De Tesla thread

Ik heb de laatste tijd toch wel wat problemen met de hotspot die ik gebruik voor data in de wagen.
Bij het instappen verbindt hij altijd automatisch en zit de auto op de hotspot. Echter, van zodra ik in drive ga verliest hij vaker wel dan niet de verbinding en wordt wifi uitgeschakeld.
Bijkomend probleem is dat hij dan de hotspot ook totaal niet meer vindt. Ik moet echt de hotspot op de gsm uitschakelen en weer inschakelen, wifi vernieuwen en dan pas kan hij hem vinden.

Nog mensen die dat probleem hebben?

Ik heb de laatste tijd toch wel wat problemen met de hotspot die ik gebruik voor data in de wagen.
Bij het instappen verbindt hij altijd automatisch en zit de auto op de hotspot. Echter, van zodra ik in drive ga verliest hij vaker wel dan niet de verbinding en wordt wifi uitgeschakeld.
Bijkomend probleem is dat hij dan de hotspot ook totaal niet meer vindt. Ik moet echt de hotspot op de gsm uitschakelen en weer inschakelen, wifi vernieuwen en dan pas kan hij hem vinden.

Nog mensen die dat probleem hebben?
Gefixed in laatste update denk ik.

Ah ok. Tesla had toch een systeem waarbij je een klacht kon indienen met hun app dacht ik ? Probeer dat eens zou ik zeggen

Hmmm, int begin had ik dat af en toe. Maar het laatste jaar zo goed als nooit meer.
Je moet de telefoon best wel vooraan in uw broek hebben en met die kant dicht bij de auto staan. Mijn vriendin heeft die in haar achterzak steken als ze haar handtas niet bij heeft en die moet altijd ff haar poep aan de auto showen of hij gaat niet open ;-)

1 keer ook gehad dat ik helemaal niet meer in kom met de telefoon. Bleek aan m'n iPhone te liggen en was opgelost na een herstart.

Je moet de telefoon best wel vooraan in uw broek hebben en met die kant dicht bij de auto staan. Mijn vriendin heeft die in haar achterzak steken als ze haar handtas niet bij heeft en die moet altijd ff haar poep aan de auto showen of hij gaat niet open ;-)
Dat is allemaal niet normaal. Met mijn iX3 gaat de wagen altijd automatisch open van zodra ik 1,5m dicht bij de wagen kom

mijn iPhone mag eender waar in mijn broek, sporttas, ... zitten

Op mijn vrouw haar Tesla zero issues met keyless entry (beiden Android) - op mijn e-tron (met de sleutel) daarentegen... dramatisch. Moet 80% van de tijd alsnog op het knopje duwen.

Dat is allemaal niet normaal. Met mijn iX3 gaat de wagen altijd automatisch open van zodra ik 1,5m dicht bij de wagen kom

Ik heb daar gene last van. Hij moet pas opengaan als ik aan de klink trek he. Onze oprit is ook aan de slaapkamer, dus heb liever dat de auto maar open gaat als de telefoon op 0.5m is dan vanaf 2m.

Hier ook regelmatig last van. De laatste 3 maanden heb ik al 4x de telefoonsleutel volledig opnieuw moeten instellen. Mijn vrouw heeft er geen last van, dus het zal dan wel aan mijn toestel liggen.

Dat is omdat je BMW gebruik maakt van UWB. De meeste Teslas gebruiken nog gewone Bluetooth.

Iemand ervaring met dakdragers en dakkoffer huren?

Ik had naar 2 bedrijven gemailed.
Het ene zei "opgelet, wij zijn niet verantwoordelijk indien het dak zou barsten bij montage, we hebben afgelopen zo 2 tesla's gehad. Laatste 25 geen probleem meer"

Even nagevraagd bij het 2de bedrijf, daar zeide ze "tesla daken zijn daar inderdaad gevoelig voor, maar de truc is om ze niet te vast te schroeven"

Ik heb hier nieuwe originele dakdragers liggen, maar nog niet gebruikt. Wel voor een model 3 en die passen niet op de Y denk ik.

Vandaag ongeveer 200km gereden met een gesloten remorque achter mijn Y P.

120 op autosnelweg is brutal 400kwh / km das echt elke 2km een % er af shit man.
Dan een heel tijd 90 gereden, was te doen dan 280-290kwh/km.

Paar maand geleden met een gewoon laag remorqueje gereden en dat had weinig tot geen invloed op het verbruik, maar ja das ook maar 300kg ofzo die geen wind vangt, das niet meer dan met 4 in de auto.

Maar gesloten trekker pakt gewoon veel te veel wind, was een bache remorque ook maar van 300kg, dus is echt puur de wind die het verschil maakt.

Vandaag ongeveer 200km gereden met een gesloten remorque achter mijn Y P.

120 op autosnelweg is brutal 400kwh / km das echt elke 2km een % er af shit man.
Dan een heel tijd 90 gereden, was te doen dan 280-290kwh/km.

Paar maand geleden met een gewoon laag remorqueje gereden en dat had weinig tot geen invloed op het verbruik, maar ja das ook maar 300kg ofzo die geen wind vangt, das niet meer dan met 4 in de auto.

Maar gesloten trekker pakt gewoon veel te veel wind, was een bache remorque ook maar van 300kg, dus is echt puur de wind die het verschil maakt.
Klopt, hier exact hetzelfde. Mijn gemiddeld verbruik van de Model 3 LR na 3,5j zit op 180+ vooral door met mijn remorque rond te koersen :laugh:

Terug
Bovenaan