De Tesla thread

Het geeft ook gewoon aan dat Musk een beetje overambitieus was in zijn plannen , en dat hij, om al die voertuigen aan de man te brengen de prijs moet doen dalen.

Ik zie dat het artikel op de website van de vlaamse overheid is aangepast.
Nu spreken ze overal over: "De premie is gericht naar particulieren, vzw’s en aanbieders van deelmobiliteit."

Pech dus...no need om dus te kijken voor een wagen onder de 40k als je een eenmanszaak/commV bent.
Mischien dan toch kijken voor de Model Y maar dan de LR
Ik weet niet of dit echt aangepast is, want dit is wel een voorwaarde die al van bij het begin geweten was. Aanbieders van deelmobiliteit kunnen zo mss wel al snel 100+ voertuigen besteld hebben, wat het voor de 'gewone' particulier ook alweer lastig maakt.

Ik weet niet of dit echt aangepast is, want dit is wel een voorwaarde die al van bij het begin geweten was. Aanbieders van deelmobiliteit kunnen zo mss wel al snel 100+ voertuigen besteld hebben, wat het voor de 'gewone' particulier ook alweer lastig maakt.

Ik ben gisteren nog eens gaan kijken naar de website en de tabel onderaan sprak nog dat het voordeel ook zou gelden voor ondernemingen.
Tot nu dus... :(

In het artikel staat dat de nieuwe 3 aan dezelfde prijs staat als de vorige toen die fin carriere was.
Ja, de Model 3 zijn advies prijs is niet gezakt op de bestelpagina, maar de voorraad pagina stond vol Model 3's met 5-7k korting die op de boot zaten. Nu zijn die kortingen ook niet meer zo groot. Ze gaan de refresh Model Y niet onder de Model 3 prijzen aangezien de Y populairder is.
Tenzij ze volgend jaar de Highland weer goedkoper gaan maken natuurlijk, maar ik denk dat deze prijs tijdelijk zal zijn.

Ja, de Model 3 zijn advies prijs is niet gezakt op de bestelpagina, maar de voorraad pagina stond vol Model 3's met 5-7k korting die op de boot zaten. Nu zijn die kortingen ook niet meer zo groot. Ze gaan de refresh Model Y niet onder de Model 3 prijzen aangezien de Y populairder is.
Tenzij ze volgend jaar de Highland weer goedkoper gaan maken natuurlijk, maar ik denk dat deze prijs tijdelijk zal zijn.
Tesla heeft veel meer capaciteit om Model Y te produceren
Freemont : Model X + S + 3 + Y​
Nevada : geen wagenproductie, alleen accu+ motoren en Semi-truck​
Berlijn : Model Y​
Shanghai : Model 3 + Y​
Texas : Model Y + Cybertruck​
Buffalo : accu-productie​

Met andere woorden; ze kunnen veel meer Model Y produceren dan Model 3. De Model Y is nu goedkoper omdat ze gewoon meer
Idd. Rij je hem tegen een boom de dag nadat uw omnium afgelopen is, dan krijgt ge niks meer terug.
Niet teveel over nadenken en genieten van wat je hebt.
De meeste omniumverzekeringen garanderen gedurende een bepaalde tijd van de verzekeringsperiode een gegarandeerde waarde. Wanneer je je voertuig financiert, lijkt me dat ook gewoon verstandig

Toch geweldig, even het reclame filmpje van Tesla mooi doorprikt

Ik vind de symbooltjes die hij gebruikt voor de voertuigen (Porsche = kever, Cybertruck = driehoek) ook nog een leuk detail

Toch geweldig, even het reclame filmpje van Tesla mooi doorprikt

Ik vind de symbooltjes die hij gebruikt voor de voertuigen (Porsche = kever, Cybertruck = driehoek) ook nog een leuk detail
Khad het ook gezien maar finaal doet de Porsche 12.2sec over de quarter mile en de tesla met aanhangwagen het op 12.84sec. Wat uiteraard foutief voorgesteld is maar tis potverdikke toch nog steeds heel snel.

