De Tesla thread

Amaai das een groot verschil???
Ben 43j nooit iets voor gehad ( klopt op hout )

Dit is mijn verzekering wel met 3 jaar waarde vasthouding bij de omnium.

Ook met alles klant bij AG enkel rechtsbijstand is via Das

Zitten ook bij AG en wagen is duurder (hogere premie sowieso) en liggen toch stuk onder dit bedrag voor een full. Wel ICE. 36 jaar hier zonder accidenten. Ik zou toch maar eens navragen...

Laatst bewerkt:
Moet de Tesla Wall Connector geïnstalleerd worden door een door Tesla erkende elektrieker of kan elke elektrieker dat? Ik lees is van een Tesla Pro app om die wall connector in te stellen.

Moet de Tesla Wall Connector geïnstalleerd worden door een door Tesla erkende elektrieker of kan elke elektrieker dat? Ik lees is van een Tesla Pro app om die wall connector in te stellen.
Ik gok dat elke elektricien dat kan? Je zal het ook nog moeten laten keuren, net zoals een andere laadpaal.

Heeft er iemand al eens gebruik gemaakt van Tesla Pechhulp? Voor zover ik kan lezen, is dat voor elke Tesla onder garantie.
Nog niet gebruikt, mijn verzekeraar die zelf een Tesla heeft adviseerde om toch ook zelf een pechhulp verzekering te nemen omdat het niet alles dekt, al is dat natuurlijk in zijn voordeel 😁.

Morgen mag mijn vriendin de Tesla model Y SR gaan ophalen. Donderdag winterbanden er op en zaterdag (met tussenstop in Nurnberg) naar Oostenrijk. In de terugrit wel rechtstreeks van Oostenrijk naar huis. Hoe accuraat is de online routeplanner van Tesla? Want ik tikte daar de route eens in:

Standard.jpg

Long range.jpg

Met de LR zou je er dus langer over doen dan met de SR? Maar de SR moet wel een kwartier langer chargen. Da's toch heel bizar, nee? Ligt het dan aan de wachttijden waar hij rekening mee houdt? Of klopt de berekening gewoon niet? Vertrekt die app trouwens van 100% batterij want dat staat ook niet aangegeven.

Vanaf Keulen tot Frankfurt wordt er een andere route genomen. Geen idee waarom.

Vanaf dat je de auto hebt, kun je via de app of in de Tesla zelf de route laten berekenen. Dan wordt er gekeken naar de huidige situatie van de batterij. Nu zal die rekening houden met 100%.

Morgen mag mijn vriendin de Tesla model Y SR gaan ophalen. Donderdag winterbanden er op en zaterdag (met tussenstop in Nurnberg) naar Oostenrijk. In de terugrit wel rechtstreeks van Oostenrijk naar huis. Hoe accuraat is de online routeplanner van Tesla? Want ik tikte daar de route eens in:

Bekijk bijlage 26878

Bekijk bijlage 26879

Met de LR zou je er dus langer over doen dan met de SR? Maar de SR moet wel een kwartier langer chargen. Da's toch heel bizar, nee? Ligt het dan aan de wachttijden waar hij rekening mee houdt? Of klopt de berekening gewoon niet? Vertrekt die app trouwens van 100% batterij want dat staat ook niet aangegeven.
Ik heb die routeplanner nog niet gebruikt. Ik gebruik de planner in de auto of in de telefoon app.
Maar 4 stops lijkt me wel correct met de RWD.
Je kan ook eens simuleren met ABRP, maar die schat het wel altijd zeer voorzichtig in heb ik de indruk. Maar better safe than sorry.

Ik heb die routeplanner nog niet gebruikt. Ik gebruik de planner in de auto of in de telefoon app.
Maar 4 stops lijkt me wel correct met de RWD.
Je kan ook eens simuleren met ABRP, maar die schat het wel altijd zeer voorzichtig in heb ik de indruk. Maar better safe than sorry.
die stops van 40 en 35 min kan je beter vervangen door 4 stops van 15 min. Het duurt ongeveer even lang om te laden van 15 naar 60% als van 60 tot 80%.

Bekijk bijlage 26878

Bekijk bijlage 26879

Zell am See, mag ik mee? :love:

Bekijk bijlage 26878

Bekijk bijlage 26879

Gebruik ABRP, is vaak toch beter dan de Tesla app. Tesla stuurt je ook de facto alleen over Tesla superchargers, terwijl een Ionity charger je misschien wel sneller ter plekke brengt. Maar dan hangt het van jou af of je daar extra wilt voor dokken of niet.

Gebruik ABRP, is vaak toch beter dan de Tesla app. Tesla stuurt je ook de facto alleen over Tesla superchargers, terwijl een Ionity charger je misschien wel sneller ter plekke brengt. Maar dan hangt het van jou af of je daar extra wilt voor dokken of niet.
Merci voor de tip. Ze heeft een e-flux laadkaart voor heel Europa dus maakt niet uit waar we chargen. ABRP geeft ook wel alleen Tesla chargers aan op onze route.

Merci voor de tip. Ze heeft een e-flux laadkaart voor heel Europa dus maakt niet uit waar we chargen. ABRP geeft ook wel alleen Tesla chargers aan op onze route.
Omdat dat standaard zo ingesteld is. Je moet andere chargers openzetten. Vergeet ook niet je wagen te koppelen aan je ABRP account, dan krijg je dynamische begeleiding.

Terug
Bovenaan