De verbouw-topic!

De meeste sectoren zijn om zeep.

Onlangs offerte gekregen voor een nieuw dak in veranda. Daar stond op: afbraak bestaande constructie €1650

Ik geef mijn akkoord voor alle werkzaamheden behalve dat onderdeel. Ik zei dat ik dat zelf ging doen de dag ervoor.

3u werk samen met 1 vriend

Nogmaals €1650

Zou daar toch ook wel van verschieten eigenlijk.

5 kubiek: 750 euro?
Vervoer geen idee
Pomp 250 a 350 euro?
En dan nog wat werkuren

Kan toch niet veel meer dan 2000 a 2500 euro zijn of ben ik zo mis? Geen idee wat die vorstrand inhoudt:p

Mja ik denk dat de berekening van oxbow er redelijk opzit. Duidelijk dat ze een serieuze, maar niet ongebruikelijke marge nemen. Nu goed, ik ga er wel op ingaan want ze kunnen het er snel bijpakken en als ik dat allemaal zelf doe gaat het veel te lang duren. Rest ga ik wel allemaal zelf doen (herbouw garage).

Dank voor de input in ieder geval!

Langs de ene kant is dat veel geld.

Graven 300€, afvoer grond 240€, netten 250€, beton +pomp 800€, bekisten, gieten, en ontkisten. 1600€.
= 3200 kostprijs, dus ik zou mijn offerte ook iets onder de 5000€ zetten. (En dan is de klant meestal zeer blij dat ze iemand hebben gevonden)

Moest het voor mezelf zijn: huur minigraver 150€, netten 240, pomp + beton 800€, klein materiaal 150€.
dan is het 1340€ en 1 dag werk ik alleen.

welkom in de bouwsector!
T is uw wereldje natuurlijk dus ge zult wel redelijk goed zitten maar is 300 graven en 240 afvoer zelfs niet nog aan de lage kant?
300 voor 1 man dat kraantje naar daar te transporteren, uit te graven en terug weg te rijden.
240 is dan ook 1 man +_ 1 a 2u transport + stortkosten.
ik ga er dan ff vanuit dat dat allemaal dezelfde 1 man is die met een containercamion kraantje vervoerd en stort. Als ge met verlies/wachttijd en transport voor een 2de zit telt het nog rapper op.

Ik heb dit twee weken geleden nog gedaan.

Graafwerken (deel van sloopwerken):
Van die € 7420 is € 371 (incl. BTW) uitgraven funderingen en plateau garage van 4 x 10 ong. De grond dat weggedaan werd hiervoor is die 10m³ dus € 318. De stabilisé is voor de regenput. Deze was niet de supergoedkoopste maar deed goed en veilig zijn werk en was beschikbaar tijdens bouw verlof.

10m³ + pompen (zelf uitstreiken). Deze was de goedkoopste van 4 die we vergeleken hebben:

Netten vind ik niet meteen de factuur van, maar was via Bouwdepot; Gedimat). Dus de prijs dat je hiervoor nu online vind.

Laatst bewerkt:
De meeste sectoren zijn om zeep.

Onlangs offerte gekregen voor een nieuw dak in veranda. Daar stond op: afbraak bestaande constructie €1650

Ik geef mijn akkoord voor alle werkzaamheden behalve dat onderdeel. Ik zei dat ik dat zelf ging doen de dag ervoor.

3u werk samen met 1 vriend

Nogmaals €1650

Vakmannen willen montagewerk doen, en absoluut geen afbraakwerk.

Een mixcontainer voor het afval is al 500€, dan is 1150€ voor die afbraak zelf al redelijk correct.

Wat ik dan weer crazy vind is 30~40~50K voor een keuken betalen. Die mannen pakken pas dikke marges.

Vakmannen willen montagewerk doen, en absoluut geen afbraakwerk.

Een mixcontainer voor het afval is al 500€, dan is 1150€ voor die afbraak zelf al redelijk correct.

Wat ik dan weer crazy vind is 30~40~50K voor een keuken betalen. Die mannen pakken pas dikke marges.
Gho hangt er van af, dat klinkt rap veel.
Zo hebben wij bvb 36k betaald incl toestellen en btw
25k meubels, 10k toestellen. Bij schrijnwerker.

De meubels zouden we bij de Ikea voor een 15k kunnen halen in een frankenstein opstelling met niet de materialen of exacte indeling die we willen. Eigenlijk is het dan gewoon een compleet andere keuken.
En bij de typische keukenbouwers kwamen we altijd rond de 20k, ook weer met veel toegiften / dingen die niet konden.

Dan is 5k-10k extra voor mm werk, exacte / hoogwaardigere materialen, plaatsing, optimale benutting, iemand die ECHT mee denkt, veel maatwerk (afrondingen, ingefreesde grepen, oversteken, etc) echt wel te verdedigen. Die is hier alleen al 3 dagen bezig geweest met plaatsen bvb. En heel wat meetings en calls vooraf rond het design.

Toestellen zijn puur eigen keuze en kunnen idd makkelijk ook voor bijna de helft.

Zeker niet iedereen zal dat nodig vinden en wilt gewoon "ne goeie keuken", niks mis mee, heb het hier puur over of de meerprijs crazy is of niet. Nu goed als de claim is dat Ikea al veel marge pakt dan heb je een punt he :biglaugh:

Laatst bewerkt:
Zou daar toch ook wel van verschieten eigenlijk.

