De Verraders

De Verraders

Spel was om zeep toen staf zo achterlijk was om alleen mensen van wagon 1 als verraders aan te duiden. Die spelen gewoon om er zo lang mogelijk in zitten. Kan die Walter ook niet zien en die nora, wie is dat eigenlijk?

Zijn toch paar dingen die ik niet snap, maar wellicht zou ik zelf gewoon kei slecht zijn in zo’n spel. :)
1. Hoe kan het nu dat niemand op Walter gestemd heeft ondanks die verspreking waarin hij zich toch duidelijk verklapt heeft ?!
2. Waarom toont Walter ná de stemming dat hij het schild heeft ?! Daarmee neemt hij de virtuele immuniteit van de andere 6 weg, terwijl hij ook de aangeboden bescherming bij de stemming links laat liggen.

Als Walter de volgende keer niet weggestemd wordt, weet ik het ook niet meer. En als Jamie-Lee en Loic dan op iemand anders stemmen, zijn ze direct ook heel verdacht, lijkt me.

Verder vraag ik me wel af of zo’n productie niet gestuurd wordt. Voor hetzelfde geld liggen alle verraders er al na 4 stemmingen eruit en hebben ze ineens heel weinig tv.

Het pact he. Ik denk dat de meesten nu wel door hebben dat Walter een verrader is. (Ale hoop ik)
Hij speelt het ook niet zo erg slim in de zin dat hij weinig moeite doet om dit te verbergen. Mensen die hem beschuldigen sterven meteen, de verspreking, en het constant sturen van gesprekken.

Het is meer een soort bulldozer. Niet zozeer niet verdacht zijn, maar gewoon zodanig het voortouw nemen dat niemand iets durft ondernemen. Zeg iets en je verlaat het spel.

Verder ben ik er ook van overtuigd dat er echt kandidaten zijn die denken dat het de bedoeling is de finale te halen en dan de verraders te ontmaskeren. En mss willen ze daarom Walter erin houden? Omdat ze het al weten, en zo al 1 verrader hebben in de finale?

Moet eerst zeggen dat ik wat ontgoocheld was in Walter aangezien ik toch wat meer 'tactiek' verwachtte van zo iemand, al had die Draulans echt wel compleet om zijn vinger dat was zelf een beetje genant voor Dirk, die heeft nu nog steeds niet door denk ik wat er gebeurd is.

Zo vond ik het punt van Jamie wel goed om niet meteen een Sieg/Astrid eruit te doen omdat dat wel verdacht zou zijn eigenlijk wel slim. Walter lijkt daar totaal niet bij stil te staan.

Maar Walter zal gwn door hebben dat de mensen rond hem nogal 'zwak' zijn (als kandidaat)
En trekt zich daarom minder aan van het verbergen van zijn verrader status.

Die Jamie is wel vals maar vind wel dat ze het zeer goed speelt. Is volgens mij niet verdacht bij de anderen en kan ongelooflijk veel show verkopen. Wat natuurlijk perfect is. Zo even beginnen wenen on the spot of zweren op alles wat haar lief is. Wel straf.
Dat is toch wat ik origineel meer in gedachte had bij een verrader.

Ik betwijfel ten zeerste dat dat bij Jamie veel te maken heeft met slim zijn of het spel spelen, dat wenen natuurlijk wel, maar haar gedoe nu tegenover Walter heeft totaal niks met het spel te maken maar is gewoon persoonlijk.

Niemand van de bondgenoten heeft blijkbaar door dat het doel van het spel niet is om de verraders te ontmaskers in de laatste aflevering, maar wel om met meer bondgenoten te eindigen dan verraders. Ze spelen als individuen alsof ze in De Mol zitten en de finale moeten halen, maar dit spel is "de mol" vs "de bondgenoten".

Niemand van de bondgenoten heeft blijkbaar door dat het doel van het spel niet is om de verraders te ontmaskers in de laatste aflevering, maar wel om met meer bondgenoten te eindigen dan verraders. Ze spelen als individuen alsof ze in De Mol zitten en de finale moeten halen, maar dit spel is "de mol" vs "de bondgenoten".
Omdat ze een vergoeding krijgen per aflevering dat ze meedoen?
Zoals bij de slimste mens?

Ik betwijfel ten zeerste dat dat bij Jamie veel te maken heeft met slim zijn of het spel spelen, dat wenen natuurlijk wel, maar haar gedoe nu tegenover Walter heeft totaal niks met het spel te maken maar is gewoon persoonlijk.

Goh ik had het vooral over dat ze toen iets verder nadacht dan 'ah die persoon verdenkt ons dus die moet eruit' ze leek toch een stap verder te denken dat dat hun verdacht zou maken.

Maar blijkbaar is dat niet nodig. Walter kan denk ik naakt door de gangen lopen met 'ik ben de verrader' in bodypaint op hem en er stemt nog niemand op hem 😛.

Dusja op zich vind ik Jamie haar move slimmer. Maar zoals ik ook al zei, ik denk dat Walter ook wel doorheeft dat het niet zo erg is dat hij zich verdacht maakt en bijgevolg er zich weinig van aan trekt.

Goh ik had het vooral over dat ze toen iets verder nadacht dan 'ah die persoon verdenkt ons dus die moet eruit' ze leek toch een stap verder te denken dat dat hun verdacht zou maken.

Maar blijkbaar is dat niet nodig. Walter kan denk ik naakt door de gangen lopen met 'ik ben de verrader' in bodypaint op hem en er stemt nog niemand op hem 😛.

Dusja op zich vind ik Jamie haar move slimmer. Maar zoals ik ook al zei, ik denk dat Walter ook wel doorheeft dat het niet zo erg is dat hij zich verdacht maakt en bijgevolg er zich weinig van aan trekt.
Haar move is slim, waarom ze het doet niet.

