De verbouw-topic!

De 4e badkamerinstallateur komt morgen langs.

Van de eerste 3 na 2-3 weken nog geen offerte.
Nochtans vervangen van leidingen, nieuwe boiler installeren en volledige verbouwing badkamer lijkt me wel interessant werk voor hen ?

Toch ook hetzelfde meegemaakt. Lang gebleven, veel vragen gesteld ook en dan niets meer vernomen.
Nu, diegene die het geworden is had pas een jaar later ruimte op de planning. Aan werk ontbreekt het hen niet...

Toch ook hetzelfde meegemaakt. Lang gebleven, veel vragen gesteld ook en dan niets meer vernomen.
Nu, diegene die het geworden is had pas een jaar later ruimte op de planning. Aan werk ontbreekt het hen niet...
Nee ik weet het maar het verbaast me hoe ze dan een afspraak willen maken, hier 2u gratis tips/ideeen geven en dan toch niets laten weten.
Lijkt me toch veel verloren moeite voor hen.

Bij Facq geldt onze korting tot April maar correct me if I'm wrong, moeten we daar echt rekening mee houden of staan badkamerwinkels wel bekend voor voortdurende kortingen ?

Normaal geven ze u bij Facq helemaal geen korting, maar spelen ze die offerte door naar de loodgieter waar je uiteindelijk mee gaat werken, en die bepaalt of je überhaupt enige korting krijgt.

Normaal geven ze u bij Facq helemaal geen korting, maar spelen ze die offerte door naar de loodgieter waar je uiteindelijk mee gaat werken, en die bepaalt of je überhaupt enige korting krijgt.
Aha oké dus die 10% korting die loopt in de maand april wordt eigenlijk teniet gedaan op het moment dat we de loodgieter de materialen laten bestellen ?

De loodgieter zal dan een offerte maken voor materiaal of materiaal + plaatsing bijvoorbeeld ?

Zou handig zijn om eens een voorbeeld in praktijk te krijgen, hopelijk binnenkort :)

De 4e badkamerinstallateur komt morgen langs.

Van de eerste 3 na 2-3 weken nog geen offerte.
Nochtans vervangen van leidingen, nieuwe boiler installeren en volledige verbouwing badkamer lijkt me wel interessant werk voor hen ?

Zo zijn de meeste hoor, vrij frustrerende manier van werken. Mocht ik zelf zo te werk gaan, zouden we niet veel klanten meer over hebben :lol:

Is zo met den bouw in het algemeen heb ik al gemerkt.

Zowel bij badkamerinstallateur, als dakwerkers, grondwerken, algemene bouwwerken. Super traag in antwoorden en soms zelfs helemaal niet. Het vreemde is dat ze zelfs niet antwoorden op mijn vragen soms. Ik vraag een offerte, geef alle informatie die ze nodig hebben incl. grondplannen. Op basis daarvan geven ze wel een eerste offerte, maar als daarna nog een vraag heb, komt er... niets.

Sommige komen dan meer dan een maand later af met iets in de trend van: "ik focus me meer op mijn stiel en hou me niet bezig met computerwerk." Ok uw goede recht, want voor sommigen zal het niet uitmaken, want ze hebben genoeg werk, maar als er dan later failliet gaan of geen werk vinden, moet ge niet gaan klagen.
Ik heb dan ook nul medeleden met den bouw. Anno 2023 zijn er genoeg middelen die niet al te veel kosten om uw computerwerk tot a minimum te herleiden.

Case in point, ik heb voor vloerisolatie en chape de offerte getekend van een bedrijf dat met Odoo werkt. Ging super vlot en ze antwoorden bijna meteen op mijn vragen omdat ze dus Odoo deftig gebruiken. 't Is ook niet dat zij duurder waren ofzo, verre van. Ze waren een van de goedkoopste. Den duurste was nen afzetter die veel uitgaf aan Google Ads.

Laatst bewerkt:
Op den duur zou je nog alles zelf beginnen doen :)

Gelukkig is er bij ons geen noodzakelijke druk. I was even bang voor de korting bij Facq maar die wordt toch teniet gedaan als de installateur zou bestellen.

Ik ga het hier wel wat beter volgen want er zijn nog wel wat zaken die ik kan leren.

