de benen eens getest. Voor mijn doen ben ik goed in vorm, maar toch een stuk of 4 of 5 mensen die mij probleemloos zijn voorbijgeknald. Ik dacht gelezen te hebben op hun truitje dat ze allen gesponsord werden door Chaufagisten Ophasselt NV, dus ik kon het wel plaatsen

T is de denderstreek é. Veel graswegels en boereslagen. 2 jaar terug daar de Dendermarathon gereden met de gravel, beetje veel gedokker over die wegeltjes maar ik was blij met dat smaller stuur.

Iemand aanradertjes van een fietsbril?
Ben wel niet geneigd de vetpot neer te leggen voor een bril, ik richt mijn pijlen rond 50-75€.

Zie graag spiegelglas.

Zag reeds d.franklin passeren

Hoor graag de insteek 😄.

Zoek ook nog een nieuwe helm.
Zit nu op ekoi ar13/14, abus airbreaker, iemand ervaring of waarom net voor x te kiezen?

Enkele weken terug 3 stuks op shein gekocht voor 15eur ofzo. Enkel de transparante heb ik nog niet getest. Tot zo ver nog geen klachten en prima brillen voor het geld imo. Je mag wel geen al te groot hoofd hebben. :unsure:

Ervoor nog een Oakley en een Specialized gehad en daar begonnen de lenzen na enkele jaren af te schilferen.

Mijn huidige bril was een van Decathlon (30euro) en die brillen zijn voor mij even goed.

Bedankt allen voor de tips op vlak van helm en bril!!!

Denk dat het zo'n van rysel uit decathlon zal worden.

Oakley heb ik tot op vandaag een oud Jawbone model. Koste 10+ jaar terug een dikke duit, lenzen die afschilferen, ook na zo'n tijd, vind ik niet oke voor zo'n bedragen.

Mijn Oakley ook onlangs de vuilbak in gegooid die begon ook af te schilferen, heb nu al paar jaar een BLIZ bril zeer tevreden van

Terug
Bovenaan