Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Schildersdeuren kun je beperkt inkorten (hoeveel staat daar meestal op). Kijk is bij Thys ofzo (merk dat ze in de meeste DHZ's verkopen).Ik heb een paar deuren die aan vervanging toe zijn. redelijk speciale maten 66x193 en 73x198. Waar vind je dat? Kan je gewone verfdeuren op maat maken?
volgens mij wel. die vermindernig onroerende voorheffing IER geldt volgens mij pas nadat de werken voltooid zijnValt zo een proportionele vermindering te combineren met vermindering onroerende voorheffing IER? Mijn woning staat nu al 2,5 jaar leeg en betaal telkens braafjes de onroerende voorheffing. KI is ook niet bepaald mals aangezien het vroeger een handelspand was![]()
Als ik je offerte zo doorneem, zijn dat marktconforme prijzen.@stungunner een paar prijzen van op de offerte: (ik wil ze je evt eens doorsturen?)
Die toiletten zijn blijkbaar wel enorm duur.. Daar hebben we wel voor een duurder model gekozen wegens rimless, dus gemakkelijker om schoon te maken.
Douche: 2878,8€
Toilet: (2x 762,5€)- Laufen marbond douchetub in composiet 1800x900 ==> 717.20€
- Geberix uniflex douchetubsifon ==> 83.40€
- Ideal standard ceratherm-T25 douchethermostaatkraan ==> 194.90€
- Carlson ramo handdouche ==> 67.70€
- Carlson XL doucheglijstang ==> 82.60€
- Carlson Easyflex doucheslang ==> 27€
- Novellini Kuadra vrijstaande zijwand douchetub 1200mm ==> 775€
- Novellini Kuadra vrijstaande zijwand douchetub 900mm ==> 705€
- Novellini Kuadra Evo bevestigingssysteem ==> 226€
Meubel: 3601€- Geberit systeemfix montagesysteem ==> 338.50€
- Carlson signature sintas rimless wand WC ==> 341€
- Geberit sigma-1 wc bedieningsplaat ==> 83€
- Radiator: Vasco Bano elecric 600x1802 (1250Watt- ==> 600€- Carlson due greeploze onderbouw 700mm ==> 725€ x2 dus 1450€
- Stocco square wastafeltablet 1405mm ==> 610€
- Carlson spiegelkast ==> 288€ x2 dus 576€
- Carlson led lichtspot 2x ==> 190€
- FNT stick wastafelkraan 2x ==> 280€
- Carlsson greeploze zijkast badkamermeubel 350/400mm ==> 495€
Je douche is vrij duur door de grootte en wanden dus daar kan je weinig op besparen.@stungunner een paar prijzen van op de offerte: (ik wil ze je evt eens doorsturen?)
Die toiletten zijn blijkbaar wel enorm duur.. Daar hebben we wel voor een duurder model gekozen wegens rimless, dus gemakkelijker om schoon te maken.
- Radiator: Vasco Bano elecric 600x1802 (1250Watt- ==> 600€- Carlson due greeploze onderbouw 700mm ==> 725€ x2 dus 1450€
@stungunner een paar prijzen van op de offerte: (ik wil ze je evt eens doorsturen?)
Uiteindelijk besloten om enkel de inbouwkranen via hem te kopen en te plaatsen.Krijg je als particulier die aannemersprijzen los? Dacht dat ze dat enkel voor professionele klanten dedenWe zijn ook via een STG en Desco geweest voor onze sanitair toestellen (via de loodgieter) en moet zeggen dat de prijzen dat jij post in die zelfde lijn lagen. Uiteindelijk kwam ons eerste offerte uit op een 18.000 excl btw.
Ik wou het eerst via de loodgieter kopen omdat de plaatsing kosten dan ook mee in de prijs zit, maar na zien van die prijzen ben ik toch van gedacht veranderd.Uiteindelijk besloten om enkel de inbouwkranen via hem te kopen en te plaatsen.
Rest kopen we zelf aan en steken we de korting in eigen zak en plaatsen we het wel zelf. Tov de prijzen die ik dan betaal bij de loodgieter kun je er zo'n 40-50% af trekken.
Zorgde ervoor dat we ineens veel meer met ons budget konden doen. Zo konden we de 180cm wastafel vervangen door een 300cm wastafel waarvan het blad op maat is gemaakt en is nog steeds een stuk goedkoper.