Zowel bij badkamerinstallateur, als dakwerkers, grondwerken, algemene bouwwerken. Super traag in antwoorden en soms zelfs helemaal niet. Het vreemde is dat ze zelfs niet antwoorden op mijn vragen soms. Ik vraag een offerte, geef alle informatie die ze nodig hebben incl. grondplannen. Op basis daarvan geven ze wel een eerste offerte, maar als daarna nog een vraag heb, komt er... niets.
Alleen al hierdoor ben ik heel blij dat ik met een totaalaannemer aan het werken ben. Nu pas op, hun planningen schuiven ook gegarandeerd regelmatig op, maar eens ze dan beginnen, volgt het elkaar wel snel op.

Die mannen hebben ook wat meer gevoel voor mensen, vind ik, en je moet enkel achter hun gat zitten. Hun "extra" kosten hebben zich ook al dubbel en dik terugverdiend gezien de ramenplaatser is gaan lopen of van de aardbol is verdwenen met een voorschot. Dat is niet ons probleem.

Ondertussen heb ik 8 Excel-tabbladen met ongeveer 100 opmerkingen/vragen per tabblad (totaalrenovatie).
En credit waar credit due is, ze overlopen die af en toe... maar schrijven dan nergens iets op of geven het half door aan de vakmannen.

Achja :biglaugh:

Ondertussen eindelijk antwoord van bouwgroep, week verschoven. Door stellingbouwer zeggen zij.

Laatst bewerkt:
Gouden raad: Werk alleen samen met aannemers uit je eigen streek waarvan je persoonlijke referenties hebt. Onze ruwbouw is zo goed als af en ondertussen volop bezig met de technieken.

Werkelijk nul komma nul problemen gehad. Iedereen is goed bereikbaar en denkt mee indien er een situatie moet opgelost worden (oa wat moeten schuiven met de planning door het slechte weer de voorbije weken).

Stop aub met altijd overal op de laagste prijs te jagen, je bespaart je heel wat kopzorgen. Tijd kost namelijk ook geld.

De hoop die ik had om binnenkort een antwoord te krijgen ivm lening ... was ongegrond.
19/04, 5 maand geleden ingediend, nog steeds geen nieuws

Slap my ass and call me Betty, half uur later zit er in de mailbox wat goed nieuws te wachten.
Er ontbreekt nog enkele info in mijn dossier, maar deze wordt verwerkt as we speak

Iemand een idee van de prijs van een alu carport (3,5M breedte op 6m lengte) met polycarbonaat dak? 1 kant tegen het huis te bevestigen, andere kant op de reeds gestorte betonankers.

Ik heb ook nog een inschatting nodig van een soort van volautimatische draaipoort om onze oprit af te schermen van de straat. Zou ongeveer 2 meter hoog en 3,5meter breed zijn. Automatisch te openen met een afstandsbediening, iemand idee qua prijs? Materiaal ook in alu (simpel zwart effen)

Dat zijn zaken waar je gewoon offerte voor moet opvragen. Daar is echt niet zomaar een prijs op te plakken an de hand van 6 zinnen.

Laatst bewerkt:
Slap my ass and call me Betty, half uur later zit er in de mailbox wat goed nieuws te wachten.
Er ontbreekt nog enkele info in mijn dossier, maar deze wordt verwerkt as we speak
Die melding had ik ook, en we zijn nu weer een maand verder, dus slap maar niet te hard, alé of net wel

Gouden raad: Werk alleen samen met aannemers uit je eigen streek waarvan je persoonlijke referenties hebt. Onze ruwbouw is zo goed als af en ondertussen volop bezig met de technieken.

Werkelijk nul komma nul problemen gehad. Iedereen is goed bereikbaar en denkt mee indien er een situatie moet opgelost worden (oa wat moeten schuiven met de planning door het slechte weer de voorbije weken).

Stop aub met altijd overal op de laagste prijs te jagen, je bespaart je heel wat kopzorgen. Tijd kost namelijk ook geld.
Klopt. Ook bezig met totaalrenovatie. In december zijn ze beginnen strippen, nu is het binnenplakwerk gedaan. Nieuw dak met isolatie ligt er op en buitenramen, garagepoorten en deuren zitten er op. Een deel van de electriciteit lig er ook al. Je geeft natuurlijk meer uit, maar ik zie niet in hoe ik als particulier zoiets ooit kan gedaan krijgen op enkele maanden tijd. Die aannemer is letterlijk in november in actie geschoten en komen vragen wat hij allemaal moest doen. Probeer dat maar eens.

