De VS heeft gekozen: Trump stelt kabinet samen

Mja ik merk in de conservatievere channels toch wat meer terughoudendheid dan 4 jaar geleden.
Ik herinner me natuurlijk niet meer alles maar Shapiro, Louder with Crowder,... waren al redelijk snel in feeststemming toen.
Toch wel een merkbaar verschil.

Er is natuurlijk ook minder nood aan vroeg victorie kraaien als je er beter voor staat. Dan komt het vanzelf wel.

Ik vermoed dat het voor Harris in de rust belt zal moeten gebeuren want Georgia en North Carolina ziet er toch niet goed uit.

Ik ben ook niet zo overtuigd van de naald. Daarmee bedoel ik niet dat het nu niet meer richting Trump lijkt te schijnen, maar ik zou daar toch niet 80%+ aan toeschrijven. Er is zeker nog goede kans voor Harris om terug te komen.

Als de evoluties die we tot nu toe gezien hebben zich doorzetten in de rust belt, dan wint Trump.

Maar zolang er geen enkele van die staten gecalled wordt blijft dat een vraagteken. Invloed van mail-in ballots en verschil tussen rural en urban votes etc.

Volgens anderen ligt Harris voor in MI, WI en AZ terwijl NYT daar ook overal >50% geeft voor Trump. Dus ik begin mijn twijfels te hebben over die naald. Meer zelfs: voor NV zetten ze Trump op 60% terwijl er daar nog niets geteld is. Dus wellicht brengen ze ook de vorige verkiezingen in rekening?

Waar ziet ge dat?
Hier staan ze ofwel toss up ofwel rood.

Swing state Georgia heeft 88% geteld, Trump staat >3% voor, en toch callen ze de staat nog altijd niet omdat het vooral blauwe stemmen zijn die nog gaan binnenkomen. Nog zo'n reden die uitlegt waarom er nog geen enkele zekerheid is.
Iowa toch rood. Dat is toch de staat van die Cheney ?
Rode staat. Er was daar ene poll die zei dat Harris ruim ging winnen en iedereen geloofde dat lol.

Ze zijn daar ook niet vergeten dat de Democraten de "caucus" primeur van Iowa ontnomen hebben omdat de Iowanen in 2020 voor Buttigieg gekozen hadden ipv Biden, wat blijkbaar niet naar de zin was van de DNC-HQ.

Staat op 81% alleszins en dicht bij likely.
Ik verwacht nu wel van de NY times dat ze met die mail in ballots rekening houden zeker gezien die flip 4 jaar geleden.
@JPV gaat dat weten want die weet alles. :unsure:
Tuurlijk weet ik dat niet zeker, maar het lijkt me logisch dat ze daar wel rekening mee zouden houden. Maar mss gooit die IT-staking daar wat roet in het eten.

Aan alle details per county ziet het er wel niet zo goed uit voor Harris, al is de 88% voor Trump nu wel wat overdreven lijkt me (al geef ik hem zeker meer kans om te winnen, jammer genoeg)

Andere fora, ze kijken naar VRT, CNN, WSJ… maar horizontaal op een kleine ipad is het voor mij moeilijker volgen, en wil de missus ook niet wakker maken :).
Hier idem, ik mag de wc niet doorspoelen tot 6 uur deze ochtend. Vrouw kan de voorlopige resultaten weinig schelen.

De zoon wou hier ook wel met mij opstaan, maar die moet in zijn bed liggen tot 6 uur (hem kennende zal hij nu wss wel wakker zijn), daarna mag hij met mij cijfertjes volgen ;).

Terug
Bovenaan