De Tesla thread

Hopelijk zakken de verkoopcijfers naar nul.
Ook gesproken als een kenner precies?

Dan had de VAG group ook al lang niet meer mogen bestaan na hun sjoemelsoftware van een aantal jaren geleden..

Tis gewoon nog steeds een feit dat kwa bang for the buck de Y en 3 nog steeds top is.

Zeker qua software en techniek, hun supercharger ease of use,.., alle opties die elke tesla meekrijgt..

De laatste tijd krijgen ze zeker en vast meer en meer concurrentie van Chinese en Koreaanse merken, ze zijn niet meer de onbetwiste leiders in de EV markt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik keek uit naar die Spring Update omdat ik in mijn lage garage mijn koffer niet volledig kan openen. Dus ik was blij dat er een systeem kwam waarbij je de kofferhoogte per locatie kon instellen, want ik was het wel beu om die koffer op gelijk welke andere plaats verder omhoog te moeten duwen.

Anyway, ik stel dat in, alles goed en wel. Eerste keer in mijn garage -> tegen het plafond :angry::thumb:
Ik stel het weer in, deze keer klopt het, maar nu opent hij gewoon weer altijd te laag in plaats van enkel in mijn garage.

Nog mensen met gelijkaardige problemen?

Also, die achteruitrijcamera is wel echt geen verbetering, hopelijk komt er binnenkort een toggle om te switchen.

Ik keek uit naar die Spring Update omdat ik in mijn lage garage mijn koffer niet volledig kan openen. Dus ik was blij dat er een systeem kwam waarbij je de kofferhoogte per locatie kon instellen, want ik was het wel beu om die koffer op gelijk welke andere plaats verder omhoog te moeten duwen.

Anyway, ik stel dat in, alles goed en wel. Eerste keer in mijn garage -> tegen het plafond :angry::thumb:
Ik stel het weer in, deze keer klopt het, maar nu opent hij gewoon weer altijd te laag in plaats van enkel in mijn garage.

Nog mensen met gelijkaardige problemen?

Also, die achteruitrijcamera is wel echt geen verbetering, hopelijk komt er binnenkort een toggle om te switchen.
Heb het zelf nog niets geprobeerd maar hoe heb je het ingesteld?

Een hoogte altijd op zelfde instellen is: koffer op de juiste hoogte instellen en dan koffer toets indrukken tot de pieptoon.

Als je dit bvb in je garage enkel wilt moet je denk ik op je scherm in de wagen kiezen voor locatie opslaan.

FFS

Ze zouden het strafbaar moeten maken om objecten te vernietigen die nog gebruikt kunnen worden, hoe rijker hoe hoger de boete.

Lekker voor de natuur met al dat glas in die aarde... Zal wel een privé terrein zijn, maar dan nog...

Heb het zelf nog niets geprobeerd maar hoe heb je het ingesteld?

Een hoogte altijd op zelfde instellen is: koffer op de juiste hoogte instellen en dan koffer toets indrukken tot de pieptoon.

Als je dit bvb in je garage enkel wilt moet je denk ik op je scherm in de wagen kiezen voor locatie opslaan.
Ik ben begonnen door alle opgeslagen locaties te wissen in het servicemenu.
Daarna de koffer toets lang ingedrukt tot de pieptoon en dan op het scherm de locatie opgeslagen.

Ik vind dat wel een verbetering, je ziet toch meer?
Ik zal verduidelijken: verbetering omdat je meer ziet, maar slechter om gemakkelijk en vlot te parkeren voor mij.

Je bent een bepaalde FOV gewoon, je bent afgesteld op die afstanden en zo. En dan plots lijkt alles verder weg. Ik merk dat ik nu veel last heb om achteruit te parkeren, terwijl dat vroeger geen enkel probleem was.

Het zou goed zijn om de gebruiker gewoon een optie te geven (wat ik ondertussen ook als feedback gegeven heb aan Tesla, a man can dream 🤞), die brede FOV heb ik eigenlijk echt niet nodig.

Wanneer ik op de knop "sfeerverlichting" duw, krijg ik enkel een lichtje aan m'n voeten en in het handschoenenkastje dat aanspringt.
Wel wat een anticlimax :p. Had gehoopt op mooie lichtlijnen in het interieur. (Model 3, 2023)

Bleh, men model y is nog geen 9 maand oud en kan een afspraak inplannen.
Blijkbaar gekend probleem dat de voorste draagarmen al is aan vervanging toe zijn...
Elke miniscule (en ik bedoel echt miniscule) oneffenheid op de baan laat men model y klinken als een vooroorlogs bed waarop de horizontale tango op gedaan wordt

Afspraak maken voor de draagarmen volledig te laten vervangen.

