De Tesla thread

Is Tesla altijd zo een ramp voor onderdelen voor reparatie?
Begin april enen die in mijn achterkant gereden is, koffer naar de kloten en de bumper uiteraard geraakt.
Laatste nieuws is nu dat pas eind juli (!) de onderdelen gaan toekomen voor reparatie bij de carrosserie..
Bij Tesla zelf mag ik niet gaan van de verzekering dus ik zit vast. Dat betekent met een auto op reis gaan waarvan de koffer niet opengaat :wallbash:
Gaat over een Y, misschien ook te maken met de nieuwe versie, idk.. Aan de verkoop zou het niet mogen liggen, die ligt toch op zijn gat :p

Duurde bij mij ook zo lang, via 'certified Tesla partner' of hoe het concept ook noemt.

Tesla verwijst zelf door naar hun partners voor herstellingen bij ongeval. Ik wou uiteraard rechtstreeks bij Tesla gaan.

Wel een schadegeval van 'net niet perto'.

kabel ontkoppelen via de achter deurgreep is wel fantastisch.
Doet me er wel elke keer aan denken hoe lang 3 seconden is
Het enigste jammere is dat je deur ook effectief open gaat :D zou handiger zijn als de deur pas ontgrendeld als je aan de hendel trok.

Is Tesla altijd zo een ramp voor onderdelen voor reparatie?
Begin april enen die in mijn achterkant gereden is, koffer naar de kloten en de bumper uiteraard geraakt.
Laatste nieuws is nu dat pas eind juli (!) de onderdelen gaan toekomen voor reparatie bij de carrosserie..
Bij Tesla zelf mag ik niet gaan van de verzekering dus ik zit vast. Dat betekent met een auto op reis gaan waarvan de koffer niet opengaat :wallbash:
Gaat over een Y, misschien ook te maken met de nieuwe versie, idk.. Aan de verkoop zou het niet mogen liggen, die ligt toch op zijn gat :p
In April ook gebeld voor een paar blutsen in de achterkant te repareren. Afspraak staat gepland voor September. 🫠

Ik kwam op Tweakers enkele posts tegen over de ruitenwissers, bijvoorbeeld deze van de nieuwe Robottaxi die de camera probeert te kuisen met de ruitenwissers.

Er kwam een reactie van iemand die zei van tiens, mijn Model Y sproeit niet zoveel, er komt altijd te weinig water uit etc etc.
Iemand anders zei nog dat het er ongeveer zo moet uit zien.

Wel, dat heb ik dus helaas niet. Ik dacht gewoon dat het een slecht systeem was, maar misschien is er dan toch iets aan de hand.
Dit is hoe het bij mij is momenteel (met alle buisjes goed aangesloten): https://streamable.com/akygni
Dus ja, dat is ruim onvoldoende om het raam te kuisen, geen wonder dat ik altijd last heb van strepen. Nog mensen bij wie dit herkenbaar is?

Hoe is het hier met de feedback van gekraak in de auto? Hebben een paar Tesla's in de vloot hier, overal dezelfde klachten. Hebben enorm veel gekraak in het interieur tijdens het rijden. Allemaal 3s & Y's. Beetje te toevallig lijkt me om een geisoleerd probleem te zijn?

Hoe is het hier met de feedback van gekraak in de auto? Hebben een paar Tesla's in de vloot hier, overal dezelfde klachten. Hebben enorm veel gekraak in het interieur tijdens het rijden. Allemaal 3s & Y's. Beetje te toevallig lijkt me om een geisoleerd probleem te zijn?
Ik heb ook wat last gehad van gekraak. Onder garantie opgelost, maar nu een later jaar begint het terug een beetje. Wel niet erger dan mijn Audi A3 op sport ophanging. Ik vraag mij af als dat beter geworden is met de Highland.

Hmm maakt het vreemd dat hij er zo ver naast zit.

Ben benieuwd bij de terugrit
Vandaag uitstapje gedaan (2,5u enkele rit).
Heenrit zat hij et 1% naast.
Terugrit zat hij er 5% naast.

De kofferbox is wel van de trekhaak en ik heb die caravan modus manueel uitgeschakelt (camera's en "parkeersonsoren" zijn wel praktisch als die bak er niet aanhangt)

Over trekhaak modus gesproken.
Wat een zever is dat dat de autopilot dan niet werkt en dat de "parkeersensoren"functie niet werkt?

Oke met een caravan dat die autopilot niet even veilig is.
Maar 60kg op de trekhaak (trekhaakbox + 2 valiezen) beïnvloeden het rijgedrag echt ni veel zotter dan mijn schoonouders op de achterbank ze

Hier ook 10% naast op ritje van Kaunas naar Warschau, stuurt me telkens door naar SuC Bialostok, terwijl het 173km is naar SuC Warschau met nog 222km batterij.

Nog 1u40 rijden, zal wel zien waar ik geraak ipv een grote ommetoer te doen voor 't plezier van Tesla.

Wel minder om op vrachtwagens veel Tesla perte totales te zien op de baan ...

Vandaag uitstapje gedaan (2,5u enkele rit).
Heenrit zat hij et 1% naast.
Terugrit zat hij er 5% naast.