Ik heb het nu over de 2 vorige afleveringen en daar deed ze dat (zowel bij Sieg als Astrid) juist om Walter te beschermen. Omdat ze dacht dat dat hem meteen verdacht zou maken.

Niet de laatste.
En in theorie is dat ook de juiste denkwijze, maar de bondgenoten spelen het spel zo slecht dat Walter idd gewoon kan doen wat hij wil.

Maar anderzijds, als Walter in de rechtbank zijn cliënten verdedigd zoals hij het spel speelt, dan zoek ik mij toch wel een andere advocaat, want op die manier kan je beter gewoon ineens zeggen dat je schuldig bent.

Walter kan zich niet nog meer verdacht maken maar laten we allemaal als schaapjes telkens op iemand anders stemmen *zucht*...

Die bondgenoten van wagon 1 moeten toch ondertussen toch al door hebben dat er minstens 2 en mogelijks zelfs 3 verraders in hun wagon zitten. Blaas dat pact toch gewoon op. Man, hoe slecht kunt ge het tactisch toch niet spelen. Nee, lekker wachten tot wagon 2 & 3 er één voor uitgestemd worden om dan op het einde in een situatie met 6 personen te zitten met 2 of 3 verraders.

Het is zo slecht dat ge nu al verraad nodig hebt binnen de verraders om het iet of wat interessant te maken. En die Bart Kaëll & Nora, man ik kan die ni horen. Nul inhoud hebben die.

Wat een potentieel topprogramma zou kunnen zijn is toch wel een serieuze 'let down'.

Walter kan zich niet nog meer verdacht maken maar laten we allemaal als schaapjes telkens op iemand anders stemmen *zucht*...

Die bondgenoten van wagon 1 moeten toch ondertussen toch al door hebben dat er minstens 2 en mogelijks zelfs 3 verraders in hun wagon zitten. Blaas dat pact toch gewoon op. Man, hoe slecht kunt ge het tactisch toch niet spelen. Nee, lekker wachten tot wagon 2 & 3 er één voor uitgestemd worden om dan op het einde in een situatie met 6 personen te zitten met 2 of 3 verraders.

Het is zo slecht dat ge nu al verraad nodig hebt binnen de verraders om het iet of wat interessant te maken. En die Bart Kaëll & Nora, man ik kan die ni horen. Nul inhoud hebben die.

Wat een potentieel topprogramma zou kunnen zijn is toch wel een serieuze 'let down'.
En de fout start bij de keuze van Staf. Wat had ik graag Walter gezien als bondgenoot.. en mooiere veredeling van de wagons.

Op zich is dat bondje uitdragen tot het einde best een goed plan, ook al weet je als bondgenoot zelf al 100% zeker wie een verrader is. In het slechtste geval (en dat is hier de situatie) eindig je dan met 3 bondgenoten en 3 verraders. En ik denk dat je dan wel al minimaal goed weet wie 2 van de 3 verraders zijn en kan je als bondgenoot makkelijker winnen. Ofdat dit leuke TV is, is een andere discussie (neen dus). Ze hadden beter de verraders verdeeld als 2-1-0 per wagon.

Als ze heel die verdeling over die 3 wagons al achterwege hadden gelaten, gewoon heel de groep samen, dat zou al een heel andere zaak geweest zijn.

Als ze heel die verdeling over die 3 wagons al achterwege hadden gelaten, gewoon heel de groep samen, dat zou al een heel andere zaak geweest zijn.
Dit toch vooral.
Maar ze dachten waarschijnlijk dat het een goed idee was om al wat verdeeldheid te gaan strooien bij het begin.

Tenzij er door sommigen echt tactisch gespeeld wordt en je dus u verraders tot het einde erin wil laten zodat er geen nieuwe meer bij kunnen komen waar je terug achter moet gaan zoeken, hoop ik wel dat er volgend seizoen eerst een deftige pre-selectie gaat gehouden worden want dit niveau doet me gewoon twijfelen aan de mensheid. Ik heb al intelligentere gespreken gehoord op Temptation Island dan tussen Bart en Nora.

Tot wanneer had Wagon 1 eigenlijk hun pact verlengd ? Want als ze vanavond zich weer aan hun pact houden, dan is de kans groot dat Walter er alweer in blijft vanavond, want ze zijn nog met 10 en er gaan er dus max. 4 voor hem stemmen dan. Bovendien gaat het dan toch echt wel opvallen voor de andere bondgenoten dat er dus alweer 6 zijn die niet voor Walter gestemd hebben. Dat ze niet doorhebben dat die allemaal in dezelfde wagon zaten (of dus ook dat wagon 1 nog intact is), is volgens mij wel te begrijpen, want ik weet niet of iedereen in een wagon goed wist/weet wie er in welke van de andere 2 wagons zaten.

Dit toch vooral.
Maar ze dachten waarschijnlijk dat het een goed idee was om al wat verdeeldheid te gaan strooien bij het begin.

Tenzij er door sommigen echt tactisch gespeeld wordt en je dus u verraders tot het einde erin wil laten zodat er geen nieuwe meer bij kunnen komen waar je terug achter moet gaan zoeken, hoop ik wel dat er volgend seizoen eerst een deftige pre-selectie gaat gehouden worden want dit niveau doet me gewoon twijfelen aan de mensheid. Ik heb al intelligentere gespreken gehoord op Temptation Island dan tussen Bart en Nora.
Twijfelen aan de mensheid is misschien wel wat overdreven, twijfelen aan aan onze bv's, dat wel ja.

Nora .. ik vind dat ik het spel goed gespeeld heb , je was dramatisch meid en dat ik nooit nog je kop zie op tv aub

Terug
Bovenaan