De verbouw-topic!

Roger heeft soms wel veel meer materiaal als we een normale dhz-er heeft, tot grote ergernis van m'n pa, maar wij kijken er toch ook altijd es naar als we beginnen met iets :cool:

Na een complete verbouwing gedaan te hebben. Chappen,beton,valse plafonds,metselen,epdm,dakwerken,isoleren loop ik nu vast op…. Click vinyl plaatsen….

Tegellook in 60x30 niet vlotten. Ok maar 1,5 nog maar mee bezig geweest. Maar de kopse zijde wil er gewoon niet in….

Googelen naar de fabrikant,filmpjes online overal gewoon de richtlijn dat het klikt zoals gewone laminaat wat ik al 100x geplaatst heb.

20m2 click vinyl…. Dat ik hier op vastloop gaat er mentaal niet in.

Na een complete verbouwing gedaan te hebben. Chappen,beton,valse plafonds,metselen,epdm,dakwerken,isoleren loop ik nu vast op…. Click vinyl plaatsen….

Tegellook in 60x30 niet vlotten. Ok maar 1,5 nog maar mee bezig geweest. Maar de kopse zijde wil er gewoon niet in….

Googelen naar de fabrikant,filmpjes online overal gewoon de richtlijn dat het klikt zoals gewone laminaat wat ik al 100x geplaatst heb.

Tis lang geleden, maar ik dacht dat ik gewoon altijd een hele rij aan elkaar klikte en dan in zijn geheel erin klikte.

Maar kan idd op sommige stukken vrij lastig zijn.

Edit: aah nee bij da was laminaat srr

Koopt u zoiets:
Of maak het zelf.

Ik weet niet welke vinyl juist maar je moet eerst 1 kant 'inhaken' en vervolgens onder een hoek de andere kant.

Daarna steek je daar zo'n houtblokje onder en mep je een paar keer met een rubberen hamer op dat blokje.

Als de sluiting goed is komt dat plat te liggen.

We zijn nog maar gestart buiten en 't is al prijs. Maar liefst 13 cm te diep gegraven. I.p.v. overal 5 cm chape, moet er nu overal 18 cm komen.

Als ik het geen 5 keer uitgelegd heb. Ook een deftig grondplan gemaakt met alle info op. En nog missen.

We zijn nog maar gestart buiten en 't is al prijs. Maar liefst 13 cm te diep gegraven. I.p.v. overal 5 cm chape, moet er nu overal 18 cm komen.

Als ik het geen 5 keer uitgelegd heb. Ook een deftig grondplan gemaakt met alle info op. En nog missen.
Is het voor een terras? Welke opbouw is er voorzien? 5cm chape/stabilisé (?) is weinig als dit de onderlaag zou zijn. 18cm is normaler behalve als dit op een onderlaag zoals betonpuin komt.

Bij mijn soort (Maximus Click) moest ik enkel de lange zijde klikken en de kopse kant aantikken met een rubberhamer.

Is het voor een terras? Welke opbouw is er voorzien? 5cm chape/stabilisé (?) is weinig als dit de onderlaag zou zijn. 18cm is normaler behalve als dit op een onderlaag zoals betonpuin komt.
Terras. Opbouw was: 15 cm drainagebeton - 5 cm vezelversterkte chape - 4 mm lijm - 2 cm keramische tegel.

Nu zal dat dus 18 cm chape zijn. Kan ik er mijnen auto nog opzetten.

Terras. Opbouw was: 15 cm drainagebeton - 5 cm vezelversterkte chape - 4 mm lijm - 2 cm keramische tegel.

Nu zal dat dus 18 cm chape zijn. Kan ik er mijnen auto nog opzetten.

En zo komt het dus dat de volgende aannemer die moet verbouwen en funderingen moet aanpassen, even goed gehumeurd gaat zijn als de onze. De arme mens heeft de hele week zitten vloeken welke idioot fundamenten voor het World Trade Center dacht nodig te hebben.

En zo komt het dus dat de volgende aannemer die moet verbouwen en funderingen moet aanpassen, even goed gehumeurd gaat zijn als de onze. De arme mens heeft de hele week zitten vloeken welke idioot fundamenten voor het World Trade Center dacht nodig te hebben.
Er was bij ons overal een betonplaat gegoten. Ook het padje langs het huis werd voorzien van een 20 cm dikke betonplaat.
Met het juiste materiaal was dat er op enkele uren volledig uit.

Vorige vrijdag ging men starten met metsen en elektriciteit leggen. Een maand geleden klonk het nog: "tuurlijk kunnen we dan starten, 't zou al moeten sneeuwen om er niet aan te kunnen beginnen, haha".

Inderdaad, haha.

Hier plannen aan het maken om onze buitengevel eens te laten isoleren (+crepi).
Dan zijn we meteen van de 5 verschillende gevelstenen af...
Enkel nog wat bedenkingen over de aansluiting op het dak dat eventueel ooit ook moet worden vernieuwd (zoldervloer is al geïsoleerd) en de houten terrasoverkapping die we meteen gaan vervangen door een nieuwe in aluminium.

Als er iemand hier goede aannemers uit het Waasland kent die zo'n projecten doen mag die dat altijd laten weten!

