De Tesla thread

Vandaag stond mijn wagen geparkeerd in een ondergrondse parkeergarage in Antwerpen en Sentry heeft mooie beelden gemaakt van iemand die heel mijn achterbumper + een stuk kofferdeksel heeft ondergepist. Hij heeft ook ineens een kras achtergelaten op de achterklep.
Of het nu een Tesla hater was weet ik niet. Als ik kijk op welke plaats ik geparkeerd stond en de beelden bekijk lijkt het dat hij de garage kent en dit misschien niet zijn eerste keer was. Hij liep nogal zelfverzekerd naar de achterkant van de wagen.

Ik heb Sentry ingesteld om clips van 10 minuten te maken, maar ik heb al meermaals gemerkt dat wanneer de wagen een gebeurtenis opslaat deze ineens stopt terwijl de gebeurtenis nog bezig is maar wel de 10 minuten ervoor volledig heeft opgeslagen.
Het zou toch beter zijn dat hij bv. 7min voor en 3min na een gebeurtenis filmt ?

Gvd zieligaards die zoiets doen... Klacht neerleggen bij de politie en ermee naar je verzekeraar en de rechtsbijstandsverzekering eens hun werk laten doen... Camerabeelden opvragen bij het parkingbedrijf en ze laten bewaren zodat de politie ze ook kan zien.
En als ze moeilijk doen, advocaat inschakelen.
Mensen moeten met hun poten van andermans spullen blijven.

Vandaag stond mijn wagen geparkeerd in een ondergrondse parkeergarage in Antwerpen en Sentry heeft mooie beelden gemaakt van iemand die heel mijn achterbumper + een stuk kofferdeksel heeft ondergepist. Hij heeft ook ineens een kras achtergelaten op de achterklep.
Of het nu een Tesla hater was weet ik niet. Als ik kijk op welke plaats ik geparkeerd stond en de beelden bekijk lijkt het dat hij de garage kent en dit misschien niet zijn eerste keer was. Hij liep nogal zelfverzekerd naar de achterkant van de wagen.

Ik heb Sentry ingesteld om clips van 10 minuten te maken, maar ik heb al meermaals gemerkt dat wanneer de wagen een gebeurtenis opslaat deze ineens stopt terwijl de gebeurtenis nog bezig is maar wel de 10 minuten ervoor volledig heeft opgeslagen.
Het zou toch beter zijn dat hij bv. 7min voor en 3min na een gebeurtenis filmt ?
Hopelijk zijn de beelden duidelijk.. Ik zou er idd mee naar de politie gaan en als daar niets uit voortkomt Dumpert etc.

Hopelijk kunnen ze hem pakken en krijg je de gras vergoed...

In de paasvakantie heeft onze Tesla ook een wildplasser gefilmd. Op de parking van Plopsaland kwam er iemand tussen de auto's pissen. Gelukkig stond hij wel dwars en tussen de auto's te pissen en niet er op. Twas even lachen toen we dit zagen en hij recht in de camera aant kijken was opt einde 😅

Iemand ervaring met dakdragers en dakkoffer huren?

Ik had naar 2 bedrijven gemailed.
Het ene zei "opgelet, wij zijn niet verantwoordelijk indien het dak zou barsten bij montage, we hebben afgelopen zo 2 tesla's gehad. Laatste 25 geen probleem meer"

Even nagevraagd bij het 2de bedrijf, daar zeide ze "tesla daken zijn daar inderdaad gevoelig voor, maar de truc is om ze niet te vast te schroeven"
Vorig jaar dakdragers voor MY gehuurd bij boxontheroof.com
Enigste richtlijn die ze gaven: Op de Farad dakdragers passen alleen koffers met klemmen of U-beugels die minstens 8cm breed zijn.

Super service alvast. Netjes gecommuniceerd en alles netjes in orde.
Heen en terug naar Italië. Geen enkel probleem. Alleen toen we terug de dakdragers afleverde gemerkt dat er 1 bevestigingspunt iet wat los zat tov de rest. Hoe, wat, geen idee. Ik begrijp de bezorgdheid wel. Dat wordt zo vlak tegen dat glas gemonteerd. Wel geen ervaring met originele dakdragers van tesla.

scherpe flieter :O

Volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met Musk als persoon maar eerder met het feit dat al zoveel zelfstandigen een Tesla gekocht hebben. En dus voor ettelijke jaren gesettled zijn. Nog een paar particulieren die geprofiteerd hebben van die korting. En dan zijn we rond zeker?

