De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik zou een korte fietsbroek en trui bestellen van Santini. Welke maat neem ik best? Ik lees van zeker 1 of zelfs 2 maten groter te nemen?

Ik zou een korte fietsbroek en trui bestellen van Santini. Welke maat neem ik best? Ik lees van zeker 1 of zelfs 2 maten groter te nemen?
Twee maten ten opzichte van welk vergelijkingspunt? Uiteindelijk staan op alle sites gewoon maattabellen.
Qua chest kijk ik wat het kortst in de buurt komt van 92 a 94cm en dan kom ik bij een Santini of Castelli gewoon uit bij een S. Een trui korte mouwen mag wat mij betreft strak zitten, daar neem ik gewoon een S in. Een vest waar je meer kledij onder aan doet neem ik M, broeken ook M.

De mensen die 2 maten groter zeggen dragen dat waarschijnlijk als een losse t-shirt, of hebben een boel extra kilo's en willen niet dat het aansluit. Ik ben 1m76 en 65kg. Als je voor mijn grootte +75kg weegt koopt je misschien een L ja.

Ik twijfel nog steeds om mijn 840 in te ruilen voor een 1050 omdat ik soms echt niet goed zie op mijn scherm.
Ben een brildrager en fietsen zonder sterkte gaat goed, enkel routes en info op dat kleinere scherm is soms lastig.

Ik twijfel nog steeds om mijn 840 in te ruilen voor een 1050 omdat ik soms echt niet goed zie op mijn scherm.
Ben een brildrager en fietsen zonder sterkte gaat goed, enkel routes en info op dat kleinere scherm is soms lastig.

Zit met een zeer gelijkaardig probleem hier.
Zit met een 530 en soms is dat toch net iets te klein.
Ik heb astigmatisme en draag lenzen, voor het sporten echt quasi nodig omdat sporten met een bril zeer lastig is.
Het probleem is dat vanaf ik niet meer recht door mijn brilglas kijk ik niet meer goed zie, dus naar beneden kijken zie ik geen fluit, een bril die op mijn neus omhoog en naar beneden gaat is constant scherp en minder scherp zien. Een lens brengt daar de uitkomt gezien deze met je oogt meegaat.
De grote maar is dat deze lens dan perfect moet blijven zitten, vanaf dat deze draait zie ik ook slecht. En als ik naar beneden kijk durven ze al eens te draaien. Waardoor ik dus niks kan lezen.

Probleem is dat een 1050 echt pokkeduur is en ik ook niet zeker ben of ik dit wel kan zien. Want als ik het nog altijd niet kan zien dan brengt het ook niks op. De extra features zijn voor mij persoonlijk ook niet nodig.

Zoals eerder gezegd, twijfel ik tussen de Trek Speed Concept (Ultegra di2) en de Orbea Ordu (105 di2). Het hart zegt Trek (de looks alleen al 🤤:drool:), het verstand zegt Orbea. Het prijsverschil is bijna 2k. Iemand ooit al de wijze beslissing gemaakt zonder achteraf spijt te hebben?

Daardoor een Explorer gekocht kochten doet zen job en kan ik wel aflezen..

Zo'n gx upgrade is bij de Duitsers soms wel goed geprijsd te vinden. Ik heb nu gx axs op de mtb en ben daar tot nu toe wel content van. Maar of ik het er voor zou overhebben om een (goed werkende) mechanische groep up te graden durf ik te betwijfelen...
Ik wil al heel lang mijn hardtail ook gewoon 1x12 maken, maar ik blijf het maar uitstellen. Dus elektronisch op de fully, en dan huidige xt / slx mix op de hardtail...

Over deze is het internet ook best enthousiast:

Zoals eerder gezegd, twijfel ik tussen de Trek Speed Concept (Ultegra di2) en de Orbea Ordu (105 di2). Het hart zegt Trek (de looks alleen al 🤤:drool:), het verstand zegt Orbea. Het prijsverschil is bijna 2k. Iemand ooit al de wijze beslissing gemaakt zonder achteraf spijt te hebben?
Is de trek al niet redelijk oud en zeer beperkt van max bandbreedte die erin past?

Blijkbaar enorm zware massale valpartij in gran fondo belgie.
Cru om te zeggen ma dit zat er gewoon aan te komen :(

Ik ken de omstandigheden niet, maar is altijd een combinatie van renners, parcours, omstandigheden etc. Het heeft vanochtend voor het eerst sinds lang geregend, dan liggen de wegen ook veel gladder

Blijkbaar enorm zware massale valpartij in gran fondo belgie.
Cru om te zeggen ma dit zat er gewoon aan te komen :(

Over een anti-climax gesproken.
Vele factoren speelden mee, het weer voor alle duidelijkheid niet.

In het begin voelde ik al dat dat het heel snel ging, en doordat UCI licenties allemaal vooraan mochten starten heb je dus een mix van renners van allerlei allooi.
Na 2km al remgolven, na 4km ook remgolven.
Ik heb snel gepast omdat de koers nog wel even ging duren, groep 1 dus laten rijden.
Dus op km 8 de massale valpartij langs achter zien en horen gebeuren.
Goed 40 man tegen de stenen en in de kreukels. De geur die er hing, het geluid en de lichamen die ik zag toen ik daar passeerde was weerzinwekkend.

Doorgereden want je kan daar toch niks doen, beter ruimte maken en hulpdiensten laten komen.
Verbaasd was ik toen iedereen gewoon terug vollenbak begon te koersen en de eerste zelfs nooit gestopt zijn (valpartij was net achter de eerste 15). 10km later geneutraliseerd, dik half uur daar gestaan. Het enige wat ze zeiden was een tekort aan ambulances dus wachten, het begon te regenen en ik kreeg kou. Goesting was totaal weg dus rechtsomkeer gemaakt en binnengereden. Halverwege bericht dat de wedstrijd afgelast was.
Toen ik terug aan de dam kwam stonden er nog klaar om te starten. Blijkbaar gingen ze die nog onder cyclovorm laten rijden.
5minuten later alles afgelast, iedereen naar huis of de bier stubbe.

Echt jongens wat een klucht was me dit.

2 grote groepen in tegenovergestelde richting op 1 baan las ik? Kan toch voorkomen worden lijkt me

Valpartij was in de eerste startbox voor de gran fondo.
20 min na vertrek van die box gingen de age groups van start, die dus bij het aankomen aan de valpartij op km 8 moesten omdraaien. Omdat er daar nog aan het wachten waren op een ambulance.
En de groep 35-39 was ook al gestart waardoor dus de 19-34 hun tegemoet reden.
Dat was niet de oorzaak van de valpartij, wel een fout van de organisatie want die 35-39 waren aan het koersen naar dat punt.

Terug
Bovenaan