De verbouw-topic!

Hoe maak je de juiste keuze tussen:
- een nieuwe gascondensatieketel
Of
- warmtepomp lucht/water
Wat ik begrepen heb
Hoe beter je huis geisoleerd is de beter de copwaarde is voor de warmtepomp.
Dit in combinatie met zonnepanelen
Anders betaal je mischien meer aan stroom dan aan gas

Iemand ervaring met deze 3D Wandpanelen ?

Je kan het gebruiken als afwerking, lijmen tegen een vlak oppervlak. Heel interessant, hoef ik niet te verven of behangen.
Isoleert ook een beetje, het lijkt me een heel goed product, wel vrij duur aan 30-35 euro/m²

Ik zou ze zeker eerst in het echt gaan bekijken. Want volgens mij zijn ze kei mottig. Ik heb ook het idee dat die er binnen 5 jaar helemaal lelijk uit gaan zien. (Denk PVC planchetten)

Tgoh het is voor een wand die toch wat weggestoken zit. Dus geen ramp als dat, van dichtbij, wat minder goed eruitziet.
Er zijn verschillende motiefjes, ik vind deze het best passen. En moet snel gebeuren dus voldoet eigenlijk aan de voorwaarden.

Gewoon benieuwd hoe goed die lijm en dat product er inderdaad uitziet in pakweg 5 jaar

Iemand ervaring met deze 3D Wandpanelen ?

Je kan het gebruiken als afwerking, lijmen tegen een vlak oppervlak. Heel interessant, hoef ik niet te verven of behangen.
Isoleert ook een beetje, het lijkt me een heel goed product, wel vrij duur aan 30-35 euro/m²

Zoiets nog nooit, maar is een wandtegel met reliëf geen optie? Een van mijn kameraden heeft zo'n muur thuis en dat is echt wel knap moet ik zeggen.

Zoiets dus😁
Dit geeft wel geen isolatie maar verder makkelijk👍
8-D50-F466-F64-C-4946-A597-6399624-B449-F.png

In de nieuwe Carrefour winkels is dat tegenwoordig mode.
Heb er zo veel zien geplaatst worden en de ondergrond moet toch echt wel vlak zijn, anders ga je snel de naden enz. zien.
Ik vind het in ieder geval zeer lelijk en goedkoop.

Wij hebben ook de achterwand op het toilet van die reliëfstenen, was wel vrij duur want die waren 100cm x 50cm - qua kuisen is dat gewoon eens afnemen met een vochtige doek heel af en toe. Voor de rest is daar geen onderhoud aan..

4eeEOud.jpeg

Tot wanneer er iemand eens strontzat thuiskomt en dat ene pak friet er langs de ingang weer uit moet. Dan ga je die wand vervloeken terwijl je met de tandenborstel aan het schrobben bent.
Ik woon hier al 10 jaar en al 100 keren strontzat thuisgekomen, er is hier nog een ander toilet in huis :fingerguns:

Tot wanneer er iemand eens strontzat thuiskomt en dat ene pak friet er langs de ingang weer uit moet. Dan ga je die wand vervloeken terwijl je met de tandenborstel aan het schrobben bent.
Kots jij recht vooruit en met een kracht waardoor je maaginhoud op de muur terecht komt?

Kots jij recht vooruit en met een kracht waardoor je maaginhoud op de muur terecht komt?
Ja eigenlijk wel, heb zo ooit bij familie onuitwisbare sporen op het behangpapier achter gelaten, ook op de zijmuren. Gelukkig waren die toch van plan om hun toiletruimte te renoveren iets later. :unsure:

qua kuisen is dat gewoon eens afnemen met een vochtige doek heel af en toe. Voor de rest is daar geen onderhoud aan..
In mijn vorige woning ook gehad (zowel in douche en zoals u achterwand wc). Qua onderhoud merk ik daar nu ook niet echt veel verschil. Reliëf is dan ook vrij beperkt.

Je hebt meer last met voegen dan met zo’n tegels.

Wij hebben ook de achterwand op het toilet van die reliëfstenen, was wel vrij duur want die waren 100cm x 50cm - qua kuisen is dat gewoon eens afnemen met een vochtige doek heel af en toe. Voor de rest is daar geen onderhoud aan..

4eeEOud.jpeg
Ne zwarte wc borstel, nen inox vuilbak en een witte wcrol houder...tsss, maakt dat nekeer wat assorti zeg. :nono::tongue:

Terug
Bovenaan