De verbouw-topic!

EPC-verslaggeving: hoe bewijs je de reeds aanwezige zaken waarvoor je geen bewijzen hebt? Woonst oude man, wiens kinderen allebei al jaren in buitenland zitten.
Op 2 zaken gestoten: Onder de osb-vloer op zolder zit er al 12cm rotswol blijkt nu. Ik kan 1 plaat losschroeven en fotograferen, maar wordt dat aanvaard? Ik ga sowieso mijn isolatieplannen uitvoeren, maar toch mooi als alles wordt meegenomen wat er daadwerkelijk aanwezig is
De spouw werd nageïsoleerd. Geen factuur van. De buren hadden ook geen idee wie de werken uitgevoerd heeft. Maar de firma die ik contacteerde zag meteen via hun camera's dat iemand hun voor was geweest.
Dat is toch een vraag voor je EPC verslaggever?

Er werd bij ons een betonplaat geplaatst op niveau 1ste verdieping, maar er zit nog geen roofing op. Intussen is er water in de scheimuur tussen ons en de bren gekropen, maar de aannemer die het dak zou komen plaatsen zegt dat hun werken nog niet ingepland zijn. Dat kan dus nog lang duren. Ik ben zeer dringend op zoek naar andere firma's die goed een dak kunnen plaatsen en hopelijk snel beschikbaar zijn om de nodige werken uit te voeren. Alle tips zijn welkom!

Van kennissen gehorod dat ze nu tot € 115 excl. btw voor beton / m³ moeten betalen, 3 jaar geleden zaten we nog op € 69 (excl. btw)

Wat een ellende moet het zijn om nu te bouwen, geen houvast aan prijzen, ramingen die waardeloos zijn, ...

Van kennissen gehorod dat ze nu tot € 115 excl. btw voor beton / m³ moeten betalen, 3 jaar geleden zaten we nog op € 69 (excl. btw)

Wat een ellende moet het zijn om nu te bouwen, geen houvast aan prijzen, ramingen die waardeloos zijn, ...
Als ik de prijzen van nu vergelijk met die van mijn vorige bouw aantal jaar terug, verschiet ik toch ook enorm hoeveel alles in prijs is gestegen.
Ben dan blij dat ik een aantal zaken voor de oorlog nog heb getekend. En het blijft allemaal maar stijgen.

Alles dat beschikbaar is laat ik dan ook direct leveren. Gevelstenen deze week geleverd, moest ik ze nu bestellen was het al +€1.500 extra op de bestelling (op nog geen maand tijd), terwijl die ongetwijfeld al serieus in prijs gestegen zijn het voorbije jaar.

Kelder heb ik ook nog tegen €100/m3 kunnen plaatsen in februari, terwijl de prijzen in januari naar €110 waren gestegen. Blijkbaar is het dan nu al €115/m3.

Bij ons staat de ruwbouw nu startklaar voor de gevelsteen en heb nu al 170% meer betaald aan materiaal dan mijn vorige ruwbouw die helemaal was afgewerkt inclusief gevelsteen en crepi.

Ik heb de tegels van onze oude badkamer van de muren gehaald en er hangt natuurlijk nog een hoop tegellijm tegen de muren (dat is hier een prefab betonbouw). Moet de lijm er volledig af om dit te kunnen bezetten, of kan je dat op een of ander manier eerst wat gelijk trekken?
De losse stukken zijn er allemaal af, maar als ik dat allemaal moet gaan afschuren ben ik nog wel even bezig...

Ik heb de tegels van onze oude badkamer van de muren gehaald en er hangt natuurlijk nog een hoop tegellijm tegen de muren (dat is hier een prefab betonbouw). Moet de lijm er volledig af om dit te kunnen bezetten, of kan je dat op een of ander manier eerst wat gelijk trekken?
De losse stukken zijn er allemaal af, maar als ik dat allemaal moet gaan afschuren ben ik nog wel even bezig...
Gewoon de meeste lijm eraf doen met een boorhamer of iets dergelijks, afschuren is niet nodig.

Ik heb beton eigenlijk altijd al belachelijk goedkoop gevonden. Nuja cement maken kost veel energie...

Het duurder worden van een ecologisch slecht materiaal vind ik eerder een opportuniteit tot vergroening en creativiteit.

Maar akkoord in het traditioneel paradigma is dit crap.

T is dan toch ook betonstop :)

Na buitenisolatie te vernieuwen en de werken zijn gedaan, wat is de optimaalste premie om aan te vragen?
Vlaamse renovatie premie of de energie premie van fluvius?

Bij fluvius moet ik kiezen tussen BENO pass of epc labelpremie.
Beno zowiezo niet want dan moeten we nog 4 keer investeren in het huis wat we niet van plan zijn,
indien epc label ding moet ik mijn epc opnieuw laten bepalen...

Of dan gewoon geen premie aanvragen? Maar ik denk dan, wat je kan krijgen...
Excuus als dit niet in het juiste topic staat.