Hangt ervan af waar.Krijg je als particulier die aannemersprijzen los? Dacht dat ze dat enkel voor professionele klanten deden
Bij stg en desco kan je dat vergeten. Uiteindelijk is heel het aannemersverdienmodel gebaseerd op een bruto-prijs en een klant die niet hoort te weten hoeveel korting de installateur heeft op dat materiaal. Groothandels die korting geven aan particulieren steken eigenlijk het mes in de rug van hun professionele klanten. Een particulier is ook maar een eenmalige klant voor een groothandel, die aannemers zijn doorgaans blijvende klanten.Krijg je als particulier die aannemersprijzen los? Dacht dat ze dat enkel voor professionele klanten deden
Bij Desco kreeg ik 40% zelfbouwkorting, bij Van Marcke 30% en bij Facq 0%. Valt dus te zien waar.Krijg je als particulier die aannemersprijzen los? Dacht dat ze dat enkel voor professionele klanten deden
Bij stg en desco kan je dat vergeten. Uiteindelijk is heel het aannemersverdienmodel gebaseerd op een bruto-prijs en een klant die niet hoort te weten hoeveel korting de installateur heeft op dat materiaal. Groothandels die korting geven aan particulieren steken eigenlijk het mes in de rug van hun professionele klanten. Een particulier is ook maar een eenmalige klant voor een groothandel, die aannemers zijn doorgaans blijvende klanten.
Bij Desco kreeg ik 40% zelfbouwkorting, bij Van Marcke 30% en bij Facq 0%. Valt dus te zien waar.

Misschien al een tijdje terug, denk niet dat ze dat nu nog doen....hoewel ik van niks meer verschiet,Bij Desco kreeg ik 40% zelfbouwkorting, bij Van Marcke 30% en bij Facq 0%. Valt dus te zien waar.
Is van onze bouw geleden (2014). Standaard krijg je sowieso 20% korting en toen ik vroeg of er zelfbouwkorting was kreeg ik een account manager toegewezen die me nog eens een extra 18% korting gaf. Die 18% heb je wel maar voor een jaar dacht ik, daarna moet je die terug "onderhandelen". Een jaar geleden nog eens een offerte gevraagd voor een elektrische radiator en daar stond die standaard 20% korting nog altijd in.Misschien al een tijdje terug, denk niet dat ze dat nu nog doen....hoewel ik van niks meer verschiet,
@stungunner een paar prijzen van op de offerte: (ik wil ze je evt eens doorsturen?)
Hmm, je zegt dat je voor de pure basismaterialen hebt gekozen, maar dat zijn de meeste materialen toch zeker niet. Sommige zaken zijn redelijk standaard en normale prijzen, zoals de kranen en radiator. Maar uw douchebak en meubel zijn toch zeker geen standaardmaterialen. Ook de glazen wanden en het toilet zijn dat niet, hoewel die wel nog meevallen qua prijs.

Als er geen speciale zaken zijn dan moeten geen vergunningen natuurlijkMijn buurman gaat verbouwen, wat ik op zich een uitstekende zaak vind. Mijn woning is enkele jaren geleden volledig gestript en gerenoveerd, hij gaat nu de zijne aanpakken (onze woningen hangen aan elkaar als HOB). Probleem is dat ik dat pas ontdek op het moment dat ze hier plots stellingen tegen de woning komen zetten. Op voorhand geen enkele communicatie over hoe lang dit gaat duren, wat er exact gaat gebeuren, geen vergunningen, ...
Dat gebrek aan communicatie komt al een tijd terug.
Zijn dakgoot viel bvb uit elkaar, verschillende keren gevraagd daar iets aan te doen aangezien al zijn water op mijn (nieuwe) gevel belandde en voor vochtplekken zorgde. Hij zei steeds dat dat wel in orde ging komen. Na 1 jaar, zelf een constructie met plastieken golfplaten aan mijn gevel gehangen zodat al het water bij hem terecht kwam.
Kan hij eigenlijk zomaar beginnen verbouwen zonder vergunningen? (Ik heb alleszins nooit een geel papier zien hangen en er staat niets op het omgevingsloket). Hij heeft nog een asbestdak liggen, dus ben wel enigszins bezorgd.
Mijn buurman gaat verbouwen, wat ik op zich een uitstekende zaak vind. Mijn woning is enkele jaren geleden volledig gestript en gerenoveerd, hij gaat nu de zijne aanpakken (onze woningen hangen aan elkaar als HOB). Probleem is dat ik dat pas ontdek op het moment dat ze hier plots stellingen tegen de woning komen zetten. Op voorhand geen enkele communicatie over hoe lang dit gaat duren, wat er exact gaat gebeuren, geen vergunningen, ...
Dat gebrek aan communicatie komt al een tijd terug.
Zijn dakgoot viel bvb uit elkaar, verschillende keren gevraagd daar iets aan te doen aangezien al zijn water op mijn (nieuwe) gevel belandde en voor vochtplekken zorgde. Hij zei steeds dat dat wel in orde ging komen. Na 1 jaar, zelf een constructie met plastieken golfplaten aan mijn gevel gehangen zodat al het water bij hem terecht kwam.
Kan hij eigenlijk zomaar beginnen verbouwen zonder vergunningen? (Ik heb alleszins nooit een geel papier zien hangen en er staat niets op het omgevingsloket). Hij heeft nog een asbestdak liggen, dus ben wel enigszins bezorgd.