5 kubiek: 750 euro?
Vervoer geen idee
Pomp 250 a 350 euro?
En dan nog wat werkuren

Kan toch niet veel meer dan 2000 a 2500 euro zijn of ben ik zo mis? Geen idee wat die vorstrand inhoudt:p

Mat alle respect, maar het is wel wat vreemd om zelf uit de losse pols een raming te maken voor een fundering en daar advies in te geven als je niet weet wat een vorstrand is. :unsure:

Ik heb onlangs nog een offerte gehad van onze onderaannemer voor een betonplaat van 20m² met wapening, 20cm dik, was +-2750€ excl BTW maar die voert ook de volledige fundering van de woning uit, dus transport- en opstartkosten zouden daar minder moeten zijn. Het is merkelijk duurder dan vroeger (2 of 3 jaar geleden zou dit ongeveer de helft geweest zijn), die 5000€ lijkt me dus wel aan de hoge kant maar ook niet extreem hoog als het enkel voor dat werk is dat ze moeten komen.

Langs de ene kant is dat veel geld.

Graven 300€, afvoer grond 240€, netten 250€, beton +pomp 800€, bekisten, gieten, en ontkisten. 1600€.
= 3200 kostprijs, dus ik zou mijn offerte ook iets onder de 5000€ zetten. (En dan is de klant meestal zeer blij dat ze iemand hebben gevonden)

Moest het voor mezelf zijn: huur minigraver 150€, netten 240, pomp + beton 800€, klein materiaal 150€.
dan is het 1340€ en 1 dag werk ik alleen.

welkom in de bouwsector!
Aangezien jij in het wereldje zit, met welke kostprijs moet ik ongeveer rekening houden om 2 vloeren te laten chappen? Berging met de bedoeling achteraf een simpele tegelvloer op te leggen, garage wss gewoon zo laten.

1) Berging,: 4,9x4,9m, 7cm ophogen
2) Garage: 9,5x3m, 5cm ophogen

Beide ruimtes grenzen aan elkaar met een dorpel tussen. En zijn gemakkelijk bereikbaar via de garagepoort (ong 25m diep op oprit)

En bijkomend algemeen.
Wat zou een geschatte prijs zijn om een trap te laten plaatsen? Simpele rechte houten trap, ong 2,6m hoog. Gat moet nog gemaakt worden, maar steunbalken liggen bloot. Die gaan wss moeten gestut worden

En als derde, een ruimte boven, onder een mansardedak twijfel ik een beetje hoe ik de binnenkant zou doen. Er komen nog tussenwanden om de ruimte in verschillende kamers op te delen.
A) de hoek van het dak volgen. Minste werk, maar dan hebben we geen rechte muren langs 2 kanten om evt kasten tegen te zetten.
B) de hoek van het dak volgen, maar de onderste 50cm recht trekken, dus vanaf de onderkant van de Velux. Maar dan zit ik met extra hoeken wat de afwerking van de Gyproc lastiger maakt.
C) volledig recht trekken. Meer werk om een houten kader(tje) te maken, maar wel mooie rechte muren. Wel immense vensterbanken dan. En langs beide kanten een 30cm verlies aan vloeroppervlak.

1000024080.jpg

1000024079.jpg

CHAPE
-> +/- 1250 - 1500 €

TRAP
-> trap +/- 2000 - 2500 €
-> stutten geen idee

KAP
-> Als je de vloeroppervlakte niet het belangrijkste is, zou ik er rechte wanden in zetten. (de ruimte achter je wand kun je dan ook benutten voor (ventilatie)leidingen
Je kunt kiezen voor diepe vensterbanken, of je kiest er voor om 'inhammetjes' te maken.

We hebben vorig jaar een woning gekocht die een aantal jaren geleden volledig gerenoveerd is. Er is met binnenisolatie en voorzetpanelen gewerkt waardoor we dus niet meer aan de rolluiken kunnen zonder de boel open te breken. Je raadt het al, intussen hebben twee rolluiken het begeven.

Gezien een van deze twee rolluiken niet meer opgerold kon worden (zat vast in het systeem), heb ik deze er uit getrokken zodat we toch nog wat licht hadden in huis. Nu is er uiteraard een groot gat bovenaan het venster en zie je de geleiders langs de zijkant ook nog heel goed zitten. Intussen prijs gevraagd aan twee zelfstandigen die vensters en rolluiken doen, maar die zien het zelfs niet zitten om er aan te beginnen (hun oplossing: nieuwe venster steken, vijftal centimeter naar voor zodat het gat zo weg is).

Heeft er iemand een idee hoe we dit toch zelf kunnen oplossen? Nu het kouder begint te worden wil ik ook vermijden dat er te veel koude / vocht naar binnen komt (vandaar ik de holte ook zou willen volproppen met isolatiemateriaal) of dat er ongedierte naar binnen komt.

Zie ook foto:

Ik heb zonet een brief van het kadaster gekregen voor het KI te bepalen na verbouwing maar wat me niet duidelijk is, is of onze oprit (die uiteraard al bestond) telt als een "niet-overdekte staanplaats"?

Ik vermoed van wel maar ben niet zeker.

Heeft er iemand een idee hoe we dit toch zelf kunnen oplossen? Nu het kouder begint te worden wil ik ook vermijden dat er te veel koude / vocht naar binnen komt (vandaar ik de holte ook zou willen volproppen met isolatiemateriaal) of dat er ongedierte naar binnen komt.

Is moeilijk in te schatten van een foto. Ik zou de plaatser van het buitenschrijnwerk laten langskomen.
Hebben jullie zelf de vensters geplaatst of waren deze al vernieuwd bij de aanschaf van de woning?
Als het nieuwe ramen en rolluiken zijn, zou je in het PID de firma terug moeten kunnen vinden.

Terug
Bovenaan