De Tesla thread

Zelf drie jaar een model Y gehad met heel veel last van gekraak. Bij mij was het gekraak ook erg weersafhankelijk.

De deurrubbers achteraan zijn vervangen geweest na twee jaar zoeken van waar het geluid kwam. Er was blijkbaar een nieuwere revisie van die rubbers, net om die redenen. Ik had steeds een krakend geluid die lijkt op schuren van plastic/kunstleder. Blijkbaar is het paneel tussen de zetel en de deur nu ook van een zachter materiaal gemaakt ipv. hard plastic. wat het geval was bijmij. Tijdens de zoektocht is ook nog de versterker wat beter vastgezet. Die zit rechtsachter aan de zijkant in de koffer en staat blijkbaar gekend om een rammel te veroorzaken.

Highland hier aangekocht 3/2024 en nu 40k km op de teller. Laatst een ratelend geluid gehad tijdens oneffenheid in het wegdek in het dashboard. Vrouw was het nog niet eens opgevallen. Is mooi binnen garantie gemaakt. Verder niets van overdreven geluid tijdens het rijden. Sowieso minder dan mijn ICE Peugeot.

Zijn er betere wagens ? Uiteraard maar dan betaal je dubbel zoveel. Puur prijs / kwaliteit zijn Tesla’s nog steeds superieur. Mijn volgende om de Peugeot te vervangen zal de Juniper worden.
In de benzine sector zijn er wel nog top wagens voor die prijs. Maar in EV ga je amper aan die prijs komen inderdaad. Restwaarde is wel veel minder dan bij bmw of Audi.

Vind je? Iedereen die eentje kocht van 54k kan er nu nog 24k van krijgen. Gewoon omdat Musk zijn prijzen serieus verlaagd heeft en waarschijnlijk nog eens zal doen omdat zijn aandelen niet goed staan + omdat de verkoop serieus aan het dalen is

Ik had er eentje van 54k en had deze nog verkocht voor 41k, na zijn fameuze prijsdalingen is die tweedehandsmarkt serieus gekelderd wegens verlaagde nieuwprijs

Die andere merken verlagen hun prijzen niet, waardoor de prijsdalingen niet zo erg zijn

Als je na de prijsdaling kocht valt het goed mee he. Bvb heel veel model y's verkocht voor 35k (premie van overheid). Die restwaarde zal wel dik in orde zijn.

Vind je? Iedereen die eentje kocht van 54k kan er nu nog 24k van krijgen. Gewoon omdat Musk zijn prijzen serieus verlaagd heeft en waarschijnlijk nog eens zal doen omdat zijn aandelen niet goed staan + omdat de verkoop serieus aan het dalen is

Ik had er eentje van 54k en had deze nog verkocht voor 41k, na zijn fameuze prijsdalingen is die tweedehandsmarkt serieus gekelderd wegens verlaagde nieuwprijs

Die andere merken verlagen hun prijzen niet, waardoor de prijsdalingen niet zo erg zijn
De prijzen zijn nu toch wel even stabiel.
Uiteraard is een deel van de prijsdaling op de oude Model 3's ook door de nieuwe Highland, maar dat heb je bij ieder merk als er een nieuw model uit komt.
De Model 3 Performance is zelfs duurder geworden vorige zomer. Ik ben aant zien als ik evt. een Highland Performance tweedehands kan vinden, maar ze zitten maar 5K onder de nieuwprijs. In Duitsland een paar voor 7k onder nieuwprijs gevonden, maar met import kosten is het sop de kool niet waard.

Ik heb 42k voor mijn Model 3 RWD betaald en zou er na 2 jaar nog 30k voor moeten kunnen krijgen als particulier op de tweedehandsmarkt. Inruil bij Tesla is 25.6k, daarvoor heb ik al een offer gekregen. Dat lijkt me niet anders als met een auto van een ander merk. Eens ge de garage buiten rijdt, zijt ge al 25% kwijt.

De prijzen zijn nu toch wel even stabiel.
Uiteraard is een deel van de prijsdaling op de oude Model 3's ook door de nieuwe Highland, maar dat heb je bij ieder merk als er een nieuw model uit komt.
De Model 3 Performance is zelfs duurder geworden vorige zomer. Ik ben aant zien als ik evt. een Highland Performance tweedehands kan vinden, maar ze zitten maar 5K onder de nieuwprijs. In Duitsland een paar voor 7k onder nieuwprijs gevonden, maar met import kosten is het sop de kool niet waard.

