willydrama
Well-known member
Nee, ziet er uit als losse witte isomo, laag van 25 cm wordt op zolder geblazenBedoel je cellulose?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee, ziet er uit als losse witte isomo, laag van 25 cm wordt op zolder geblazenBedoel je cellulose?
Nog steeds geen finale goedkeuringAanvraag Mijn Verbouwlening ingediend op 1/1/2023, vandaag eindelijk antwoord:
toch redelijk schandalig dat je >9 maand op definitief antwoord moet wachten. Je moet verplicht wel relevante offertes aanleveren maar een jaar later ben je daar uiteraard niets meer mee.Bij ons was dit ook zo enkele dagen na het plaatsen. Volgens de aannemer zou dit een soort gas zijn die vrij komt van de lijm die men gebruikt. Na enkele dagen was dit volledig weg bij ons.Wij hebben een dak van polycarbonaat platen laten vervangen door een plat dak met epdm. Vorige week zijn ze vertrokken, maar ik zie nu bovenaan zo’n 10-15 blaasjes, allé zeg maar blazen.
Is dat door de zon van de laatste dagen? Is dit erg? Gaat dit vanzelf weg?
Ben je dan gewoon niet beter met een loods te kopen? Imo is dat een van de beste investeringen die je kan doen hoewel de rentes momenteel natuurlijk wel erg hoog zijn. Ikzelf heb toch spijt dat ik de stap naar een loods kopen niet eerder had durven zetten.Mijn werkplaats hier thuis begint te klein te worden.
Ik begin te twijfelen om een loods te gaan huren.
Nu struggle ik met huren sowieso, maar ook met inrichting in een huurpand. Ik zou verschillende hokjes bouwen van pakweg 5x5 meter voor wrap / ppf, bureel, machinekamer, enzo.
Ik schat dat ik daar al rap een 20-tal duizend in kan gooien als dat wat in orde moet zijn, maar vind dat zo'n verspilling.
Is er ergens een soort modulair systeem om een loods in te delen in wat aparte ruimtes die je later ook kan afbreken en meenemen?
Ben je dan gewoon niet beter met een loods te kopen? Imo is dat een van de beste investeringen die je kan doen hoewel de rentes momenteel natuurlijk wel erg hoog zijn. Ikzelf heb toch spijt dat ik de stap naar een loods kopen niet eerder had durven zetten.

We hebben onlangs de afrekening gehad voor de voorbije 6 maand en dat was ~€150 aan elektriciteit. Dit is voor een nieuwbouw van scratch tot winddicht + begin binnenafwerking.Mij lijkt het dat het verbruik sowieso veel minder zal zijn (en quasi onbestaande voor gas, de duurste post), waardoor ik toch graag mijn voorschot nog zou verlagen. Of bekijk ik dit onrealistisch en zal een en ander gecompenseerd worden door zwaar elektriciteitsverbruik?
Dat is echt letterlijk de reden waarom ik als de bliksem om een maandelijkse afrekening heb gevraagd.Op het einde bij de afrekening €1000 (ik zeg maar iets) terugkrijgen is ook altijd plezant!
Zoals @Dexels al zei: leegstand aanvragen. Doen wij ook voor elek + water (hebben geen gas) en is 10 EUR/maand voor elek + 20 voor water per kwartaal.Praktisch vraagje: ze starten hier binnenkort met een totaalrenovatie, waardoor wij dus verhuizen. Ondertussen zit ik wel nog met een voorschot van mijn energiefactuur van + 260€/maand (het minimum).
Mij lijkt het dat het verbruik sowieso veel minder zal zijn (en quasi onbestaande voor gas, de duurste post), waardoor ik toch graag mijn voorschot nog zou verlagen. Of bekijk ik dit onrealistisch en zal een en ander gecompenseerd worden door zwaar elektriciteitsverbruik?
Zoals @Dexels al zei: leegstand aanvragen. Doen wij ook voor elek + water (hebben geen gas) en is 10 EUR/maand voor elek + 20 voor water per kwartaal.
Nu gebruiken wij ook nog niet zoveel elek bij de verbouwing, als we zwaar gerief gaan gebruiken en dus ook meer elek. zullen verbruiken gaan we ons voorschot wat verhogen.
Bij Luminus ging dat alvast heel vlot.
Steenschotten als het echt iets tijdelijk maar toch functioneel moet zijn.Wij willen thuis voorlopig een terras aanleggen met vlondertegels tot de verbouwing van onze uitbouw. Moet een jaartje of 5 dienst doen dus willen er niet teveel aan geven. Maar als je dan de houten regels telt voor de ondersteuning plus de tegels zelf komen we nog aan een 1500 euro wegens de prijs van het hout. Ik dacht thans dat de houtprijs 70 procent gedaald was, in de winkels is er in elk geval niet veel van te zien.
Iemand die goeie alternatieven kan aanraden ?
Eventueel de kost al doen om te laten chappen en daarop kunstgras?Wij willen thuis voorlopig een terras aanleggen met vlondertegels tot de verbouwing van onze uitbouw. Moet een jaartje of 5 dienst doen dus willen er niet teveel aan geven. Maar als je dan de houten regels telt voor de ondersteuning plus de tegels zelf komen we nog aan een 1500 euro wegens de prijs van het hout. Ik dacht thans dat de houtprijs 70 procent gedaald was, in de winkels is er in elk geval niet veel van te zien.
Iemand die goeie alternatieven kan aanraden ?