De verbouw-topic!

Ik heb zelf twee trappen gerenoveerd. Is niet moeilijk. Ik heb dat gewoon met laminaat zelf gedaan en aluminium-profielen. Ik lach daarmee op beurzen altijd die trappen-renoveerders mee uit. En ze blijven maar beweren dat het niet lang zal houden want hpl is veel beter. Kan gerust zijn maar mijn rand is beschermd met aluminium. En ondertussen ligt dat hier al jaren.

Nieuwe trap? We hebben een oude trap waar gewoon nieuwe bekleding over moet. Enfin. We zien wat de adviseurs zeggen en we zijn niet verplicht in te gaan op de offerte, dus in het slechtste geval wordt het zelf doen ... als we daar goesting in hebben. :p

Wij hebben ook een trap laten herkleden een aantal jaar terug, was ook 4500 euro.

Dxq34eybQFDgy-O8dnk6J8YVZixn3ld2RF_gajEDHXkppL3yNT5UhF6-QO7k5RMj35luOYyIMM9F8-h5y7WTqWw1uaYfUhu-L9k34eYPDvBMYXuvfgWyhsYD_YEIFb0ulVVNTM2IZWRKsEnzfxro_yjmamQEGRXq3c8FcLStyn1DFOyHbBXROcIQfzOL8mDHY0d8z-8PQFZvV7lUlFQarh9EeLfPJUL2rflFgylbsBw-nD9iBnIu0FvkVzala9rJGXoASFD4aVYzT3iBQV6d7zMXocrSd5xZ24ewb8vX9PJwQtQWJQUeAKCtGEkvGU06wuERSQ_ocQrudkMSVWpW14UhTUGyCJEiKVl4madFxHFcqPDiNVGVdtOPATT9ZhXt7aUtYuY-oQuWRO1y-yhvwg-v3iYQCfOj2qIdA7aQcaqrDDGaI8lkjW4Yr_WscaOQh71rMsAFKOsRDzknQxUXpRmFk2y5l226nULZyeC4q498sIsM5WNLvSA1vTywcBtpksMBM6WzEOdqce-bN5O258SWVU92V-hs37BVotCNquq0nFUA1v3PZT76_GLdYtjZQLW5j17xIPKt2Djclt_G4NmpHc9I8gr-vzArutUj26U1T8vrFt7aTL2kBRtsGmh7gD4rXyTj8usMlnRPf3DQiFV6QygnbhxeDxtjPeB_xL7Hyw6-tJMCz8zF0Kj0xTFkAtWYDKedy3DXzXe51vMieFA=w1216-h912-no

124. Leggen van vloer, muren recht woohoo. De foto is wat donker, in het echt is de vloer veel lichter. We hebben gekozen voor een PVC vloer van het merk Coretec. Deze kunnen we in de keuken en badkamer gewoon laten doorlopen.
Wij zijn ook van plan om een pvc vloer te legen (over bestaande tegels weliswaar). Hoe bevalt de PVC vloer?
Is deze gelijmd of klik-systeem? Waar gehaald?
Reuzebenieuwd, want dit zit er piekfijn uit!

Wij zijn ook van plan om een pvc vloer te legen (over bestaande tegels weliswaar). Hoe bevalt de PVC vloer?
Is deze gelijmd of klik-systeem? Waar gehaald?
Reuzebenieuwd, want dit zit er piekfijn uit!
Vloer is zwevend gelegd via kliksysteem, zijn 8mm planken met ondervloer inbegrepen, bij ons rechtstreeks op de chape gelegd.
Tot nu toe zeer tevreden van maar ligt er nog maar een week.

Gaat over deze vloer:

zou ook zo over tegels gelegd kunnen worden, installatie is idem als andere pvc of vinyl planken vloeren:

Adviesprijs in de meeste (online) shops is 45€ per m2 exclusief btw.
Wij hebben hem aangekocht bij Casa vloeren in Lommel (https://www.casavloeren.be) voor 34,5€ per m2 exclusief btw. (120m2) Hebben hem ook ineens laten leggen zodat we van 6% btw konden genieten.

Laatst bewerkt:
Vloer is zwevend gelegd via kliksysteem, zijn 8mm planken met ondervloer inbegrepen, bij ons rechtstreeks op de chape gelegd.
Tot nu toe zeer tevreden van maar ligt er nog maar een week.