Nuja, kunnen ze ineens het kraakje boven mijn linker stijl(boven de bestuurdersraam) bekijken

Bleh, men model y is nog geen 9 maand oud en kan een afspraak inplannen.
Blijkbaar gekend probleem dat de voorste draagarmen al is aan vervanging toe zijn...
Elke miniscule (en ik bedoel echt miniscule) oneffenheid op de baan laat men model y klinken als een vooroorlogs bed waarop de horizontale tango op gedaan wordt

Afspraak maken voor de draagarmen volledig te laten vervangen.

Nuja, kunnen ze ineens het kraakje boven mijn linker stijl(boven de bestuurdersraam) bekijken
Hmm interessant, de mijne is ook ongeveer 9 maand oud. En hoe merk je dat het een probleem is? Puur door gepiep/lawaai of nog iets anders?

Hmm interessant, de mijne is ook ongeveer 9 maand oud. En hoe merk je dat het een probleem is? Puur door gepiep/lawaai of nog iets anders?
Laten we het zo zeggen.
Als niet iedere voetganger zich omdraait en naar u auto kijkt.
En ge op een zonnige dag, met de ramen open rijdt en niet u muziek omhoog moet draaien omdat je gek gaat worden van het gesquak, dan zou je niets merken.

Maar dus serieus, enige wat ik merk is verschrikkelijk gesquak, voor de rest rijd hij hetzelfde.
Tesla medeweker zei dat zelfs op vakantie gaan naar het zuiden geen gevaar was

Nuja, 30/5 staat al ingepland om de draagarmen te vervangen, ruim voor men verlof

Enig idee hoe je een tesla (model y) kan sluiten zonder lock sound? Ik wil het niet permanent uitzetten maar als ik laat thuiskom wil ik de wagen sluiten zonder lock sound.. Vroeger werkte dit door de smartphone tegen de deurstijl te houden maar tegenwoordig maakt hij dan ook lawaai. Via smartphone locken en eerst locken op het scherm in de wagen zelf alvorens uit te stappen werkt ook niet (meer).

Enig idee hoe je een tesla (model y) kan sluiten zonder lock sound? Ik wil het niet permanent uitzetten maar als ik laat thuiskom wil ik de wagen sluiten zonder lock sound.. Vroeger werkte dit door de smartphone tegen de deurstijl te houden maar tegenwoordig maakt hij dan ook lawaai. Via smartphone locken en eerst locken op het scherm in de wagen zelf alvorens uit te stappen werkt ook niet (meer).
Met de S3XY- commander kan je alleszins kiezen tussen gewone/silent unlock.

Zo gewoon standaard zou ik het niet weten.

Maar zou handig zijn moest je gewoon kunnen kiezen om tussen 22u en 7u ofzo geen geluid af te spelen :-)

is dat dan zo luid dat je dat zo ver in huis hoort? hopelijk toch meer dan 1 deur tussen uw garage en uw slaapkamer?

Ik kan het nu niet dubbelchecken, maar de mijne maakt enkel een mechanisch geluid als die sluit. Nooit last gehad van een sluitingspiep oid.
Het draaien van de spiegels is voor mij het geluidsignaal om te weten dat de auto sluit (of opent).

Tijdje geleden was er hier denk ik een discussie of Gigacasting slechter zou zijn bij schadeherstellen.
Blijkt niet per se zo te zijn: https://www.autointernationaal.nl/2025/05/tesla-gigacasting-kan-leiden-tot-lagere-reparatiekosten/

De impact op de verzekeringspremie wordt als minimaal beschouwd, op voorwaarde dat de grote gietstukken niet doorlopen tot in de buitenste delen van het voertuig en dat “reparatie- en schadeherstel oplossingen beschikbaar en vrij toegankelijk zijn voor werkplaatsen” (en dus niet alleen voor de eigen dealers van een autofabrikant).

Sinds wanneer kan je niet meer precoditionen naar non tesla chargers?

Ik kan me herinneren dat ik in oktober naar een klant in duitsland moest, en dan op de map non tesla chargers kon slechteren (op het bliksemschichtje klikken) en dan pre heate hij.

Nu vandaag moest ik onderweg laden, en onder het "opladen" menu toont hij enkel tesla chargers.
Als ik op de map een selecteer (een non tesla lader), dan staat het bliksemschichtje er niet meer bij...
Gecheckt bij meerdere chargers, maar geen enkele kon het...

Terug
Bovenaan