De kofferbox is wel van de trekhaak en ik heb die caravan modus manueel uitgeschakelt (camera's en "parkeersonsoren" zijn wel praktisch als die bak er niet aanhangt)

Over trekhaak modus gesproken.
Wat een zever is dat dat de autopilot dan niet werkt en dat de "parkeersensoren"functie niet werkt?

Oke met een caravan dat die autopilot niet even veilig is.
Maar 60kg op de trekhaak (trekhaakbox + 2 valiezen) beïnvloeden het rijgedrag echt ni veel zotter dan mijn schoonouders op de achterbank ze
De auto weet natuurlijk niet als het een aanhanger of draagbox/fietsrek is. De balans met een aanhanger is anders, dus autopilot zal daar voor de veiligheid niks mee doen.

De auto weet natuurlijk niet als het een aanhanger of draagbox/fietsrek is. De balans met een aanhanger is anders, dus autopilot zal daar voor de veiligheid niks mee doen.
Klopt, maar laat mij dan zelf "beslissen" of het veilig is.

Maar begrijpelijk moeten we allemaal beschermd worden voor de minder begaafde in onze samenleving 😛

Blijkbaar toch Tesla moeten geloven om een ommetoer van 60km te doen gvd. ABRP zat er toch wel ferm naast zo te zien...

Zag de kilometers drastisch dalen tot het punt dat ik toch maar uit veiligheid ergens wou gaan laden, dus een niet snellaadpaal gezocht via de Tesla navigatie. Het was al eventjes aan het donderen en oude wijven aan het regenen. Komen we in het pikkedonker aan die laadpaal langs de autosnelweg met een tankstation en een truckershotel aan, 7 van de 8 buiten gebruik (splinternieuwe maar nog niet in functie), al sukkelend die laadpaal in gang gestoken, kaart niet herkend... Kaart van hetzelfde netwerk (Greenway) nochtans...
Plots blikseminslag op een 500-tal meter en overal elektriciteit UIT incl. de laadpaal, straatverlichting, tankstation, alles UIT.

FML.

Dan doorgereden naar een dorp verderop, wat bijgeladen en nu maffen maar...

Dat is echt hetgeen me tegen houdt van privé geen Tesla te kopen, de angst voor gekraak en andere storende geluiden.

Dit weekend meegereden met een model 3 (vorige versie) nog en dat geluid achteraan was echt wel opvallend, ik hoorde overal gekraak.

Dat is echt hetgeen me tegen houdt van privé geen Tesla te kopen, de angst voor gekraak en andere storende geluiden.

Dit weekend meegereden met een model 3 (vorige versie) nog en dat geluid achteraan was echt wel opvallend, ik hoorde overal gekraak.
Nog met de chromen raamomlijsting? Sinds de zwarte is het aantal klachten over kraken serieus verminderd. En de meeste klachten die er toch nog zijn, kan je laten oplossen door tesla onder garantie.

Van de ophanging ofzo?

Hier een 3 van 2019, uit USA, en gekraak valt echt wel mee.

Wel de ophangings controlearmen of hoe ze ook heten door gepiep en gekraak toen ik op reis was in Italië laten vervangen onder garantie.

Dat was na 64.000 km, in juli 2022.
Dus 3 jaar en 4 maanden nadien aankoop.
Tot heden, dus opnieuw 3 jaar later is het probleem niet terug opgedoken. En heb toch wel al enkele keren op serieuze baantjes gereden.

Nog met de chromen raamomlijsting? Sinds de zwarte is het aantal klachten over kraken serieus verminderd. En de meeste klachten die er toch nog zijn, kan je laten oplossen door tesla onder garantie.
Nee het was al met de zwarte omlijsting, 2,5 jaar oud en 90k km.

Het was de c-pillar waar ik enorm veel lawaai hoorde, precies een soort davering in het metaal

Nee het was al met de zwarte omlijsting, 2,5 jaar oud en 90k km.

Het was de c-pillar waar ik enorm veel lawaai hoorde, precies een soort davering in het metaal
Dat kan liggen aan de koffer die niet goed afgesteld is. Er zijn zo 2 rubber doppen die je kan afstellen dacht ik. Ik heb nooit gekraak gehad in de model 3.

Ik heb licht gekraak achter het stuur, aan het dashboard lijkt het wel. Maar echt geen idee waar het precies van komt. En ook geen zin om daarvoor naar een service center te rijden want ik lees daar toch geen superpositieve dingen over eigenlijk.

Highland hier aangekocht 3/2024 en nu 40k km op de teller. Laatst een ratelend geluid gehad tijdens oneffenheid in het wegdek in het dashboard. Vrouw was het nog niet eens opgevallen. Is mooi binnen garantie gemaakt. Verder niets van overdreven geluid tijdens het rijden. Sowieso minder dan mijn ICE Peugeot.

Zijn er betere wagens ? Uiteraard maar dan betaal je dubbel zoveel. Puur prijs / kwaliteit zijn Tesla’s nog steeds superieur. Mijn volgende om de Peugeot te vervangen zal de Juniper worden.

Terug
Bovenaan