Hier plannen aan het maken om onze buitengevel eens te laten isoleren (+crepi).
Dan zijn we meteen van de 5 verschillende gevelstenen af...
Enkel nog wat bedenkingen over de aansluiting op het dak dat eventueel ooit ook moet worden vernieuwd (zoldervloer is al geïsoleerd) en de houten terrasoverkapping die we meteen gaan vervangen door een nieuwe in aluminium.

Als er iemand hier goede aannemers uit het Waasland kent die zo'n projecten doen mag die dat altijd laten weten!
Ondertussen een 10-tal firma's aangeschreven en antwoord van welgeteld 2 :sop:
Dus moest er iemand nog aannemers die gevels isoleren + crepi doen uit het Waasland kennen mag je die altijd doorgeven!
 
Kloterij
Eerste keer willen voegen, dus wist van niet beter. Ze hebben mij een zak voegspecie voor vloeren mee gegeven in de bouwhandel.
Vond het al zeer ambetant werken + vreemd dat het kleur niet correct was na een 2tal weken. Mag ik beginnen alles terug uit te slijpen
:angry:
Gelukkig maar 2m² gedaan om eens te zien hoe vlot dat ging

Seifert voegsel kopen. Kant en klaar (nog water natuurlijk) en dat is best wel ok. Voegen en na een half uur / uur met een handveger over je voegwerk gaan dat al wat droger is
 
Twas kant en klaar hé ... Maar voor tegels ipv gevelstenen. Ik had gewoon het geluk dat er nieuwe magazijnier was die mij bediend heeft en mij verkeerde soort meegegeven.

F*ckers.
 
Waarschijnlijk. Maar ik ga ervan uit dat die mensen weten wat ze mij moeten meegeven en lees niet telkens wat er op die zak staat :)
 
Waarschijnlijk. Maar ik ga ervan uit dat die mensen weten wat ze mij moeten meegeven en lees niet telkens wat er op die zak staat :)
Les geleerd dus. Altijd lezen wat er op de verpakking staat van wat ze u meegeven. :wink:

Is mij toch al vaak opgevallen, dat veel van die medewerkers bij bouwstoffers ook soms niet weten hoe of wat. Daarom zoek ik zelfs vaak nog eerst online eens op voor ik iets koop, of het wel dat is wat ik nodig heb.
 
pfff, op zoek naar goedkope tijdelijke houten terrasplanken.

Ik zou een strook van 5,5m op 97cm efkes willen aankleden voor deze zomer in afwachting dat de prijzen wat zakken volgend jaar of het jaar erna voor ik alles aanleg in hetzelfde hout (90m²)

op gadero al gekeken, maar ge zit dus snel aan 600-800 euro, vind ik wel wat zot geld voor iets wat weer gaat uitgebroken worden.
 
Alst voor 1 zomer te overbruggen is ... paletten halen.
Dubbele aantal dan nodig, en haal planken van de een eraf voor een andere te 'sluiten' .
 
pfff, op zoek naar goedkope tijdelijke houten terrasplanken.

Ik zou een strook van 5,5m op 97cm efkes willen aankleden voor deze zomer in afwachting dat de prijzen wat zakken volgend jaar of het jaar erna voor ik alles aanleg in hetzelfde hout (90m²)

op gadero al gekeken, maar ge zit dus snel aan 600-800 euro, vind ik wel wat zot geld voor iets wat weer gaat uitgebroken worden.

6 planken van 6m voor €230
 
pfff, op zoek naar goedkope tijdelijke houten terrasplanken.

Ik zou een strook van 5,5m op 97cm efkes willen aankleden voor deze zomer in afwachting dat de prijzen wat zakken volgend jaar of het jaar erna voor ik alles aanleg in hetzelfde hout (90m²)

op gadero al gekeken, maar ge zit dus snel aan 600-800 euro, vind ik wel wat zot geld voor iets wat weer gaat uitgebroken worden.

Ik weet de prijs niet, maar al eens gekeken naar https://www.deceuninck.be/nl-be/producten/twinson-terras en meer bepaald de essential lijn? Kunt ge makkelijk afbreken en opnieuw verkopen lijkt mij.
 

En eens over gaan met schuurmachine
Ik dacht dit ook voor te stellen, maar die ondingen zijn superzwaar. Het resultaat is wel mooi, Hebben we een paar jaar geleden bij mijn zus ook gebruikt om een terras te maken, het rust op hardhouten balken daar.

[Edit] Hierbij een paar fotos van het resultaat daar.
WP_000246.jpgWP_000247.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mss iets. Lokale houthandel gebeld en hij had nog een kleine voorraad korte latjes Garapa hardhout. 125cm lengte. Ideaal voor die strook van 550 x 97cm.

voor 200 euro ist voor mij :) straks es gaan kijken.
 
Ik heb toch ook altijd geweten dat een badkamer deur naar buiten moet opendraaien omwille van veiligheidsredenen.
beetje een spuit 11 hier, maar...
In principe laat men een badkamer deur naar buiten draaien (zoals al door een aantal is aangegeven) tenzij er een raam is waardoor vlot hulpdiensten naar binnen zouden kunnen. Tenminste zo hebben wij het op het architectenbureau waar ik werkte altijd voorzien. (In Nederland is het alleszins gemeengoed)
 
Hier enkele weken geleden het terras ook afgewerkt
4 jaar geleden de jacuzzi met bijhorend terras afgebroken.
Jacuzzi was kapot beyond repair, bijhorend terras was aan het rotten.
Het stond er dan ook al 10jaar denk ik.
Na afbraak heft het 3 jaar zo gelegen, was geen prioriteit toen.

Paar weken geleden dus aan begonnen (heb geen voor foto meer)

r9bEQwa.jpg


Op die beton sokkel stond de jacuzzi.
Eerst de trede rondom gezet en dan met het frame begonnen.

We hadden gekozen voor padoek, vrij duur maar hout was aangekocht begin vorig jaar.
De prijzen waren toen veel beter dan nu, nu zou hetzelfde mij 1500 euro meer kosten. :unsure:

YoUlY1O.jpg

w8AizCd.jpg

lp9fke9.jpg


Ik heb wel veel gevloekt ze.
En dan vooral op de hardhouten balken die erbij waren.
Daar hebben we initieel zoveel boren op kapot gekregen.
Zelf kwaliteitsboren moesten eraan geloven.
Had gekozen voor een kliksysteem maar amai, was een gesukkel.
Uiteindelijk wel blij met het resultaat ze.

Ik zit nu wel met wat overschot.
Nog 3 volledige planken van 3m60, wat kortere stukken en dan een hele hoop van ongeveer 20-30cm
Iemand een idee wat ik ermee zou kunnen doen?
Plantenbakken hebben we niet nodig :p

Beste idee tot nu toe is een buiten speelkeuken voor de dochter.
Enige probleem is dat die nog maar 2 maand is :p
 
Terug
Bovenaan