De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Hier idem, ik mag de wc niet doorspoelen tot 6 uur deze ochtend. Vrouw kan de voorlopige resultaten weinig schelen.

De zoon wou hier ook wel met mij opstaan, maar die moet in zijn bed liggen tot 6 uur (hem kennende zal hij nu wss wel wakker zijn), daarna mag hij met mij cijfertjes volgen ;).

Ik werd geregeld wakker, ik heb dat vaak als er dingen in mijn hoofd spelen. Dan zo af en toe langs bed de gsm es checken, maar die van mij werd er ambetant van dus tis de zetel.
Met deze vriendin mag ik gelukkig wel gaan kakken waar en wanneer ik wil. :unsure:

Ik dacht dat Trump niet kon winnen maar met de situatie zoals ze is ben ik er niet meer gerust in. Op fox news zijn ze ook heel positief over de stemming.

Toch maar eens die cnn link van @ElkeGaming gevolgd. In AZ ligt Trump voor met 0,1% met 51% geteld. Hoe NYT daar dan een 76% winstkans op plakt, is me toch wel een raadsel.
Trump blijft idd achter vergeleken met de polls in die staat. En dat kan misschien ook nog een verrassing vormen straks (afh van andere staten).

Er zijn heel veel Californiers naar Arizona verhuisd die de staat meer en meer blauw kleuren (beetje raar, want ze stemmen zo vaak voor de dingen waar ze California voor gevlucht zijn), blijkbaar onvoldoende rekening mee gehouden. In Texas gelijkaardige evolutie maar minder sterk.

Eigenlijk nog maar twee realistische mogelijkheden:
- Trump win
- Heel nipte Harris win en Trump die het dan compleet gaat aanvechten

Het scenario van een landslide Harris win die geen zin had om aan te vechten is van de baan.

Latino's stemmen toch meer op Trump melden ze op VRT.
Toch wel wat verrassend als dat blijkt te kloppen.

Specifiek Puerto Ricanen ook.
En gaat ook vooruit bij de zwarten.

Er lijken me maar 2 mogelijkheden meer voor Harris:
- winst in de blue wall
- winst in Pennsylvania, Wisconsin, Arizona en Nevada (met Virginia die binnen is)

dat laatste leek eerder deze nacht onwaarschijnlijk en is nog altijd verre van waarschijnlijk, maar het blijft toch nog een mogelijkheid.

(edit: als het dat laatste zou zijn, dan gaan we dat deze week nog niet weten)

Latino's stemmen toch meer op Trump melden ze op VRT.
Toch wel wat verrassend als dat blijkt te kloppen.

Specifiek Puerto Ricanen ook.
En gaat ook vooruit bij de zwarten.
Dit is al langer geweten. Er zijn vele bureaus voor Trump die gestart zijn door Latino's, zelfs in Texas. Dat gaat ook niet per se om de migratie, maar vaak omdat hij een man is en zij een belangrijke job zoals het presidentschap nu eenmaal echt niet vinden passen bij een "zwakke vrouw" in hun ogen.

Edit: de needle staat op 90%

Dit is al langer geweten, er zijn vele bureau's voor Trump die gestart zijn door Latino's, zelfs in Texas en dat gaat niet per se om de migratie maar vaak omdat hij een man is en zij een belangrijke job zoals het presidentschap nu eenmaal echt niet vinden passen bij een "zwakke vrouw" in hun ogen.

Goh ja, maar gezien die uitspraken van die comedian die uitgebreid aan het bod kwamen in de media vind ik het toch wel wat verrassend.

Terug
Bovenaan