De Tesla thread

Ja maar hoe kan de paal dan weten dat je u sessie stopt ?
Nu geef je een signaal naar de paal dat het laden stopt als je dat doet via app of uw scherm of gewoon badgen .
Hier telt tijdens bepaalde uren een bezettingstarief en die begint te lopen vanaf dat uwen auto stopt met laden (je hebt 30 min om hem te ontkoppelen voor het begint te lopen ) dus als je gewoon het laden stopt met uw stekker uit te trekken maar je zet uw sessie niet stop …en iemand anders sluit dan zijne auto aan …
Er moet toch altijd nog een signaal gegeven worden dat uw sessie stopt (net zoals bij tanken wanneer je de slang terug plaatst in de pomp )
Ik trek altijd gewoon de laadkabel uit.
Laadpalen zijn slim genoeg om te weten: geen connectie met de auto -> stoppen sessie.

Met mijn keuze voor bedrijfswagen in september twijfel ik nog steeds tussen een Tesla en een Kia.
Ik zou eerder geneigd zijn naar Tesla maar met deze documentaire te zien twijfel ik toch terug weer:

Zijn er mensen hier die al last hebben gehad van "phantom breaking"?

buiten de autostrade constant. ik let wel genoeg op zodat ik direct op de gaspedaal kan duwen en het eigenlijk niet veel uitmaakt, maar 't valt zeker een paar keer voor per rit.

ik zou de auto er nu wel niet niet voor kiezen, ik heb ook geen ervaring met adaptive cruise bij andere wagens hoe dat daar zit dus ik heb ook niet echt een vergelijkingspunt.

Met mijn keuze voor bedrijfswagen in september twijfel ik nog steeds tussen een Tesla en een Kia.
Ik zou eerder geneigd zijn naar Tesla maar met deze documentaire te zien twijfel ik toch terug weer:

Tussen welke modellen twijfel je?

Ik rij heel veel met autopilot en TACC. Zolang er witte lijnen zijn (autostrade, steenweg, ...) werkt dit prima.
TACC op een boerenbaantje waar je net met 2 kan passeren, werkt niet. Dan gaat die in de remmen omdat hij te nipt wordt en er kan op botsen is.

Zijn er hier nog mensen waarbij het paneel dat rond de gordel aan de bestuurderszijde zit loskomt?
Ik vermoed dat ik daar wat tegen bots/schuur bij het instappen waardoor dat losgekomen is.

Ik vond online nog van deze gevallen, blijkbaar zouden de clips die dit op zijn plaats houden niet zo kwalitatief zijn.
Service aanvraag voor ingediend en maandag komen ze hiervoor langs dus zal wel opgelost worden.

Ik denk ook om een nieuw Y model aan te schaffen, maar twijfel nog tussen de BYD Sealion 7 ook.
Hier al iemand met beide gereden?

ik zou de auto er nu wel niet niet voor kiezen, ik heb ook geen ervaring met adaptive cruise bij andere wagens hoe dat daar zit dus ik heb ook niet echt een vergelijkingspunt.

Wij hebben een Tesla en BMW op de oprit staan. Beide doen het goed op de autosnelweg. Op binnenbanen doet BMW het veel beter. Phantom braking is erg uitzonderlijk.

Ook gemerkt dat er een verschil zit in optrekken na een afslaande wagen. Tesla gaat sneller terug optrekken, BMW lijkt meer afwachtend te zijn.

Rij zeker eens met auto's van alle merken als je de kans hebt. Ze hebben elk hun finesses in zelfrijden.

Ik heb het zelf niet bekeken, maar op tweakers is dit filmpje echt tot op de grond afgekraakt.

Phantom braking (remmen, niet breken), is iets dat elk merk wel last van heeft. Bij tesla valt het nog redelijk goed mee. Je hebt wel eventjes tijd nodig om de auto te leren kennen en zo de phantom brake triggers te herkennen op voorhand. Zodat je al met je voet op het pedaal kan zitten om gas bij te geven.

Mijn bmw iX3 slaat alles toe in een bocht. TTZ hij ziet een geparkeerde wagen staan en denkt dat ik daar tegen ga rijden. Echt hatelijk.

Gewoon afzetten dat automatisch rijden. Ik word daar echt zenuwachtig van.

Mis je dan niet het plezier van met de auto rijden? Ik heb dat eerlijk gezegd al vanaf de overstap naar een elektrische auto. Helaas moeten doen wegens zelfstandig.
Op de snelweg haal ik nu niet meteen plezier uit autorijden. Op kleinere baantjes of ergens op reis in de bergen wel, dan staat de autopilot sowieso uit. Op de snelweg staat die altijd aan, tacc en autosteer.

Mis je dan niet het plezier van met de auto rijden? Ik heb dat eerlijk gezegd al vanaf de overstap naar een elektrische auto. Helaas moeten doen wegens zelfstandig.
Het is nu niet dat mijn A4 2.0 TDI zo spannend was. Ik haal meer plezier uit de Tesla op binnenbaantjes dan uit de A4.
Op de snelweg en steenwegen rij ik meestal op autopilot want treintje rijden is sowieso saai. En als er geen verkeer is, rij ik rap te snel, dus ik ben gewoon van al een paar jaar altijd met cruise control te rijden om mezelf in te houden.

Met een Tesla rij je inderdaad heel snel 170km/u

Ongelooflijk wat die kan als je 120km/u rijdt + volle gas, ik denk vergelijkbaar met 600pk

Helaas was de wagen te hard voor mij, ik dacht constant dat ik met een kart op de baan was 🤣

Als je een Tesla laat racen tegen een benzine wagen met 600pk (recht stuk rechtdoor) zullen ze bijna even snel zijn

Terug
Bovenaan