Sorry als dit de verkeerde thread is.

Wij zouden onze achter en zijgevel laten isoleren (purplaten 10cm) en dan bekleden met leien.
HEt is echter niet duidelijk of we hiervoor in aanmerking komen voor de Vlaamse verbouwpremie: https://www.vlaanderen.be/bouwen-wo...bouwpremie/mijn-verbouwpremie-voor-buitenmuur

Ik lees namelijk
afwerken van buitenmuren met gevelsteen, gevelbekleding of -bepleistering in speciaal daartoe bestemde materialen telt alleen mee in combinatie met het aanbrengen van nieuwe buitenmuurisolatie langs de binnenkant of de buitenkant van de buitengevel

Maar verder staat
e afwerking van buitenmuren met gevelsteen, gevelbekleding of -bepleistering in speciaal daartoe bestemde materialen telt alleen mee in combinatie met het aanbrengen van buitenmuurisolatie langs de (binnenkant van) de buitengevel.

Iemand ervaring mee,?

Ik wil geen nieuwe thread starten, maar heb toch enkele vragen over subsidies.

Vrienden van me hebben een woning in GENT gekocht, met bedoeling te verhuren.
Er moeten wel heel wat renovatie werken gebeuren.

Hoe zit dat nu juist in zijn werk voor de subsidies hiervan?

Moet je je offerte's gebruiken voor subsidies te krijgen en dus vooraf krijg je een budget?
of moet je je facturen gebruiken voor subsidies, en dus achteraf pas terug betaling?

En bij wie vraag je dit aan?

Sorry als dit de verkeerde thread is.

Wij zouden onze achter en zijgevel laten isoleren (purplaten 10cm) en dan bekleden met leien.
HEt is echter niet duidelijk of we hiervoor in aanmerking komen voor de Vlaamse verbouwpremie: https://www.vlaanderen.be/bouwen-wo...bouwpremie/mijn-verbouwpremie-voor-buitenmuur

Ik lees namelijk
afwerken van buitenmuren met gevelsteen, gevelbekleding of -bepleistering in speciaal daartoe bestemde materialen telt alleen mee in combinatie met het aanbrengen van nieuwe buitenmuurisolatie langs de binnenkant of de buitenkant van de buitengevel

Maar verder staat
e afwerking van buitenmuren met gevelsteen, gevelbekleding of -bepleistering in speciaal daartoe bestemde materialen telt alleen mee in combinatie met het aanbrengen van buitenmuurisolatie langs de (binnenkant van) de buitengevel.

Iemand ervaring mee,?
Volgens mij hebt ge er gewoon recht op ja.

Ik wil geen nieuwe thread starten, maar heb toch enkele vragen over subsidies.

Vrienden van me hebben een woning in GENT gekocht, met bedoeling te verhuren.
Er moeten wel heel wat renovatie werken gebeuren.

Hoe zit dat nu juist in zijn werk voor de subsidies hiervan?

Moet je je offerte's gebruiken voor subsidies te krijgen en dus vooraf krijg je een budget?
of moet je je facturen gebruiken voor subsidies, en dus achteraf pas terug betaling?

En bij wie vraag je dit aan?
Heb je al een basis opzoekwerk gedaan? Want er zijn meerdere mogelijkheden die allemaal hun voorwaarden hebben. En met de beperkte info die je geeft kan niemand daar een zinnig antwoord op geven.
- Verbouwpremies: premies die je terugkrijgt na het uitvoeren van werken. Check voorwaarden. https://www.vlaanderen.be/bouwen-wo...uwpremie/wie-kan-mijn-verbouwpremie-aanvragen
- Rentesubsidie: in combinatie met een hypothecaire lening. https://www.vlaanderen.be/bouwen-wo...e-bij-energierenovatie-na-aankoop#voorwaarden
- Verbouwlening: https://www.vlaanderen.be/bouwen-wonen-en-energie/lenen/mijn-verbouwlening
- EPC label premie: https://www.vlaanderen.be/epc-labelpremie-bij-energierenovatie-fluvius

Als het gaat over de verbouwlening en rentesubsidie is dit eerder een tussenkomst in de terug te betalen intresten door de overheid. Ik dacht dat je voor de verbouwlening dit moet staven met offertes.
Voor de verbouwpremie & EPC label premie is dit na uitvoeren van de werken en op basis van de factuur en/of EPC rapport (vergelijking voor-na).

Terug
Bovenaan