Solved De :unsure: smiley is kapot/oude smileys

This post has been solved
Deze suggestie is geïmplementeerd. Stemmen worden niet meer geaccepteerd.
9bltdTX.gif
 
Nu was ik toch redelijk duidelijk toen ik vroeg om het te laten rusten?

Ik citeer mezelf nog eens:
Ondertussen de legale kwesties uitklaren (waar jij je niet zo heel veel van hoeft aan te trekken bij het kopiëren van een smiley die niet je eigendom is).

Dit is dus niet de bedoeling. Je gaat ook het logo van 9lives toch niet bij jou zetten om het hier overal te plakken?
 
Nu was ik toch redelijk duidelijk toen ik vroeg om het te laten rusten?

Ik citeer mezelf nog eens:
Ondertussen de legale kwesties uitklaren (waar jij je niet zo heel veel van hoeft aan te trekken bij het kopiëren van een smiley die niet je eigendom is).

Dit is dus niet de bedoeling. Je gaat ook het logo van 9lives toch niet bij jou zetten om het hier overal te plakken?
Voor alle duidelijkheid, de 9lives smileys mogen hier niet gebruikt worden?
 
Aan krantenartikels zit eigendomsrecht verbonden. Als die hier geplaatst worden, halen we ze weg. In principe is dat hetzelfde met die smileys. Maar dan een verzamelbank met een link, een app die users kunnen gebruiken om dat kopiëren te vergemakkelijken, dat is al helemaal niet de bedoeling. Laat ons dit nu even op orde zetten en dan komt het wel.
 
Is er dan wel effectief een eigendomsrecht op die smileys?

Die unsure smiley (en een groot deel van die anderen) zijn indertijd door iemand speciaal gemaakt/aangepast voor games.telenet.be en later nog eens voor 9lives. Dus die afbeeldingen zijn wel degelijk eigendom van Telenet. :)

Iedereen die die zomaar kopieert kan in principe een schrijven van Telenet Legal ontvangen, als ze zich daar eens mee gaan bezig houden. :) Vandaar dat onze juridische dienst dat eerst eens moet uitklaren.
 
Laatst bewerkt:
Is er dan wel effectief een eigendomsrecht op die smileys?

Dan is het simpel: we moeten bij het unicode consortium gaan lobbyen om de unsure smiley op te nemen in de unicode standaard. Dan is er geen auteursrecht meer van toepassing blijkbaar.

Als ze daar al een lachtende drol insteken zal de unsure smiley wel helemaal geen probleem zijn zeker? :unsure:
 
Aan krantenartikels zit eigendomsrecht verbonden. Als die hier geplaatst worden, halen we ze weg. In principe is dat hetzelfde met die smileys. Maar dan een verzamelbank met een link, een app die users kunnen gebruiken om dat kopiëren te vergemakkelijken, dat is al helemaal niet de bedoeling. Laat ons dit nu even op orde zetten en dan komt het wel.

Puur uit interesse, klopt deze analogie wel? Zo kan je toch ook moeilijk doen over het delen van bepaalde afbeeldingen op dit forum... Is er niet zoiets als 'fair use'?
 
Puur uit interesse, klopt deze analogie wel? Zo kan je toch ook moeilijk doen over het delen van bepaalde afbeeldingen op dit forum... Is er niet zoiets als 'fair use'?
Fair use is een Amerikaanse policy, geen Europese. Met dat artikel 13 (of welk nummer het ook heeft ondertussen) zijn er verschillende dingen scherper gesteld. Bij ons is er citaatrecht, recht op parodie... maar "fair use" kun je niet zomaar inroepen omdat je het met goeie intenties doet. En wij als forum al zeker niet.
 
De angst voor juridische repercussies ligt hier vrij hoog vind ik voor zo’n klein forum. Hetzelfde met die streaming accounts, alsof giganten als Netflix en Disney echt gaan zeggen “Moh, dieje BeyondGaming, die moeten we pakken se!”.
 
De angst voor juridische repercussies ligt hier niet hoger dan op 9lives, hoor. Ook voor de streaming accounts gelden nu nog precies dezelfde dingen als op het oude forum met de oude streamerspagina. Het is waarschijnlijk meer omdat de vragen nu overal tegelijk opduiken, dat het lijkt of het meer is.

Maar geen nood, zitten niet te bibberen bij alles wat er gebeurt :) We weten heel goed wat we aan het doen zijn. Soms kiezen we heel even voor de voorzichtigere optie, soms niet. Maar in dit geval is het nog een beetje voorbarig om dit al te doen, zoals ik al zei.

We zijn het in orde aan het maken, we vragen gewoon een beetje geduld voor die dingen.
 
De angst voor juridische repercussies ligt hier vrij hoog vind ik voor zo’n klein forum. Hetzelfde met die streaming accounts, alsof giganten als Netflix en Disney echt gaan zeggen “Moh, dieje BeyondGaming, die moeten we pakken se!”.
Waarschijnlijk niet, maar aan de andere kant begrijp ik het ook wel. Ge wilt het risico ook niet lopen en de shit / effort op uwe nek halen.
Uiteindelijk zit hier (net zoals op 9lives) een organizatie met mensen achter, die zich willen beschermen. Vraag u bvb eens af: zou gij persoonlijk uwe naam hieraan verbinden en dan zeggen "doe maar op mannen" !
Ik niet alleszins.
 
Ik had op 9lives gezien dat de smileys initieel werden gemaakt door een bepaalde gebruiker (dus niet 9lives zelf), daarna zijn ze wat aangepast door Cyberkef . Dus als je echt wil moeilijk doen is Cyberkef owner van de smileys. Er staat ook nergens vermeld dat de smileys eigendom zijn van 9lives?

Of hij moest zijn tijd gefactureerd hebben aan 9lives, maar hij liet uitschijnen dat het in zijn 'vrije tijd' was, zodus..
 
Ik had op 9lives gezien dat de smileys initieel werden gemaakt door een bepaalde gebruiker (dus niet 9lives zelf), daarna zijn ze wat aangepast door Cyberkef . Dus als je echt wil moeilijk doen is Cyberkef owner van de smileys. Er staat ook nergens vermeld dat de smileys eigendom zijn van 9lives?

Of hij moest zijn tijd gefactureerd hebben aan 9lives, maar hij liet uitschijnen dat het in zijn 'vrije tijd' was, zodus..

Als jouw aannames zouden kloppen, was er inderdaad geen enkel probleem.
Dat we nog even de juridische kant moeten bekijken is één van de redenen waarom de smileys hier nog niet staan, en geeft op zich toch al aan dat het niet zo eenduidig is als wat jij aangeeft. Allee, veel opener kan er niet worden gecommuniceerd, hè.

Ik kan niks anders zeggen dan: We zoeken dat uit, we regelen dat en ondertussen staat dit on hold. En tot dan vragen we vijf minuten geduld.
 
Dan hoop ik dat hier niet alles ‘vijf minuten’ gaat duren. Bon, succes met jullie regelen..
 
Terug
Bovenaan