Gaat over deze vloer:

zou ook zo over tegels gelegd kunnen worden, installatie is idem als andere pvc of vinyl planken vloeren:

Adviesprijs in de meeste (online) shops is 45€ per m2 exclusief btw.
Wij hebben hem aangekocht bij Casa vloeren in Lommel (https://www.casavloeren.be) voor 34,5€ per m2 exclusief btw. (120m2) Hebben hem ook ineens laten leggen zodat we van 6% btw konden genieten.

wat is eigenlijk de opp van de verbouwingen? Want ik dacht da wij goedkoop waren. Maar wij zitten toch aan 110k volledig afgewerkt wel (binnen) waarvan ook bijna alles zelf voor 140m2

vannacht eerste nacht slapen on ons huis

Offerte gevraagd voor een houten schutting van 4m80 en 1m80 hoog.

Azobé hout dat zo hard is dat je alleen met voorboren er een gat in krijgt.

Inclusief montage (3 betonnen voetjes) 4200€

Schijnt er wel 100 jaar te staan, maar vond het prijzig.

Offerte gevraagd voor een houten schutting van 4m80 en 1m80 hoog.

Azobé hout dat zo hard is dat je alleen met voorboren er een gat in krijgt.

Inclusief montage (3 betonnen voetjes) 4200€

Schijnt er wel 100 jaar te staan, maar vond het prijzig.
Ga jij dan 100 jaar leven?

Ga jij dan 100 jaar leven?

Dat weet je nooit. Maar ik kies meestal wel voor kwaliteit. Al leuk me deze offert aan de hoge kant. Ik ken de Azobe houtsoort ook niet.

Wat ik wel zie bij vrienden is dat veel buitenhout (soms zelfs verkoct,als "tropisch") absolute brol is. Er zijn grote kwaliteitsverschillen, de klant heeft weinig idee, en de schrijnwerkers maken daar misbruik van. Als die schrijnwerkers het zelf al weten, want sommigen hebben echt nogatbollen verstand van hout. Die werken met 2 of 3 soorten weggooihout. En na drie jaar zit jij met een verkleurde, aangetaste schutting.

wat is eigenlijk de opp van de verbouwingen? Want ik dacht da wij goedkoop waren. Maar wij zitten toch aan 110k volledig afgewerkt wel (binnen) waarvan ook bijna alles zelf voor 140m2

vannacht eerste nacht slapen on ons huis
120m2 voor de benedenverdieping. Boven enkel 2 kamers laten chapen. Ik post later nog even de verschillende kosten per post, vrouw houdt de financiën bij en vind niet meteen de documenten :)

Mooie verslagen maar ik ga niet alles lezen -omdat er véél andere spam in dit topic tussen uw posts in zit ;)- dus gewoon even kort de vraag: Hoeveel van dit werk doe je helemaal zelf? En hoeveel van het werk doen vaklieden? :)

Wat we hebben laten doen is:

- PUR plaatsen
- Paar gyproc wanden laten zetten + omkasten toilet
- Stucen
- Vloer laten leggen wegens 6% btw dan op materiaal, kwam ons goedkoper uit dan zelf leggen bijna.
- Kast elektriciteit voorbedraden
- Plaatsen CV ketel
- Tegels zetten tegen 1 wand in de badkamer (tegels zijn 120 x 244)
- Plaatsen van nieuwe ramen met schrijnwerk
- Uitbreken gevel + plaatsen van een poutrel

Wat koop je eigenlijk als je "een lichtpunt" bestelt bij de elektricien voor een bepaalde vaste prijs?
1) De uren om de leidingen te trekken van zekeringkast naar de juiste plaats?
2) De zekering in de zekeringkast die dat lichtpunt moet beveiligen?
3) De uren om de leidingen uit te slijpen in de muren?
4) De materiaalkost van de kabel?
5) De armaturen zelf zijn natuurlijk exclusief maar wat met de uren om de armaturen te bevestigen?

Ik dacht alles behalve 2 (en bij speciale armaturen ook 5), maar als ik de eindafrekening bekijk smijt hij daar dan plots allerlei uren bij dat ik op den duur begin te denken dat enkel de materiaalkost van de kabel inclusief zit in die prijs. Wat is gangbaar?

Wat koop je eigenlijk als je "een lichtpunt" bestelt bij de elektricien voor een bepaalde vaste prijs?
1) De uren om de leidingen te trekken van zekeringkast naar de juiste plaats?
2) De zekering in de zekeringkast die dat lichtpunt moet beveiligen?
3) De uren om de leidingen uit te slijpen in de muren?
4) De materiaalkost van de kabel?
5) De armaturen zelf zijn natuurlijk exclusief maar wat met de uren om de armaturen te bevestigen?

