De verbouw-topic!

We zijn bezig met wat renovatie werken in de oudere kamers.
Foto genomen van in de deuropening. De rechtse houtenvloer is den veronderstel ik. Mooi mat/licht van kleur. De linkse vloer is volgens mij dezelfde maar geel. Lijkt behandeld met iets. Is er een manier om de linkse ook zoals de rechtse te krijgen? Schuren?

Volgend jaar normaal gezien mn verbouwing starten. Sinds ik de warmtepomp thread nie meer vind?🥸… anyway
Ik ben er nog niet uit daarom volgende vraag

Kan je een lucht water warmtepomp combineren met vloerverwarming beneden en chaufages op het verdiep?

Ik zou boven nieuwe chaufages plaatsen wegens. De huidige zijn vree oud en ouderwets
En ook om te overdimensioneren om met laag temp te verwarmen

Zonnepanelen worden einde jaar geinstalleerd

Spouw word morgen gevuld. Nadien word dak +zijkant van de daken ( moeilijk uit te leggen. Franse dak waar mn zijmuren een houtskeley zijn met leien platen) vernieuwd , geisolleerd

1ste verdiep ook overal nieuwe ramen

Het is dat of momenteel dan toch op de gas condens ketel aansluiten en later naar warmtepomp overschakelen

Volgend jaar normaal gezien mn verbouwing starten. Sinds ik de warmtepomp thread nie meer vind?🥸… anyway
Dat topic is verhuisd naar het nieuwe subforum over de energiecrisis:

Ik vind het zelf ook niet echt logisch eigenlijk.

Vraagje: het ouderlijk huis heeft hier altijd al een natte kelder gehad. daar staat al jaar en dag een dompelpomp in de laagste hoek die dan word aangezet als er water in staat.
Nu ziet dat water plots pikzwart.. dat hebben we nog nooit gehad :/

Zou dat zijn omdat ze aan de overkant van de straat aan het bouwen aan een (erg groot) appartementenblok? door de drainagewerken daar?
Gewoon dompelpomp aanzetten en wegpompen?
Ondertussen al een idee wat de oorzaak was?

Dat topic is verhuisd naar het nieuwe subforum over de energiecrisis:

Ik vind het zelf ook niet echt logisch eigenlijk.
Vind ik toch ook een beetje vreemd. Het warmtepomp topic zal eerder over de hardware en mogelijkheden van de technologie gaan en dan hoort dat imo onder bouwen & wonen.

Het al dan niet rendabel zijn in het huidige economische klimaat etc kan dan toch eerder in één van de energietopics besproken worden?

@JPV @Tweak37 ?

Ondertussen al een idee wat de oorzaak was?
helaas niet.
Een firma laten komen om de buizen te laten uitspuiten, bijgevolg zit er nu een stuk afgeknipten darm mee in de uitgeblazen buis, want hij kon ze niet meer terugtrekken..

Ik vraag me af of het iets met de beerput kan zijn.. dus we gaan die laten leegtrekken, we hebben dat eigenlijk nog nooit laten doen.. we hebben zelfs naar de vorige eigenaars moeten bellen om te vragen of er een was, en volgens hun wel.. maar aan de omschrijving is da precies ook door hen overtegeld, en tis al wel 15j geleden..

en onze loodgieter is ne kameraad dus die ging zien dat hij er zeker bij gaat zijn deze keer om die mannen instructies te geven wat ze moeten doen. hij had die vorige ook aangeraden om de buizen te laten uispuiten dus hij vond het ook kut dat die dan heeft zitten klooien en nen darm heeft afgeknipt..

Ik kan u alleszins melden dat het niét beter is geworden op die paar weken :|

Vannacht de Vlaamse verbouwpremie aangevraagd, vandaag de eerste dag dat het kon en ik hoop m'n teruggave zo redelijk snel te hebben want ik heb het nodig voor de badkamer. Dossiernummer is 000000003 :biglaugh: Wel geen rekening gehouden dat ze blijkbaar voor- en na foto's van de werken wouden voor buitenschrijnwerk. Dus ze hebben 1 voor en 1 na.

Vannacht de Vlaamse verbouwpremie aangevraagd, vandaag de eerste dag dat het kon en ik hoop m'n teruggave zo redelijk snel te hebben want ik heb het nodig voor de badkamer. Dossiernummer is 000000003 :biglaugh: Wel geen rekening gehouden dat ze blijkbaar voor- en na foto's van de werken wouden voor buitenschrijnwerk. Dus ze hebben 1 voor en 1 na.
Wij net ingediend voor ons dak. We zijn nr 355 al.

Heb je detailfoto van ventilatieroosters of bewijs van ventilatiesysteem C of D bijgevoegd ?

Dat staat bij ons op de factuur bij de relevante ramen telkens expliciet vermeld. Dat zal toch wel voldoende zijn?
We hebben overigens invisivents, die zijn niet fotografeerbaar 🙃

Terug
Bovenaan