De Tesla thread

Wat vinden de leden hier van de Model Y standard?
Qua looks lijkt me die gewoon onafgewerkt…ik zie niet in waarom je voor een standard zou gaan. Blijft een RWD LR niet de sweet spot?
Is voor mij nog een optie voor een nieuwe lease, waarbij je toch al iets meer kan uitgeven…

Bijkomende vraag: meningen over de full self-drive (wat hier in BE nog niet mag zeker?) en Enhanced autopilot (optie van 3,8k wat niet niks is…)?
Dacht hier eerder gelezen te hebben dat ook de EAP van 3,8k eigenlijk niet aan te raden valt voor wat het is….

Bijkomende vraag: meningen over de full self-drive (wat hier in BE nog niet mag zeker?) en Enhanced autopilot (optie van 3,8k wat niet niks is…)?
Dacht hier eerder gelezen te hebben dat ook de EAP van 3,8k eigenlijk niet aan te raden valt voor wat het is….
Over FSD en EAP kunnen we kort zijn, gewoon niet doen.
FSD is een no- brainer, veel geld voor letterlijk niets.
Met EAP krijg je wel iets maar dat is ook zijn geld absoluut niet waard.

Over FSD en EAP kunnen we kort zijn, gewoon niet doen.
FSD is een no- brainer, veel geld voor letterlijk niets.
Met EAP krijg je wel iets maar dat is ook zijn geld absoluut niet waard.
Vraag is, wat is die ‘iets’ bij de EAP?
Enige must voor mij is een vorm van Adaptieve CC…

Ligt dat nu aan mij of is Tesla in het algemeen heel onduidelijk over welke opties er allemaal inbegrepen zijn…?

Als ik bij VW of Audi kijk, krijg ik altijd een hele lijst met opties zoals elektrische spiegels, elektrische koffer, zetelverwarming, heads-up display,…noem maar op. Hier is het precies gissen?

Vraag is, wat is die ‘iets’ bij de EAP?
Enige must voor mij is een vorm van Adaptieve CC…

Ligt dat nu aan mij of is Tesla in het algemeen heel onduidelijk over welke opties er allemaal inbegrepen zijn…?

Als ik bij VW of Audi kijk, krijg ik altijd een hele lijst met opties zoals elektrische spiegels, elektrische koffer, zetelverwarming, heads-up display,…noem maar op. Hier is het precies gissen?
Als je klikt op vergelijk modellen, zie je alle features.
Bij EAP staat uitgelegd wat er inbegrepen is.

Ik heb nu mijn Tesla Model 3 ongeveer 2,5 jaar en zou graag eens een onderhoud laten uitvoeren. Echter moet ik daarvoor naar brugge rijden. Hoe lang zou zo een standaard onderhoud duren? En hoe werkt het precies? Ik veronderstel dat je daar ter plaatse moet wachten tot dat hij klaar is?

En om de hoeveel tijd is het aanbevolen om een onderhoud te laten uitvoeren?

Ik heb nu mijn Tesla Model 3 ongeveer 2,5 jaar en zou graag eens een onderhoud laten uitvoeren. Echter moet ik daarvoor naar brugge rijden. Hoe lang zou zo een standaard onderhoud duren? En hoe werkt het precies? Ik veronderstel dat je daar ter plaatse moet wachten tot dat hij klaar is?

En om de hoeveel tijd is het aanbevolen om een onderhoud te laten uitvoeren?
Om de 2 jaar of 60k km.
Je dient een service verzoek in via de app en je vraagt naar onderhoud. Je kunt evt. nog vermelden dat dit het eerste onderhoud zal zijn na 2.5j in de opmerking.
Daarna krijg je een offerte. Als je die goedkeurd, kun je een datum inplannen. Je krijg dat dan ook een geschatte tijd voorgesteld. Soms is het ook mogelijk om een mobile ranger aan huis te laten komen. Als ter plaatse gaat, zal je moeten wachten inderdaad. Ze hebben een lounge met zeteltjes en koffie + wifi. Doe uw laptop/ipad mee en je kunt er werken, lezen of filmkes kijken.
Voor de keren dat ik dat geweest ben, maar dat was geen onderhoud, moest ik 1.5h wachten. En dan was meestal ietsje korter dan de voorziene tijd.