Ik dacht alles behalve 2 (en bij speciale armaturen ook 5), maar als ik de eindafrekening bekijk smijt hij daar dan plots allerlei uren bij dat ik op den duur begin te denken dat enkel de materiaalkost van de kabel inclusief zit in die prijs. Wat is gangbaar?
Bij ons? 1 ->4.
"1 lichtpunt" is voor ons alle voorzieningen zodat 1 lampule naar specificaties kan werken. Prijs afhankelijk van die specs wel (klassiek geschakeld, dimbaar, domotica bedienbaar*,....)
Eventuele armaturen en/of plaatsing is een aparte kost

*ja, als ge die kant uitgaat wordt het wel een beetje vager natuurlijk omdat veel posten dan nogal verstrengeld raken. "Programmatie" bvb omvat ook dat lichtpunt, de (apart aangeboden) schakel/dimmodule hangt daar ook aan,.... nuja,ge snapt het wel.

Edit: 2) is ook een beetje een moeilijke omdat die kost deels verrekend zit in zowel "lichtpunt" als "bordenbouw"

Ik had gezegd om even een breakdown te geven van de kosten van onze verbouwing, so here we go, alles inc btw:
Was een kleine mistelling gebeurd + nog wat dingen toegevoegd die vorige week zijn gebeurd zodat we nu op een 68k uitkomen. Niet meegeteld zijn de honderden keren dat we naar de bouwmarkt zijn gereden voor allerhande spullen.(zakken cement, pleister, kit, schroeven, nagels, etc) + handgereedschap, als je daar zeer ruim bijtelt en afrondt naar boven dan mag je zeggen dat we 70k kwijt zijn.

Afvoer bouwpuin 8 containers1400€
Huur breekhamer235€
Poutrel HEB 180 (4m50)230€
Storten van een nieuwe betonvloer (12cm) 👷2421€
Kosten aannemer voor klaarmaken ruwbouw voor de uitbouw (afbraak gevel + deel weer opmetsen, uitzagen gevel + nieuwe deur + plaatsen dorpels + plaatsen stalen kolom en 2 poutrels) 👷7500€
Betonboringen voor spots + nieuwe punten afvoer 👷800€
PVC en PP materiaal voor nieuwe afvoeren429€
plaatsen PUR (12cm) 👷3275€
plaatsen chape 120m2 beneden + 60m2 boven (ExcellChape C20/F4 vezelversterkt) 👷2160€
Internet (Cat6a kabels + een 8 tal wired punten + switch, ...)475€
Hager KNX domotica met 12 actoren en een 50 tal stopcontacten (inclusief alle leidingen, ook naar de lichtpunten, exclusief afwerkplaatjes).
Enkel voorbedrading van Hager kast door firma.
6250€
Vaillant Ecotec Plus CV ketel + boiler + thermostaat +12 groepen vloerverwarming voor 120m2 + Alupex en tappunten water + 2 airco inbouwdozen en koperen koelleidingen 25 meter. Aansluiting CV ketel en opstart door firma.5830€
Aluminium ramen (Aluk Triton + Aluk S141) + HR glas (Saint-Gobin eEclaz one) voor 7 ramen + ramen uitbouw (schuifpui 242 x 570 + zijraam 242 x 200) + 2 aluminium deuren + afkastingen van schuifpui + Duco screen voor de schuifpui 👷17568€
Gyprocwerken (afkasten rioleringsbuizen naar boven + plaatsen 1 tussenwand + afkasten van toilet) 👷780€
Sanitair (duofix + toiletpot, douchebak + regenkraan, bad, vrjstaande badkraan, 2 inbouwkranen, uitgietbak + kraan)4640€
Plaatsen Coretec PVC vloer (120m2) 👷4690€
Plinten274€
Stucwerken voor volledige 120m2 👷7450€
4 natuursteen tegels (120 x 242) + plaatsen tegels badkamer 👷1900€
Totaal68307€

👷 werken laten uitvoeren

Laatst bewerkt:
Ik had gezegd om even een breakdown te geven van de kosten van onze verbouwing, so here we go, alles inc btw:
Was een kleine mistelling gebeurd + nog wat dingen toegevoegd die vorige week zijn gebeurd zodat we nu op een 68k uitkomen. Niet meegeteld zijn de honderden keren dat we naar de bouwmarkt zijn gereden voor allerhande spullen.(zakken cement, pleister, kit, schroeven, nagels, etc) + handgereedschap, als je daar zeer ruim bijtelt en afrondt naar boven dan mag je zeggen dat we 70k kwijt zijn.
Heb het topic hier niet gevolgd maar zijn dit de prijzen met zelf plaatsing of laten doen? Een mix van beide waarschijnlijk?

Doen mensen over het algemeen beroep op een algemene aannemer voor een renovatie, of gaan ze eerder zelf op zoek naar verschillende professionals (loodgieter, elektricien, vloerders, dakwerkers,...) bij de renovatie van een woning? Ik zou precies nijgen alles zelf in handen te nemen, ipv een algemeen aannemer te gebruiken omdat je dan nooit de meest geschikte / ervaren persoon voor de job krijgt?

Terug
Bovenaan