Ik heb 42k voor mijn Model 3 RWD betaald en zou er na 2 jaar nog 30k voor moeten kunnen krijgen als particulier op de tweedehandsmarkt. Inruil bij Tesla is 25.6k, daarvoor heb ik al een offer gekregen. Dat lijkt me niet anders als met een auto van een ander merk. Eens ge de garage buiten rijdt, zijt ge al 25% kwijt.
Dat is ook de reden dat ik meestal een jong tweedehands wagen koop, maar als ik kijk naar autoscout en de jonge Tesla's met weinig kilometers (20k) dan zitten die vrij dicht tegen de 40k...

Ik zie niet in waarom ik dan niet gewoon een nieuwe koop.

De significant goedkopere tesla's zijn degene waarvan de garantie vervallen is met gewoon veel kilometers.

De druk op de prijzen zat er vooral vorig jaar goed op, wegens die premie die een nieuwe wagen significant goedkoper maakte als je kon flirten met die grens van de 40k. Er is een significant verschil tussen 54k en 35k :p.

Afwachten of de prijsdruk gelijkaardig gaat zijn door de lagere vraag naar elektrische wagens en eventueel het grotere aanbod aan 2de handse wagens.

Die druk op de prijs van tweedehands Tesla's kwam toch vooral door de prijssetting naar omlaag die Musk zelf poneerde?
Verder lijkt het mij net dat Tesla's hun waarde beter kunnen behouden tegenover andere EV's omwille van hun ecosysteem ivm updates software in combi met hun supercharge netwerk?

Die druk op de prijs van tweedehands Tesla's kwam toch vooral door de prijssetting naar omlaag die Musk zelf poneerde?
Verder lijkt het mij net dat Tesla's hun waarde beter kunnen behouden tegenover andere EV's omwille van hun ecosysteem ivm updates software in combi met hun supercharge netwerk?
Inderdaad. Zo'n 2.5 jaar geleden zijn de prijs goed gezakt. Ambetant als je net daarvoor kocht. Top als je op punt stond te kopen. Inmiddels zijn de prijzen wel redelijk stabiel.

Idem met de premie vorig jaar. Slecht voor wie wou verkopen, goed voor wie wou kopen. Ondertussen merk je van je die premie niks meer op de tweedehandsmarkt en zijn de prijzen terug normaal.

Over the air updates zijn bij de meeste merken al gemeengoed.
Supercharger netwerk is open voor iedereen en niet meer het beste netwerk. Zeker niet voor 800V technologie.

Daarentegen hebben merken als BMW en Audi een bepaald imago en een uitgebreid dealernetwerk en zijn ze zeer stabiel in de leasingsector.

Uiteindelijk mag je zeggen wat je wil, maar Tesla en andere merken schrijven gewoon even hard af.

Wat je bij Tesla veel meer hebt dan bij andere merken is wel de verbondenheid met de CEO. Musk = Tesla en omgekeerd. Dus zijn recente uitspattingen in The Oval office leiden dan onlosmakelijk tot wat meer volatiliteit denk ik dan.

Inderdaad. Zo'n 2.5 jaar geleden zijn de prijs goed gezakt. Ambetant als je net daarvoor kocht. Top als je op punt stond te kopen. Inmiddels zijn de prijzen wel redelijk stabiel.

Idem met de premie vorig jaar. Slecht voor wie wou verkopen, goed voor wie wou kopen. Ondertussen merk je van je die premie niks meer op de tweedehandsmarkt en zijn de prijzen terug normaal.
kdenk dat het effect van de premie pas volgend jaar voelbaar gaat worden. Iedereen die een wagen kocht met de premie moet daar 3 jaar mee rondbollen.

Waar kan ik de oplaadstatistieken weer vinden in de app? Ik heb net minuten lang zitten zoeken in de app maar ik vind ze precies niet meer terug. Is die functionaliteit verdwenen?

Dat staat bij mij in het hoofdmenu tussen bestuurders en upgrades.
Ik wist dat het iets simpels was om er naar toe te gaan. Maar die optie staat er dus niet meer. Net de auto eens in de lader gestoken om te zien of dat het menu vrijgeeft, maar heeft niets uitgehaald.
Raar dat het opeens weg is.

Terug
Bovenaan