De Tesla thread

Ik zie het voordeel niet.

Bij de i4 hier is de laadplanning flexibel, met de keuze van zelf ingestelde voorkeursnetwerken. Kom je onderweg door onvoorziene omstandigheden tekort, wordt dat aangevuld door laadstops bij andere netwerken.

En dat "pak goedkoper" is niet altijd waar: https://www.beyondgaming.be/threads/elektrische-wagens.1047/post-1504323
Hier bij de ID4 niet. Uw route bevat laadstops zegt die. thats it. Waar, hoe, bij wie zien we wel op de moment zelf. :D Dus dat vind ik wel een voordeel. (ik vraag me wel af of dit geen verdienmodel is van VW zelf. De hoogste bieder krijgt de voorrang van waar de auto naar toe rijdt)
Het nadeel wat er bij teslachargers wel is dat je vaak even van de autostrade moet. Maar dat compenseert wel met het totaal aantal laadlocaties
https://evboosters.com/ev-charging-...st-ev-charging-networks-in-the-us-and-europe/
En tis gewoon leuk dat je niet een paar abonnementen moet nemen om goedkoop op locatie te geraken. Dat zit gewoon in de prijs van de wagen zelf.

PS: ik hou me vast aan het idee dat iedere VW-rijder zich ook niet meer hoeft te schamen om dat Adolf H. uit Duitsland die ooit op de band heeft gezet.
Daar moeten ze zich inderdaad niet meer voor schamen.
Wel moeten VW, Audi, Porsche, Skoda en Seat zich nog steeds serieus schamen voor de tienduizenden vroegtijdige doden per jaar omwille van de sjoemeldiesels!

Sja, degoutant he, je kan alleen maar hopen dat ze de daders in kwestie kunnen identificeren en laten betalen.
Ik mag het niet dromen dat er iemand het bij de mijne in zijn hoofd krijgt, mijn franchise is niet mals :unsure:

Denk wel dat dit dan onder vandalisme valt en je dan geen franchise moet betalen maar lees toch maar eens uw contract door .
Het neigt eerder naar terrorisme. Vandalisme is niet specifiek merk gericht. Eerder uit afgunst.
Een goede verzekeraar muist zich daar wel vanonder :p
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.

Sja, degoutant he, je kan alleen maar hopen dat ze de daders in kwestie kunnen identificeren en laten betalen.
Ik mag het niet dromen dat er iemand het bij de mijne in zijn hoofd krijgt, mijn franchise is niet mals :unsure:
Het probleem is dat de daders die zoiets doen vaak aan de rand van de maatschappij leven en geen goed inzicht hebben, ze hebben 1 x een beeld gezien van Musk die zogezegd de groet doet, en het kot is te klein in hun al kleine bovenkamer om te begrijpen dat niet iedereen die een Tesla kocht, effectief een nazi is.

Door dat ze al op het randje leven mag je er dus zeker van zijn dat je nooit die centen zult zien als ze ooit gepakt worden...

Neem dus best camera's om te bewijzen dat je de schade enerzijds niet zelf hebt aangebracht, en daarnaast een goeie verzekering die dergelijk vandalisme dekt.

Is een degoutant verhaal eigenlijk, heel dat Tesla/Musk gebeuren.
Ik beschouw Musk wel degelijk als een half gevaar voor de mensheid, voornamelijk door de positie waar hij is ingezet door Trump (tegen betaling) en nu, net zoals Trump, hij wat veel hoogheidswaanzin krijgt waardoor hij vindt dat hij de politiek in de rest van de wereld mag gaan (proberen toch) aan te sturen.
Nazi niet echt...altijd een héél gevaarlijke vergelijking die vandaag de dag véél te snel wordt gemaakt.

Maar heel dat bovenstaande heeft toch geen knijt met de wagens te maken? Tesla is sowieso zelfs niet hetgene wat Musk naar de toekomst nog rijker gaat maken, gaat eerder SpaceX zijn!

Ik ben helemaal geen fan van Tesla wagens, wijken te ver af wat voor mij als oude knar "standaard is :oi22:
Ik heb dus hendels nodig voor mijn pinkers/ruitenwissers en knopjes op de middencondole om op te duwen...En instrumeneten voor mijn neus of minsten een goede informatieve HUD.
Alles via een scherm heb ik een hekel aan...

Maar ik zou mij ellendig voelen moest ik vandaag een Tesla willen kopen maar door die rondlopende vandalen toch voelen dat ik beter iets anders neem.

Net zoals die SUV vandalen met banden plat laten, is er voor mij ook al ver over...

Ouch.
Da’s inderdaad ne vervelende voor Tesla.

Voor diegenen die niet het volledige artikel willen lezen: gebruikers rapporteren niet alleen dat de kilometerteller onnauwkeurig is, ze zeggen ook dat die na het aflopen van de garantietermijn plots wel nauwkeuriger is, en dat het dus opzettelijk kan zijn om garantiegevallen te ontlopen.

Da’s inderdaad ne vervelende voor Tesla.

Voor diegenen die niet het volledige artikel willen lezen: gebruikers rapporteren niet alleen dat de kilometerteller onnauwkeurig is, ze zeggen ook dat die na het aflopen van de garantietermijn plots wel nauwkeuriger is, en dat het dus opzettelijk kan zijn om garantiegevallen te ontlopen.
Dat is ook wel voornamelijk in Amerika waar Tesla garanties geeft tot aantal km. In Belgie is dat volgens mij (geen idee want bedrijfswagen) niet van toepassing.

Dat is ook wel voornamelijk in Amerika waar Tesla garanties geeft tot aantal km. In Belgie is dat volgens mij (geen idee want bedrijfswagen) niet van toepassing.

De garantie is hier ook in functie van het aantal km of een aantal jaar. En dit in functie van hetgeen het eerste voorkomt. Lijkt dus niet verschillend te zijn van in Amerika. Voor wat betreft de wagen.

Voor wat betreft de accessoires lijkt dat enkel in jaar te zijn.

Al vraag ik mij wel af of de wettelijke garantie binnen België sommige van deze termijnen niet omhoog duwt en dus deze geclaimde termijn aanpassen.

Ouch.

Up to 117% more..?! Dat kan toch niet kloppen? Want betekent dus meer dan het dubbele. Zoiets valt toch direct op?!
Alhoewel, terwijl ik wel mijn dagteller frequent in de gaten houd, kijk ik eigenlijk ook nooit naar de totale km-teller.

Op tweakers hebben er al enkele dit uitgetest en tot nu toe niemand die iets noemenswaardigs ontdekt heeft van afwijking.

Op tweakers hebben er al enkele dit uitgetest en tot nu toe niemand die iets noemenswaardigs ontdekt heeft van afwijking.
Hier ook niks noemenswaardig ontdekt, zou het zeker gezien hebben want ik kijk toch af en toe jn de app. Na 6 jaar nog niet eens aan 100K km want gebruik zakelijk ook een bestelwagen.

Zit nu aan 99.223 km.

Terug
Bovenaan