De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Er lijken me maar 2 mogelijkheden meer voor Harris:
- winst in de blue wall
- winst in Pennsylvania, Wisconsin, Arizona en Nevada (met Virginia die binnen is)
Dus het is gedaan bij een PA of WI loss.

PA 76% stemmen geteld, Trump staat >3% voor, wat veel beter is dan 4 jaar geleden en toen won Biden ook maar met 0.1%.
WI 65% stemmen geteld, Trump staat 2.8% voor, wat ook beter is dan 4 jaar geleden

Dus het is gedaan bij een PA of WI loss.

PA 76% stemmen geteld, Trump staat >3% voor, wat veel beter is dan 4 jaar geleden en toen won Biden ook maar met 0.1%.
WI 65% stemmen geteld, Trump staat 2.8% voor, wat ook beter is dan 4 jaar geleden
Zo mag je wel niet rekenen, alles hangt af van waar de stemmen nog moeten geteld worden beiden stond ook achter in Pennsylvania en Georgia tot op het laatste denk ik.

Maar idd, het ziet er wel niet goed uit

Zo mag je wel niet rekenen, alles hangt af van waar de stemmen nog moeten geteld worden beiden stond ook achter in Pennsylvania en Georgia tot op het laatste denk ik.
Klopt, maar vorig jaar duurde het een uur langer voor PA rood werd (en uiteindelijk, een dag later ofzo, weer blauw).

Tenzij ze nu een andere volgorde hanteren bij het tellen, ziet het er wel naar uit dat ze slechter presteert dan Biden. En dat is in PA dan wel een groot probleem, want daar won Biden in 2020 met slechts 50.1%. Maar strikt gezien kan je er idd niets definitiefs uit concluderen.

Klopt, maar vorig jaar duurde het een uur langer voor PA rood werd (en uiteindelijk, een dag later ofzo, weer blauw).
vergelijken met 2020 qua timing is lastig, toen waren er met corona mogelijks andere populaties die aan early voting/mail in ballots meededen. Ook vroeg trump toen om NIET via mail-in te stemmen. De combinatie van die 2 effecten zijn moeilijk in te rekenen. Ik zou me er niet aan wagen.

Terug
Bovenaan