Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zal ik doen. ThxTrek er eens een foto van of een paar foto's en tag me dan maar als het zo ver is. Dan weet ik dat normaal wel vrij snel te zeggen
Wij zijn er net aan begonnen!
Alles is hier vlot gegaan qua aanvraag vergunning. Om je een idee te geven van de verbouwing:
https://i.ibb.co/gd9pxR9/2-PK44-1-VO2-2021-05-10-eh0032.jpg
Materiaal zouden we kunnen lenen van iemand, dan rest er enkel nog de zandkorrels aan te schaffen. Dat valt op zich wel nog mee dan, niet? Grootste kost lijkt mij de werkuren van de schrijnwerker
De werkuren heb je in elk geval uitgespaard dan.Iemand ervaring met een vloer uitbreken? Wij gaan een volledige keukenrenovatie uitvoeren inclusief de vloer vervangen.
Spaar je veel uit om dit zelf te doen? Ik moet dan een schieter ergens zien te huren, geloof ik. Vroeg mij af of het niet makkelijker is om alles ineens door de vloerder te laten doen.
Binnenkort ga ik met enkele vrienden onderstaande PIR-platen op de zoldervloer leggen:
![]()
ᐅ Unilin uTHERM wall - 120mm online kopen | Bouwdepot.be
Ontdek onze uiterst scherpe prijs voor Unilin uTHERM wall - 120mm online op Bouwdepot.be: ✅ Online bestellen ✅ Levering aan huis of op werfwww.bouwdepot.be
Met welk materiaal versnijden we deze best?
Ik heb al wat opgezocht en vond onderstaande terug:
Grotere diktes worden bij voorkeur met een reciprozaag met gekarteld zaagblad, een cirkelzaag (afkortzaag), op een zaagtafel of een speciaal ontwikkelde kettingzaag verzaagd (bijvoorbeeld bij L-Ments).
Wat denken jullie hiervan?
Greetz
Of als ge geen 400€ aan een toestel wilt geven een handzaag.Grotere diktes worden bij voorkeur met een reciprozaag met gekarteld zaagblad, een cirkelzaag (afkortzaag), op een zaagtafel of een speciaal ontwikkelde kettingzaag verzaagd (bijvoorbeeld bij L-Ments).
Als je geld wil besparen, doe het dan zelf zou ik zeggen. Effe hard werken maar je gaat jezelf een behoorlijk bedrag besparen. Schieter huren, dagje schieten. Dat zal u mss 80 euro max kosten. Eventueel nog een container voor steenpuin. En een bakje bier voor de vriendenIemand ervaring met een vloer uitbreken? Wij gaan een volledige keukenrenovatie uitvoeren inclusief de vloer vervangen.
Spaar je veel uit om dit zelf te doen? Ik moet dan een schieter ergens zien te huren, geloof ik. Vroeg mij af of het niet makkelijker is om alles ineens door de vloerder te laten doen.
Heb de vloeren bij ons ook zelf uitgebroken. Fysiek heel zwaar maar als het enkel voor de keuken is dan cava. Ga zeker een professioneel machine huren bij gamma ofzo, dat werkt veel vlotter.Iemand ervaring met een vloer uitbreken? Wij gaan een volledige keukenrenovatie uitvoeren inclusief de vloer vervangen.
Hangt er vanaf wat je verstaat met vloer uitbreken. Enkel de tegels ? Ook de chape ? Of ook isolatie en beton ? Als je nieuwe waterleidingen gaat zetten voor bvb een eiland te plaatsen dan ga je veel werk hebben. Ist enkel de tegels dan zal t snel gedaan zijn.Iemand ervaring met een vloer uitbreken? Wij gaan een volledige keukenrenovatie uitvoeren inclusief de vloer vervangen.