Het is niet dat zoals bij andere merken er een nieuw model is uitgekomen. Of dat er opeens veel meer nieuwe zelfstandigen zijn die goed genoeg draaien voor een Tesla te kopen.

Musk gaat zich opnieuw moeien lees ik. Meer dan dat prijzen verlagen kan hij toch niet doen vrees ik. Het nadeel van altijd dezelfde wagens te produceren.

Volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met Musk als persoon maar eerder met het feit dat al zoveel zelfstandigen een Tesla gekocht hebben. En dus voor ettelijke jaren gesettled zijn. Nog een paar particulieren die geprofiteerd hebben van die korting. En dan zijn we rond zeker?

Het is niet dat zoals bij andere merken er een nieuw model is uitgekomen. Of dat er opeens veel meer nieuwe zelfstandigen zijn die goed genoeg draaien voor een Tesla te kopen.

Musk gaat zich opnieuw moeien lees ik. Meer dan dat prijzen verlagen kan hij toch niet doen vrees ik. Het nadeel van altijd dezelfde wagens te produceren.

Die uitleg klopt toch niet ?

Dan zouden de verkopen van de andere wagens toch ook inzakken ? Wat niet het geval is of lijkt.

Kreeg gisterenavond dit mailtje... Sinds aankoop krijg ik af en toe wel eens een promotiemail, ze denken wellicht niet dat ik m'n Model 3 van 2019 nog eens 5 of 10 jaar zal willen houden zeker? Ik ga dat echt wel doen, als experiment, maar ook omdat ik geen zelfstandige meer zal zijn :LOL:

SRwOyOg.png

Heb nu toch wel spijt van dat ik destijds FSD heb genomen, voorlopig nog altijd het geld niet waard.
Destijds aangkocht voor 66.680 EUR incl. BTW.

De prijs voor een Y AWD LR + FSD is nu 62.790 EUR incl. BTW. Prijzen zakken toch beetje per beetje maar blijven ondanks de inflatie toch nog veel te hoog...

0% rente is toch niet mis hé

Onze privé auto zou vroeg of laat eens vervangen mogen worden en dan zou ik gewoon een tweede tesla bijnemen op de zaak, maar het is nu nog iets te vroeg.

Is rechtstreeks door de figuur van Musk. Ik dacht dat Europeanen/Belgen oetlullen waren die hetzelfde blijven kopen ongeacht wat er gebeurt, maar blijkbaar zijn er toch nog voldoende mensen die principes hebben.
M'n vader heeft 3 jaar geleden een Tesla gekocht, maar die is ondertussen al helemaal (grotendeels door m'n zussen) ondergeplakt met anti-Musk en anti-Amerikaanse stickers. :oi22:

Buy German, fuck Tesla/Musk.

0% rente is toch niet mis hé

Onze privé auto zou vroeg of laat eens vervangen mogen worden en dan zou ik gewoon een tweede tesla bijnemen op de zaak, maar het is nu nog iets te vroeg.
Is natuurlijk een aanbod die enkel voor bedrijven is.

Desondanks ook aan gedacht om de ID Buzz na m'n verhuis te verkopen (maar 'k moet 'm minimum 1 jaar houden als ik 'm mee verhuis) en een Y in de plaats te nemen.

'k Denk dat de prijzen nog wat zullen zakken en ze hier en daar een SeC vestiging gaan sluiten in Europa... Tenzij ze genoeg opbrengen qua service...
Is rechtstreeks door de figuur van Musk. Ik dacht dat Europeanen/Belgen oetlullen waren die hetzelfde blijven kopen ongeacht wat er gebeurt, maar blijkbaar zijn er toch nog voldoende mensen die principes hebben.
M'n vader heeft 3 jaar geleden een Tesla gekocht, maar die is ondertussen al helemaal (grotendeels door m'n zussen) ondergeplakt met anti-Musk en anti-Amerikaanse stickers. :oi22:

Bwa, wat Musk doet is natuurlijk jammer, maar hij staat niet alleen aan het roer bij Tesla die uiteindelijk ook een grote werkgever is in USA, EU en China. Dit gaat ook ten koste van jobs die op termijn zullen verdwijnen.