Dat moet toch heerlijk om aan de lichten zon redneck met zijn 5.0l V8 eraf te knallen.
Kwam vorige week zo ene tegen. Aan iedere lichten volgas al brullend vertrekken om te tonen hoe rap zijn Amerikaanse pickup wel niet is. Heb me 3 lichten verder er naast gezet en zijn dag verpest…

Bij niewste update 2024.2 zouden de adaptieve headlights van de nieuwe Model 3 geactiveerd zijn.
Hopelijk binnenkort dan ook naar de andere modellen.

Dat moet toch heerlijk om aan de lichten zon redneck met zijn 5.0l V8 eraf te knallen.
Kwam vorige week zo ene tegen. Aan iedere lichten volgas al brullend vertrekken om te tonen hoe rap zijn Amerikaanse pickup wel niet is. Heb me 3 lichten verder er naast gezet en zijn dag verpest…
Of je z'n dag verpest hebt, betwijfel ik. Die V8 geeft je sowieso elke keer een smile tot achter je oren als je die kan laten brullen en dat mis je bij een Tesla. :p

Of je z'n dag verpest hebt, betwijfel ik. Die V8 geeft je sowieso elke keer een smile tot achter je oren als je die kan laten brullen en dat mis je bij een Tesla. :p
Tot aan de pomp natuurlijk. Een pickup maakt me niet warm. Das een boot op wielen. Een sportcar met een V8 daarentegen :love:

Tot aan de pomp natuurlijk. Een pickup maakt me niet warm. Das een boot op wielen. Een sportcar met een V8 daarentegen :love:
Mee eens, geef mij ook maar een sportcar dan. Maar het geluid van de motor klinkt sowieso als muziek in de oren. 😁 De pomp valt normaal ook wel mee, gezien ze meestal op gas liggen. Al blijft het duurder dan thuis opladen natuurlijk.

Maandag mijne Tesla Y besteld en mag er volgende week al om wat een mooie deal.

Mijne Tiguan van 2j oud nog verkocht bij wijnverkopenautos voor 33.567€ dus de opleg is minimaal 😅

Moet uwen auto gekeurd zijn voor verkoop voor wijkopenautos?

Onze ford mondeo met 140k mag hier ook de deur uit, maar is niet blanco gekeurd omw van de roetfilter...
Ik zou die asap buiten willen om plek te maken voor iets anders, maar vrees dat ik bij veel garagisten ook bot zal vangen...

Proficiat met de aankoop! Wij gaan morgen richting een tesla filiaal.

Onze ford mondeo met 140k mag hier ook de deur uit, maar is niet blanco gekeurd omw van de roetfilter...
Ik zou die asap buiten willen om plek te maken voor iets anders, maar vrees dat ik bij veel garagisten ook bot zal vangen...

Voor zover ik weet moet de auto niet gekeurd zijn voor verkoop voor wijkopenautos.

Moet niet gekeurd zijn, je moet wel de eventuele problemen melden bij de eerste offerte.

Ze rijden een 10 tal minuten met je wagen en nadien gaat hij een 20 tal minuten de garage in om alles na te kijken.

Ben dus al lopend van Aartselaar naar Edegem kunnen gaan, wel even langs de Tesla garage gegaan om de hoek om er meteen 1 te bestellen :cool:

Gelukkighad ik al loopkleren voorzien :rofl:

Maar had de prijs nooit verwacht eerlijk gezegd, ze hadden er enkel 500€ van de oorspronkelijke geschatte prijs gedaan omdat er nog een onderhoud gepland moest worden.

Die financial renting die op de site van Tesla staat. Kan je ervan uitgaan dat deze klopt? Ik hoorde namelijk dat dit een "indicatie" was en dat dit in werkelijkheid (veel) hoger zou blijken. Iemand ervaring mee? Bv nu staat de Model Y (zakelijk) op de site voor €226/maand + €9k eerste aflossing + €13.8k aankoopoptie voor 100k km op 5j.

Terug
Bovenaan