Veel geld om een interieurfilter te laten vervangen.
Banden rouleren, uitlijnen e.d. doe je m.i. ook beter bij een bandencentrale in de buurt, en dan alleen als het ook echt nodig is.

Je wil toch ook wel een keer de remmen laten nakijken en de andere slijtage onderdelen. De wielen moeten er toch voor de remmen te checken, dus rouleren is dan maar een kleintje

Je wil toch ook wel een keer de remmen laten nakijken en de andere slijtage onderdelen. De wielen moeten er toch voor de remmen te checken, dus rouleren is dan maar een kleintje
Natuurlijk, in zoverre dat dat nodig is, aangezien je remmen veel trager slijten dan een ICE wagen.
Maar dat kan je ook laten doen bij je plaatselijke bandenboer, of als die niet wilt bij een service center zoals Auto5 oid.
Ik weet niet wat een onderhoud bij een Tesla garage kost, maar ik heb al prijzen horen waaien (en op youtube gezien) van €1000. Imho zijn dat zotte kosten.

Voor een onderhoud hoor ik prijzen van 160-220euro. Dat lijkt me wel mee te vallen.
Als je aan 1000euro zit, zijn er toch echt wel dingen kapot.

Zelf nog geen onderhoud laten doen want ik heb de wagen na 2 jaar ingeruild voor een nieuwere.

Natuurlijk, in zoverre dat dat nodig is, aangezien je remmen veel trager slijten dan een ICE wagen.
Maar dat kan je ook laten doen bij je plaatselijke bandenboer, of als die niet wilt bij een service center zoals Auto5 oid.
Ik weet niet wat een onderhoud bij een Tesla garage kost, maar ik heb al prijzen horen waaien (en op youtube gezien) van €1000. Imho zijn dat zotte kosten.

Bij BMW was dat voor mijn iX3 285 euro na 2 jaar. Nog steeds duur voor wat er moet gebeuren, maar ver van de 1000 euro.

Voor een onderhoud hoor ik prijzen van 160-220euro. Dat lijkt me wel mee te vallen.
Als je aan 1000euro zit, zijn er toch echt wel dingen kapot.

Zelf nog geen onderhoud laten doen want ik heb de wagen na 2 jaar ingeruild voor een nieuwere.
Dat valt nog mee dan. In ieder geval krijg je eerst een offerte dus het kan geen kwaad om het eens aan te vragen.

Mijn schoonbroer heeft het juist laten doen, € 180 voor een onderhoud 🤷‍♂️ dat valt nog redelijk mee lijkt me.

Nope die komt niet. Mijn Model 3 is intussen 4j en bijna 100k km en die heeft nog geen garage gezien :unsure:
Hier ook, 6+ jaar en 107K km. Behalve herstellingen onder garantie (achterruit en koplamp) en een terugroepactie voor een kabeltje van een camera op de kofferklep, nikske.
Wel tegelijkertijd bij de terugroepactie gevraagd dat ze de filters ook vervangen, ondanks geen muffe geur door vochtigheid. Paar jaar ervoor had ik ze zelf vervangen.

Voor de rest ja, ruitenwissers en vloeistof ervoor. Eens een deep clean van het interieur en de dichtingen rond de deuren, trunk en frunk. De bekleding van de frunk er afnemen en bladeren en ander afval weghalen... Er zijn genoeg videos op YouTube te vinden om onderhoud zelf te doen. De tweedehands Y die ik gekocht heb, na transfer eens volledig zelf extra goed opgekuist.

Wat wel heel belangrijk is en ik om de 6 maanden doe, is de batterij olie natuurlijk, moet goed ingesmeerd zijn! 😂

Terug
Bovenaan