Hier plannen aan het maken om onze buitengevel eens te laten isoleren (+crepi).
Dan zijn we meteen van de 5 verschillende gevelstenen af...
Enkel nog wat bedenkingen over de aansluiting op het dak dat eventueel ooit ook moet worden vernieuwd (zoldervloer is al geïsoleerd) en de houten terrasoverkapping die we meteen gaan vervangen door een nieuwe in aluminium.

Als er iemand hier goede aannemers uit het Waasland kent die zo'n projecten doen mag die dat altijd laten weten!
Voor de crepi was ik content van gevelrenovatie govaert, den Tim.

Binnenkort gaan we ook een verbouwing doen en de tuin aanpakken.

Momenteel hebben we geen regenput. Vanaf wanneer is dit interessant?

Gaat om een herenhuis (rijwoning), enigste toegang tot de tuin is via de voordeur …

Ik ben zelf niet onhandig, maar ik heb nog soms te gebrekkige kennis van zaken. Ik ben goed in dingen bijleren en ik sta daarvoor open.. nu over het topic renovatie, is zo een abonnement op dobbit voor €30 per jaar de moeite waard? Wil daar gerust wel wat tijd insteken als online cursus enzo, maar ook als houvast als het zover is..

Niet dat ik alles zelf ga doen maar ik wil toch de zaken die ik zelf kan doen aanpakken. (bv dakisolatie, leidingen, ...)

Of is dat niet echt de moeite wat ze daar allemaal verkondigen.

Ik las enkele pagina´s terug dat je de woning van je ouders wil verbouwen naar een kangoeroewoning. Topidee! Wij starten in augustus met de verbouwing van onze woning. Mijn schoonvader komt bij ons wonen (zijn vrouw overleef in 2019). Met het budget dat je voor ogen hebt kan je in ieder geval al mooie dingen doen. Moet zeggen dat ik wel serieus geschrokken ben van de totaalprijs / raming 😅

Ik las enkele pagina´s terug dat je de woning van je ouders wil verbouwen naar een kangoeroewoning. Topidee! Wij starten in augustus met de verbouwing van onze woning. Mijn schoonvader komt bij ons wonen (zijn vrouw overleef in 2019). Met het budget dat je voor ogen hebt kan je in ieder geval al mooie dingen doen. Moet zeggen dat ik wel serieus geschrokken ben van de totaalprijs / raming 😅
Ja hier is de architecten opdracht nog maar net aangevraagd, dus ik hou m'n hart al vast.

Het is echter ondertussen gewijzigd, de hoofdwoning gaan wij wonen, de vrijstaande dubbele garage zal omgebouwd worden tot zorgwoning.

Zorgt ervoor dat er geen structurele aanpassingen gaan nodig zijn aan de hoofdwoning (want die is instapklaar eigenlijk..) en kunnen van die vrijstaande garage een zeer mooi appartement met eigen tuin van maken.

Zal ook gemakkelijker te plannen zijn.. eerst die zorgwoning, dan verhuis ouders naar zorgwoning, dan eventuele renovatie/opfrissing hoofdwoning.

Zorgwoning is wel een zwaar woord, mijn ouders zijn momenteel nog kerngezonde 60'ers :D

Ja hier is de architecten opdracht nog maar net aangevraagd, dus ik hou m'n hart al vast.

Het is echter ondertussen gewijzigd, de hoofdwoning gaan wij wonen, de vrijstaande dubbele garage zal omgebouwd worden tot zorgwoning.

Zorgt ervoor dat er geen structurele aanpassingen gaan nodig zijn aan de hoofdwoning (want die is instapklaar eigenlijk..) en kunnen van die vrijstaande garage een zeer mooi appartement met eigen tuin van maken.

Zal ook gemakkelijker te plannen zijn.. eerst die zorgwoning, dan verhuis ouders naar zorgwoning, dan eventuele renovatie/opfrissing hoofdwoning.

Zorgwoning is wel een zwaar woord, mijn ouders zijn momenteel nog kerngezonde 60'ers :D

Mooie vooruitzichten dus! Succes met de verbouwing! Één tip: maak duidelijke afspraken op vlak van privacy. Dit vond ik namelijk het allerbelangrijkste. De architect heeft hier dan ook rekening mee gehouden in zijn ontwerp 👍

Mooie vooruitzichten dus! Succes met de verbouwing! Één tip: maak duidelijke afspraken op vlak van privacy. Dit vond ik namelijk het allerbelangrijkste. De architect heeft hier dan ook rekening mee gehouden in zijn ontwerp 👍
Zeker en vast. Wij hebben al 'ingewoond' vroeger in die garage en de communicatie is heel open daarover. Ik verwacht geen problemen, maar zeker een goeie tip.

EPC-verslaggeving: hoe bewijs je de reeds aanwezige zaken waarvoor je geen bewijzen hebt? Woonst oude man, wiens kinderen allebei al jaren in buitenland zitten.
Op 2 zaken gestoten: Onder de osb-vloer op zolder zit er al 12cm rotswol blijkt nu. Ik kan 1 plaat losschroeven en fotograferen, maar wordt dat aanvaard? Ik ga sowieso mijn isolatieplannen uitvoeren, maar toch mooi als alles wordt meegenomen wat er daadwerkelijk aanwezig is
De spouw werd nageïsoleerd. Geen factuur van. De buren hadden ook geen idee wie de werken uitgevoerd heeft. Maar de firma die ik contacteerde zag meteen via hun camera's dat iemand hun voor was geweest.

Terug
Bovenaan