De verbouw-topic!

Het probleem blijft, je kan aan die tip niet deftig aan met een grasmachine. Daarom de tegel, die kubus brievenbus kan evengoed met een grondverankering.

Zoals @anymous zegt, mss maar eens wat materiaal kopen :).
Zo'n klein stukje gewoon meepakken met uw kantenmaaier? Ik heb ook lang getwijfeld hoe ik m'n brievenbus zou plaatsen. Uiteindelijk gewoon met cement in de grond gezet en gras errond. Geen spijt van. Zowat dezelfde situatie behalve dan de schuine kant waardoor ik geen punt heb. Ik wil gerust een foto zoeken.

Zo'n klein stukje gewoon meepakken met uw kantenmaaier? Ik heb ook lang getwijfeld hoe ik m'n brievenbus zou plaatsen. Uiteindelijk gewoon met cement in de grond gezet en gras errond. Geen spijt van. Zowat dezelfde situatie behalve dan de schuine kant waardoor ik geen punt heb. Ik wil gerust een foto zoeken.

Als je wil mag je eens een foto sturen, want het gras kan toch niet tot tegen de brievenbus groeien, want dan zal de lak er snel af zijn.
Ofwel zetten we hem op een tegel (schat dat die toch gemakkelijk 35kg wegen), ofwel zetten we hem vast in de grond/beton.

Aangezien we in die punt iets hoger later een laag boompje en eventueel andere planten willen plaatsen moeten we nu mss niet teveel moeite erin steken en er voorlopig wat kiezel of boomschors rond doen want dan zouden we dat toch met heel dat stuk doen.

Aangezien we in die punt iets hoger later een laag boompje en eventueel andere planten willen plaatsen moeten we nu mss niet teveel moeite erin steken en er voorlopig wat kiezel of boomschors rond doen want dan zouden we dat toch met heel dat stuk doen.
Ik wou het net als suggestie geven. Het hoeft toch geen gras te zijn? Eén of andere bodembedekker aanplanten afhankelijk van hoe zonnig dat plekje is, lijkt mij een goede oplossing.

Als je wil mag je eens een foto sturen, want het gras kan toch niet tot tegen de brievenbus groeien, want dan zal de lak er snel af zijn.
Ofwel zetten we hem op een tegel (schat dat die toch gemakkelijk 35kg wegen), ofwel zetten we hem vast in de grond/beton.

Sowieso verankeren in de grond. Ik heb al meer dan één brievenbus weten gestolen worden :)

Kan je dat hoekje niet gewoon beklinkeren in hetzelfde materiaal als uw oprit? Is wat bewerkelijker dan van die grote betontegels.

Sowieso verankeren in de grond. Ik heb al meer dan één brievenbus weten gestolen worden :)

Kan je dat hoekje niet gewoon beklinkeren in hetzelfde materiaal als uw oprit? Is wat bewerkelijker dan van die grote betontegels.

Eigenlijk willen wij niets meer verharden. We hebben al geen groot stuk grond (420m2) waarvan meer dan 50% reeds verhard/bebouwd is. We gaan in de punt eens werk maken van de 'voortuin', aangezien we toch al lang een boompje willen en boomschors als bedekker leggen.
Welke boom en welke aanplanting weet ik nog niet exact, de boom vangt daar wel wat wind en is pal op het zuiden. Weet ook niet wat een goed moment is om dat te doen, daar moet ik eens raad voor vragen. Maar de brievenbus kan ik al plaatsen met een verankering in de grond, steek dat gras daarrond wel gewoon uit voorlopig.

Laatst bewerkt:
Ondertussen hebben we bij een plaatselijk tuincentrum een boom gekocht (komen ze ergens deze week brengen) en is de brievenbus ook besteld.
Als ik boordstenen in de grond steek, volledig dus op de laatste 2 cm na, moeten die dan in de stabilise? Of zit dat stevig genoeg door de zand aan beide zijden? Is ook geen looppad oid, dus zakken zal dat ook niet echt doen
Het stukje aan de rode pijl dus om die rond het looppad te verlengen.