Na buitenisolatie te vernieuwen en de werken zijn gedaan, wat is de optimaalste premie om aan te vragen?

Beno zowiezo niet want dan moeten we nog 4 keer investeren in het huis wat we niet van plan zijn,

Wat je ook doet, doe het snel! De laatste maanden van de klassieke renovatie premie nu.

Juist offerte gekregen om ons dak te laten isoleren van buitenaf. Gaat om ~40m2 hellend dak en ~10m2 plat dak, vervangen van 2 veluxen, een lichtkoepel, en natuurlijk alle nodige aanpassingen voor de afwatering, herstellingen van schoorsteen (niet dat dat de grote kost is). Ze vragen er 30k voor. Is dat een normale prijs? Ik ben er eerlijk gezegd van verschoten.

Juist offerte gekregen om ons dak te laten isoleren van buitenaf. Gaat om ~40m2 hellend dak en ~10m2 plat dak, vervangen van 2 veluxen, een lichtkoepel, en natuurlijk alle nodige aanpassingen voor de afwatering, herstellingen van schoorsteen (niet dat dat de grote kost is). Ze vragen er 30k voor. Is dat een normale prijs? Ik ben er eerlijk gezegd van verschoten.
2019
Dak 115m2. asbest leien verwijderen, sarking 12cm pir platen, opbouw plus nieuwe eternit leien, incl. schoorsteen afwerken en 4 velux ramen. 16K

Had ook offertes van 25K voor het zelfde werk en materiaal.. rond horen is de boodschap

Laatst bewerkt:

Je kan aanspraak maken op beide premies. BENO pas is vanaf 3 investeringen. Maar hoeft helemaal niet. Is gewoon een extra premie bovenop de enkele aanvragen.

Je kan aanspraak maken op beide premies. BENO pas is vanaf 3 investeringen. Maar hoeft helemaal niet. Is gewoon een extra premie bovenop de enkele aanvragen.
Renovatie premie via Vlaanderen is aan gevraagd, kan ik dan nog via fluvius ook nog premie krijgen, née toch?

Als ge zo naar blind gekocht kijkt vind ik dat die altijd zóveel nog kunnen renoveren met van die zeer beperkte budgetten. Is daar dan zoveel sponsoring/reclame dat die dat allemaal aan dumpingprijzen kunnen laten uitvoeren?

Pak nu dat koppel met 1Mio budget, ik geloof dat die nog een 250k renovatiebudget hadden.. die hebben daar quasi een nieuw huis van gemaakt met dat geld..

Als ge zo naar blind gekocht kijkt vind ik dat die altijd zóveel nog kunnen renoveren met van die zeer beperkte budgetten. Is daar dan zoveel sponsoring/reclame dat die dat allemaal aan dumpingprijzen kunnen laten uitvoeren?

Pak nu dat koppel met 1Mio budget, ik geloof dat die nog een 250k renovatiebudget hadden.. die hebben daar quasi een nieuw huis van gemaakt met dat geld..
En vermoedelijk ook wel kwaliteit en materiaalkeuze?
In een van de vorige afleveringen viel me de uitspraak op: “we gaan er voor zorgen dat het er zeer luxueus uitziet” 😛

Die van 1Mio hadden nog 180k renovatie budget dacht ik. Kun je al wel wat mee doen als de grote structuren behouden blijven.
Firma's als Dovy, Impermo, Hypotheekwinkel worden verschillende keren per aflevering genoemd en komen duidelijk in beeld. Zelfde bij 'Huis gemaakt' op VTM. Zo'n reclame is voor die mannen onbetaalbaar. Zou er niet van verschieten dat Donald Muylle zijn keuken daar quasi gratis komt zetten...

Die van 1Mio hadden nog 180k renovatie budget dacht ik. Kun je al wel wat mee doen als de grote structuren behouden blijven.
Firma's als Dovy, Impermo, Hypotheekwinkel worden verschillende keren per aflevering genoemd en komen duidelijk in beeld. Zelfde bij 'Huis gemaakt' op VTM. Zo'n reclame is voor die mannen onbetaalbaar. Zou er niet van verschieten dat Donald Muylle zijn keuken daar quasi gratis komt zetten...
In het segment en de klasse en kwaliteit die zij voor ogen hadden kunt ge met 180 lang niet zo veel doen als ge zou denken hoor. Nu, in die markt moet ge als architect ook echt geen Dovy-keuken of X2O-kraanwerk gaan voorstellen hoor.
Soit, we raken redelijk offtopic maar die hun verbouwingen zijn alleszins totaal niet representatief voor wat mogelijk is met een bepaald budget.

Ik vind het ook altijd spijtig dat ze opneemt einde niet een kleine opsommingen laten zien hoeveel ze betaald hebben en voor wat.

Maar dat zal ook wel met een reden zijn (onrealistisch prijzen)

Ik ben al eens benieuwd hoeveel Bart zelf vraagt voor zoiets.

Terug
Bovenaan