Welk alternatief is er dan om toch wat concurrentie te hebben en deftige prijzen? Chinese of Koreaanse auto's?

Ik zou nu blind opnieuw een Tesla kopen tegenover een VW of BMW. De tech vind ik nog altijd geavanceerder dan Europese merken.

Maar zou beter ook een deftige sticker vinden, alleen dan om vandalisme te voorkomen :D
Komt ge dan in een SeC terecht, en kijken die techniekers daar dan op haha.

Bwa, wat Musk doet is natuurlijk jammer, maar hij staat niet alleen aan het roer bij Tesla die uiteindelijk ook een grote werkgever is in USA, EU en China. Dit gaat ook ten koste van jobs die op termijn zullen verdwijnen.

Dat is een zwaktebod. Uiteindelijk is Musk wel de grote baas. Raak je Tesla, dan raak je hem.

Als je Europese merken koopt (die toch wel stilaan goede ev's beginnen te maken), dan kunnen die op den duur ook meer fabrieken openen. Uiteindelijk moet dat ook het doel zijn: Europa minder afhankelijk maken van Amerika. En met een figuur als Musk is dat heel wat makkelijker.

Ik zou nu blind opnieuw een Tesla kopen tegenover een VW of BMW. De tech vind ik nog altijd geavanceerder dan Europese merken.

Bwah, ik heb al in wat ev's gezeten en ik heb die hype rond Tesla nooit gesnapt. Ok, redelijk goedkoop voor wat je krijgt, maar vergeleken met een 'duurdere' ev is Tesla imo toch maar plastieken bazaar.

Maar zou beter ook een deftige sticker vinden, alleen dan om vandalisme te voorkomen :D
Komt ge dan in een SeC terecht, en kijken die techniekers daar dan op haha.
Die stickers vergroten het probleem imo. Zo trek je net aandacht voor heel de miserie met musk. Terwijl het beter is dat iedereen het negeert.
Laat je stem liever gelden door geen tesla te kopen dan de huidige tesla eigenaren te gaan vandaliseren.

Voor de rest staat tesla bij mij ook nog steeds bij de toppers onder EV’s.

Zou het ook niet gewoon zijn omdat er nu ergens een verzadiging is op de markt en een groter aanbod en keuze .
In de begin jaren was enkel Telsa elektrisch te krijgen dus bedrijven en leasings moesten wel Tesla kopen …dan is Polestar erbij gekomen maar dan had iedereen al een Tesla .

Nu is er meer aanbod en keuze ..bij Telsa echter koop je nog altijd het verouderd model , okay nu is er een nieuw model uit maar buiten wat lichtjes veranderen lijkt het nog altijd op het oude model …niks nieuws , niks spannend …
Het zullen zeker geen “slechte” auto’s zijn maar nu zijn er gewoon betere te krijgen . ;)

Net zoals de beurswaarde nog altijd veel te hoog is voor Tesla (als je de beursgoeroe’s mag geloven ) …daar komt nu ook stilletjes aan een correctie in .

Het zullen zeker geen “slechte” auto’s zijn maar nu zijn er gewoon betere te krijgen . ;)
Maar is dat ook zo? Ik ga deze zomer opnieuw rondshoppen en ben heel benieuwd wat volwaardige alternatieven zullen blijken voor de huidige Model 3, met ongeveer hetzelfde budget.

Hopelijk zakken de verkoopcijfers naar nul.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar is dat ook zo? Ik ga deze zomer opnieuw rondshoppen en ben heel benieuwd wat volwaardige alternatieven zullen blijken voor de huidige Model 3, met ongeveer hetzelfde budget.
Ik heb twee weken noodgedwongen met een Model 3 Highland gereden en rijd nu al bijna twee maand met mijn BYD Seal; ik kan u verzekeren dat ik geen spijt heb van mijn keuze (granted, het ging om een Standard Range Model 3 en mijn Seal is een Excellence AWD, maar in de leasingtool kwam de Seal alsnog amper duurder uit).

Terug
Bovenaan