Ik heb zelf optie 1 gedaan. De gang ging vroeger rechtstreeks naar de keuken. Die is nu afgesloten en toilet zit naast de trap. Ik mis dit totaal niet.Ik wil graag ASAP duidelijkheid over de plaatsing van onze renovatie zodat we eigenlijk eind volgend jaar de grote aanpassingen gedaan hebben, zijnde, de aanbouw gestript en gerenoveerd en de badkamer. Nu, in de huidige aanbouw zit een toilet met een gebarsten buis. Hoe weten we dit? De kelder lekt water.
Hierdoor hebben we ook met verzakking te maken waardoor we de aanbouw echt volledig moeten strippen. Geen probleem allemaal, beter nog, dit geeft ons de mogelijkheid om het toilet te verplaatsen zonder twijfel gezien we alles toch moeten renoveren.
Hierbij de aantekening met een mogelijke plaatsing van het toilet:
![]()
Echter vinden wij dit toch niet handig en willen het ergens anders, maar waar?
Deze afbeeldingen tonen twee mogelijkheden (a.u.b. let niet op de rotzooi, woning is technisch gezien nog niet van ons):
1. De gang verkleinen, en dit kleine tussenstuk gebruiken. Hierdoor moet er niet echt veel aangepast worden maar het grote nadeel is dat we de toegang naar de toekomstige berging en kelder afsnijden vanuit de gang.
![]()
![]()
2. De bureau verkleinen en de originele haard plus behang e.d. slopen om d.m.v. een valse wand het toilet voorzien met eventueel een kitchenet.
![]()
Enige meningen? Wij zijn echt niet zeker wat te doen. De bureau wat vroeger een extra woonkamer was van mijn grootmoeder is nog in perfecte staat en het behang vertoond geen enkele beschadiging of probeem. Idem met de haard. Dit werkt in theorie zelfs nog. Dit is dus een geweldige bureau op vlak van uitstraling en ben dan ook niet happig om dit aan te passen.
125mm is voldoende, dat is de buitendiameter van de achterkant.Hallo, een oudere badkamer waar ik verluchting wil plaatsen. Ik heb een lamp hangen, dus in principe zou ik hier de verluchting aan kunnen koppelen, niet? Licht aan, verluchting aan(al dan niet, vochtsensor).... Die timer heeft uiteraard geen zin dan, maar dan heb ik tenminste iets van verluchting.
Het zou om deze gaan:
https://restantoutlet.nl/product/badkamerventilator-silent-met-timer-vochtsensor-wit-o-125-mm/
Welke diameter boring heb ik hiervoor nodig hebben? Iets groter? 130mm? of gewoon 125mm?
Die ventilators zijn iets kleiner zodat ze in een 125mm buis passen. Een aparte feed zou beter zijn ipv bij aan de lamp te hangen. Zeker omdat de vochtsensor niet gaat werken als je het licht afzet en dan is dat misschien een gekke aankoop tov een gewone ventilator zonder sensoren.Hallo, een oudere badkamer waar ik verluchting wil plaatsen. Ik heb een lamp hangen, dus in principe zou ik hier de verluchting aan kunnen koppelen, niet? Licht aan, verluchting aan(al dan niet, vochtsensor).... Die timer heeft uiteraard geen zin dan, maar dan heb ik tenminste iets van verluchting.
Het zou om deze gaan:
https://restantoutlet.nl/product/badkamerventilator-silent-met-timer-vochtsensor-wit-o-125-mm/
Welke diameter boring heb ik hiervoor nodig hebben? Iets groter? 130mm? of gewoon 125mm?
Sensor zou toch nog steeds handig zijn, niet? Zo gaat die niet draaien als je bv even tanden gaat poetsen of de vrouw make-up opdoet.Die ventilators zijn iets kleiner zodat ze in een 125mm buis passen. Een aparte feed zou beter zijn ipv bij aan de lamp te hangen. Zeker omdat de vochtsensor niet gaat werken als je het licht afzet en dan is dat misschien een gekke aankoop tov een gewone ventilator zonder sensoren.