De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Gisteren zat ik al op de fiets naar het werk toen ik pas doorhad dat ik mijn helm vergeten was, ik rijd daar toch ni voor terug.

Ik rijd wel liever met mijn helm op de koersfiets, maar om nu echt mensen zonder helm wacko's te vinden... beetje overdreven.
Zeker als ze wat rustiger fietsen.
Op mijne gewone fiets draag ik nooit een helm.
Het type fiets doet er uiteindelijk weinig toe é. Als ik gisteren met een stadsfiets had gereden, was het resultaat hetzelfde geweest hoor. Maar ik begrijp je wel hoor. Voor naar de bakker te fietsen draag ik ook zelden een helm, op de mtb ga ik nooit zonder vertrekken. Maar dan hou je dus enkel rekening met het eigen gedrag (en de risico-inschatting daarvan), en niet met dat van andere weggebruikers.

Mijn opmerking gaat dan over Race fietsen alleen, als ik in het dorp fiets draag ik ook geen helm... Maar nu zal jij wel weer zeggen ik rijd ook met de Racevelo naar de bakker

Dat is idd iets wat ik nu ook geregeld gebruik, zoomen en schuiven met de kaart.

Ik ben ook een krent. Maar onderweg zitten sukkelen heb ik wel een hekel aan…

K zal mijn pijlen toch maar op een 840 richten.
Net een 840 besteld, bij Decathlon nu 10% korting op heel veel, en dan nog eens 5% korting via het werk...

Gisteren avond gaan rijden maar door de bewolking kreeg ik het toch wat koud. Met een long sleeve vertrekken is dan weer te warm.

Zou zo'n mouwloos vestje helpen? Of misschien eerder armstukken die ik kan aan doen als de temperatuur zakt?

Een gillet doet echt veel en kan je makkelijk in je achterzak wegsteken. Een onderlaag doe je niet zomaar uit als het te warm is.

Nope, van Garmin uit weten wij ook niks op voorhand. Online lekken er altijd wel foto's net voor release, maar heb nog niks zien passeren. Tegen juni zou ie er normaal wel moeten zijn.
De prijzen zullen ook weer navenant zijn. Volgen een beetje de smartphone markt: Altijd kleine features of verbeteringen (nooit iets baanbrekend) maar wel bij elke iteratie de prijs +20/30%.

De prijzen zullen ook weer navenant zijn. Volgen een beetje de smartphone markt: Altijd kleine features of verbeteringen (nooit iets baanbrekend) maar wel bij elke iteratie de prijs +20/30%.
Absoluut. En uiteindelijk gebruik je het toestel enkel om een route na te rijden en luttele gegevens van je rit te zien. Zolang mijn 830 niet uitvalt doe ik daar wel mee verder.

Nope, van Garmin uit weten wij ook niks op voorhand. Online lekken er altijd wel foto's net voor release, maar heb nog niks zien passeren. Tegen juni zou ie er normaal wel moeten zijn.
Van waar komt jouw inside info?

Volgens mij zei jij anderhalf jaar geleden ook dat wireless shifting van Shimano er bijna was. Ik ben nog altijd aan het wachten :D
Ja, ik weet dat er 2 maanden geleden foto's zijn gelekt. Ik had gehoopt dat dit nu met Sea Otter Bike Festival eindelijk uit de doeken gedaan zou worden, maar helaas.

Ik werk zelf in de fietsenbranche. Een collega van me heeft een xt di2 groep in bestelling, deze moest inderdaad al gereleased zijn. Hij heeft ze ook op pc gezien dus ze bestaat echt hoor. Juli 2024 heb ik dat zo te zien gepost, das nog geen anderhalf jaar maar zeker met vertraging 😛

De nieuwe Sram Force groep kunnen we bijvoorbeeld ook al bestellen. Exacte leverdata weten we niet. Bij bv Trek staan alle racefietsen met Sram Rival en Force in korting. Die nieuwe groepen komen er deze zomer dus zeker aan.

Weightweenies is natuurlijk ook een goudmijn wat betreft fietsen en alles wat er mee te maken heeft. Topics van 50 pagina's over de ervaringen met binnenbanden van 30gr, prachtig vind ik dat 😄.

Ahja, ik was het niet zeker van de timing (en of jij het zelfs was =] )
Ik ben er op aan't wachten in de hoop dat het een pak goedkoper zal zijn dan de GX upgrade kit van SRAM, al zal het wel uitmonden in ontchoogeling. :p

Ahja, ik was het niet zeker van de timing (en of jij het zelfs was =] )
Ik ben er op aan't wachten in de hoop dat het een pak goedkoper zal zijn dan de GX upgrade kit van SRAM, al zal het wel uitmonden in ontchoogeling. :p
Zo'n gx upgrade is bij de Duitsers soms wel goed geprijsd te vinden. Ik heb nu gx axs op de mtb en ben daar tot nu toe wel content van. Maar of ik het er voor zou overhebben om een (goed werkende) mechanische groep up te graden durf ik te betwijfelen...

Volgens shimano zouden de fietsen met een xt di2 groep goedkoper zijn als die met gx axs. Of dat automatisch betekent dat de upgrade kits goedkoper gaan uitvallen zullen we moeten afwachten...

Terug
Bovenaan