53812304353_fea38e8728_z.jpg

Na de laatste laag finisher op gyproc te zetten, wat werkt er makkelijkst om op te schuren?
Schuurbord + schuurpapier, schuurspons ... ?
Niet machinaal , tenzij een goedkope schuurmuis ook voldoende is

Na de laatste laag finisher op gyproc te zetten, wat werkt er makkelijkst om op te schuren?
Schuurbord + schuurpapier, schuurspons ... ?
Niet machinaal , tenzij een goedkope schuurmuis ook voldoende is

Gewoon schuurpapier (120) werkte goed bij mij.
Maar het was heel goed gefinished (niet door mij) dus het werk was eerder met de hand voelen waar de imperfecties zaten en dan schuren.

Dus het lichtste materiaal voor de job gepakt. Heb voordat ik begon ook zo een Langneukschuurmachine gekocht, maar die enkel gebruikt in de inkom waar ik niet echt aan het plafond kon.

Gewoon schuurpapier (120) werkte goed bij mij.
Maar het was heel goed gefinished (niet door mij) dus het werk was eerder met de hand voelen waar de imperfecties zaten en dan schuren.

Dus het lichtste materiaal voor de job gepakt. Heb voordat ik begon ook zo een Langneukschuurmachine gekocht, maar die enkel gebruikt in de inkom waar ik niet echt aan het plafond kon.
Een langneukschuurmachine, die heb ik nog niet in mijn assortiment :unsure:

Wij zijn op zoek naar 2 simpele binnendeuren. Volgens mij kan je die overal kopen (gamma) maar moet ik daarvoor heel het kassement vervangen? Of kunnen die chambrangs blijven? Mijn vraag is dus of iedere binnendeur zomaar zal passen bij ons.

Ik heb het dan eerder over die scharnieren (of hoe moet je het zeggen) want ik denk wel dat het een standaard opening is
Ik heb me eens laten wijsmaken dat wanneer het 0,2cm verkeerd zit, dat die deuren dan niet zullen passen...

Wij gaan onze garagevloer vernieuwen (tegels eruit, gietvloer er in). Ik ben wel nog op zoek naar een elegante oplossing voor de put waar de watermeter in zit en alle nutsvoorzieningen binnenkomen. Nu ligt daar een houten plaat op die al betere dagen heeft gekend. Iemand ideeën?

Wij zijn op zoek naar 2 simpele binnendeuren. Volgens mij kan je die overal kopen (gamma) maar moet ik daarvoor heel het kassement vervangen? Of kunnen die chambrangs blijven? Mijn vraag is dus of iedere binnendeur zomaar zal passen bij ons.

Ik heb het dan eerder over die scharnieren (of hoe moet je het zeggen) want ik denk wel dat het een standaard opening is
Ik heb me eens laten wijsmaken dat wanneer het 0,2cm verkeerd zit, dat die deuren dan niet zullen passen...
99% zeker dat het niet gaat overeenkomen. Koop dus een deur+ kassement. En iets dat als set verpakt zit. (THYS) 100€

Ga voor de kortste pijn en vervang deur+ kassement.

Dat dacht ik al. Maar die klassementen komen mooi uit op de plinten, straks mogen die ook allemaal vervangen worden? Ik weet ook niet of ik iemand ga vinden die 2 goedkope deuren wil plaatsen 😒

Optie B is de deur eraf schroeven, nieuwe deur ernaast houden (deuren langs elkaar)

Mooi aftekenen wat het verschil is, (mogelijk maar 5mm, mogelijk ook 2 cm) en dat weg te frezen,dremelen,zagen.
(Ofwel creatief beginnen, en de deur enkel aan schanier boven+ onder te bevestigen.)

Terug
Bovenaan